Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juli 2010

Av Anna Englund - 4 juli 2010 22:19

Den här helgen är en sån där som man inte vill ha många av.

Jag var skitförbannad i fredags natt på karln av vissa anledningar vilket resulterade i väldigt lite sömn. På lördagen var vi och badade och grillade och hade det nice i Hjälsta. Vi kom hem och jag började bädda rent i sängen och pyssla lite och Mange åkte till Bålsta och jagade vildsvin. Och när vi var uppe och grejade i sovrummet med lite tvätt och annat så lekte ungarna i sängen. Och då kom ju det dära mardrömsscenariot som man inte vill ha som mamma. Jag såg i ögonvrån hur Elsa flyttade sitt ben samtidigt som Olivia tog fart och kröp framåt...mot kanten. Så jag kastade mig över sänggaveln i hopp om att hinna få tag på hennes fot eller nåt så att hon inte skulle ramla i golv men missade med millimeter. Så Olivia for i golv och landade på näsan! Det forsade blod och hon gallskrek och Elsa blev jätterädd och började gråta. Jag rusade ner med Olivia och blötte en handduk med kallt vatten och lade på hennes näsa och kind och ringde 1177 och kollade vad de tyckte att jag skulle göra. De tyckte att jag skulle åka in med henne så att de fick titta på näsan. Så det blev till att ringa svärföräldrarna och kolla om Elsa kunde sova där och om hundarna kunde ligga ute i deras hundgård eftersom vi inte kan ha dom ute här för att granngubben är ute och skriker på dom. Så in med ungar och hundar i bilen och iväg på avlämning och vidare mot stan och akuten. Väl där gick det ganska fort, dom tittade och klämde och kände så gott de gick. De ringde även öron, näsa, hals och rådfrågade dom. Så nu avvaktar vi tills svullnade lagt sig så att vi ser om näsan är sned eller om kindbenet ser konstigt ut då ska hon in för korrigering. Och så blev det nattvak för min del fram till fyra med väckning med ca 30-45 min mellanrum utifall att det var någon hjärnskakning. Så nu är jag toktrött efter att ha sovit alldeles för lite och haft massor med adrenalinkickar.

Mange sköt visserligen ett vildsvin det var väl det positiva det senaste dygnet..

Så ja en helg "from hell"..

Av Anna Englund - 3 juli 2010 00:37

På oansvariga karljävlar!!!

Fast ioförsig tänker man 99% av sin vakna tid med kuken så kan det väl inte bli annat heller!!

Av Anna Englund - 2 juli 2010 21:08

är inte något jag är bortskämd med här hemma... Inte ens hundarna är tacksamma nu när man försöker göra lite extra för dom i värmen. Jag ställde in en stor hink med iskallt vatten åt dom idag eftersom det är bastuvarning på temperaturen ute och vad fick jag för de? Jo dom välte den ungefår 5 sek efteråt..suck...

Lika Elsa, jag har burit x antal hinkar vatten idag för att hon tjatade om att bada. Har hon gjort det? Ja ca 5 min sen gick hon in...

Varför gör jag sånt egentligen?

Jag skulle ju lika bra kunna sitta i soffan bara och va trist för då skull fröken va nöjd bara det är tecknat på tvn....

Håhåjaja det är väl så livet är som mamma antar jag..



Av Anna Englund - 1 juli 2010 13:32

Det har varit så sjukt varmt de senaste dagarna så jag har inte orkat göra ett dugg. I tisdags kom Fia med kidsen så då var det Rastsjön som gällde och badning för ungarna. Ja och svalka för mammorna.. Igår då var det lite svalare på kvällningen men det var mest för att det hade åskat och kommit några stackars regndroppar som typ dunstade på vägen ner. Jag var till klubben och tränade lite med Waldo igår men han hade mest bus i benen så det var inte så lätt att träna då men lite blev det iaf. Sen blev det en cykeltur med Loke när jag kom hem så han blev nöjd också. Han gillar verkligen att man cyklar med honom så han får sträcka ut ordentligt och göra av med lite energi.. Det går ju som sagt inte att göra så mycket med dom dagtid..

Idag slappar vi mest, det är gråtrist och blåsigt ute så vi håller oss inne istället. Ikväll ska jag iväg och titt på norsk buhund valpar och nej jag ska inte köpa någon, dom är sålda allihop.. Men jag måste ju glutta lite och ha en liten nostalgitripp och minnas min älskade Jesper..

Jag ska försöka komma ihåg kameran så kanske det kommer lite söta bilder på bloggen sen..

Men nu får ni titta på lite fina bilder som Helena knäppte när vi var till Rastsjön förra veckan..


            

Ovido - Quiz & Flashcards