Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Avslutar dagen med ett misslyckande...

Av Anna Englund - 26 september 2010 23:52

Ja korvgrillningen var ju sådär, höll på och blåsa bort och det var kallt. Enda stället det var varmt på var i röken från elden och där vill man ju ogärna sitta.

Men Elsa tyckte det var kul och Waldo hade toklajbans i all miljoner kärr runtomkring så nu ligger han som klubbad mindre ren oxe i hallen och snarkar.

Det som jag tycker är jobbigt med sånt där är kaoset som uppstår när man ska iväg och kaoset som bli när man kommer hem.

Som tur är gör vi det inte så ofta och det skulle jag aldrig orka heller.


När Mange kom hem från skogen så gick jag och la mig och sov en timme eller två och det var så underbart. Men jag mådde inge bra så det behövdes, ont i ryggen och magen lekte jojo.

Och jag är trött fortfarande men jag var som illa tvungen att sätta mig här och fixa med katalogen då vi måste få iväg den på tryckning i veckan.

Så jag nr märkte de första 100 hundarna i den och tyckte att jag var tokduktig tills jag insåg att det skulle in 3 grupper mellan dessa 100.

SUCK

Så det vara bara att radera och börja med de andra grupperna istället..

Inte så kul att sitta här halva natten men det är snart över och till nästa år då ska jag banne mig ha dataprogram som gör detta!!


Så nu är jag sur på mig själv, har ont i ryggen, mår illa och skulle behöva duscha ur rökdoften ur håret men orkar inte. Och klockan är på tok för mycket för att jag ska sitta här för jag VET att jag kommer försova mig imorgon då jag sover som om jag vore död och jag skulle behöva komma isäng mycket tidigare.


Jag har liksom inte blivit vuxen än på den fronten även om man kan tycka det efter 2 barn men jag är helt enkelt ingen morgonmänniska. Min dag startar vid elva någonstans allt före är för tidigt.


Nej nu ska jag ta mig själv i örat och släpa mig in i duschen...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards