Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Upp och ner vänd dag

Av Anna Englund - 28 september 2010 23:02

Hela dagen idag har varit helt fel. Det började redan vid halv fyra inatt av att jag vaknade och mådde öken rent ut sagt. Sen var jag så himla trött så jag tackade den dära stjärnan däruppe att jag hade sagt att Elsa skulle börja tio istället. Klev upp och konstaterade att Elsa hade snott min kexchoklad till frukost..Hon är bra driftig ibland..ha ha..

Iväg med henne och hem och städa upp chokladsmulorna i köket. Sen satte jag mig i fåtöljen i hopp om att Olivia skulle somna och det gjorde hon men hon sov kanske bara i 20-30 min..suck... Efter det var hon mest bara tjurig, sen bar det iväg till BVC för vägning och mätning och jodå hon går upp som hon ska däremot är hon kort! Kan ju inte vara mig hon brås på iallafall.

Sen bar det av hemåt för att i princip vända och hämta Elsa.

När vi kom hem därifrån så var Olivia toktrött och eftersom hon sovit dåligt så trodde ju jag att hon skulle ta en lång tupplur... Så himla grundlurad... Jag hann ingenting. Jag som hade tänkt hinna byta om och fixa till mig inför stan och nattmöte. Så det var bara att ta den griniga ungen och sätta henne i matstolen och ge henne lite fruktsoppa så jag kunde fixa mat. Sen när Mange kom hem så körde jag rekordfart... 20 min att byta om, fixa håret, sminka mig och hinna kasta i mig en tallrik mat..

Och sen var det bara att kasta sig i bilen och brumma in till stan. Hämtade upp Lisa och så for vi iväg till jobbet och vi kom faktiskt i tid för första gången sen ja länge.. Mötet gav inte så mycket, samma gnäll som förra gången och lika förvirrat men jag har varit där iaf och visat intresse.

Pratade lite med cheferna om när jag ska komma tillbaka så nu är det ordnat, känns bra..

Och ja sen var det  bara att lämna av Lisa och åka hem och satan så trött jag var sista biten men nu är jag hemma och det enda jag tänker göra nu är att bomma igen allt och svimma i sängen för att samla kraft för en dag i stan imorgon igen..

Så God Natt allihop

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards