Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under september 2010

Av Anna Englund - 12 september 2010 12:20

Jaha så var det söndag igen då, alltså var tar tiden vägen egentligen??

Nyss var det sommar och 30 grader varmt nu är det helt plötsligt september och höst.. Jag hinner liksom inte med i det här. Idag ska jg iväg och hämta kross åt pullorna och sen har nog min energi för dagen tagit slut.. Har ingen ork än även om jag kan äta lite bättre, men det ska ju börja gå åt rätt håll. Imorgon kommer Elsa hem från Nynäshamn så då är det slut på lugnet igen... Men det kommer bli lite bättre iaf i framtiden för hon har fått utökad tid på dagis så nu ska hon gå 6,5 timme 4 dar i veckan och det är vad hon behöver. Hon är liksom inte klar när jag hämtar henne vid halv två och så tycker hon det är trist att missa mellis med de andra barnen.


Nej nu måste jag banne mig slite mig från den här dumburken och komma i några kläder. (jag jassar fortfarande omkring i min illgröna morgonrock)

Av Anna Englund - 11 september 2010 15:44

Igår fick jag räddningen för min hosta, pratade med en kompis som hade en extra flaska coccilana hostmedicin som jag kunde få. Och tro inte att jag ens funderade på att säga nej... Jag brummade iväg dit och hämtade den så fort jag kunde. Så igår kväll blev det hostmedicin och sänggående halv tio och jag har fått sova... Jag var upp 2 ggr bara men det var för att jag var täppt i näsan och behövde gå på toa då jag tar igen allt jag ej kunnat dricka. Så vi klev upp vid tio imorse och det var så himla nice  

Om ett tag ska vi till svärföräldrarna och äta och hämta Olivia, får se om jag kan äta så mycket det är lite svårt på den fronten men det ju över..

Efter det får vi se om vi ev tar en fika hos Ektomtarna det hänger på frökens humör och hur trött jag är.

Nej nu har jag inget mer att skriva om annat än att jag har lyckats slippa undan källarröjningen...den tog Mange själv... Goa han men jag har ingen ork för sånt nu... Nej nu tycker jag mig höra soffan ropa så adjö på er då.

Av Anna Englund - 10 september 2010 10:13

Jag blir ju knäpp i huvudet!! eller ja mer än vanligt  

När äntligen rösten kommer tillbaka, nästäppan släpper och jag börjar känna mig som en människa igen. Nej då ska min irritationhosta övergå till nån jävla torr-som-saharaöknen-hårboll i halsen-hosta.. Jag har sovit skitdåligt inatt pga denna hosta. först känns det som om det har fastnat 1kg bomull i munnen och halsen så då har jag druckit och visst då släpper ju den känslan men då kommer ju nästa fenomen...hårbollskänslan!! alltså det kliade och kittlade och jag var mest bara sugen på att gå ner och leta fram flaskdiskborsten och köra ner den i halsen för att se om det skulle hjälpa..

Och ja jag vet att jag kan ringa läkaren men det enda som hjälper är coccilana hostmedicin och det skriver dom ju inte ut över telefon  

Och jag vill verkligen få sova ut inatt när vi är barnlediga men med den här hostan så lär det vara kört...suck..


Jaja jag få glädja mig åt att 3 av tupparna flyttade igår och hon som hämtade dom mailade imorse och talade om hur nöjd hon var och hur snälla dom var för tom ungarna hade fått klappa dom jättemycket.. Men kan dom bli annat när Elsa har bott i hönsgården varje dag med dom sen de var bara några dar gamla??

Jag menar hon har burit dom, klappat dom, knuffat på dom och jagat dom och dom har mest tyckt att de har varit kul för dom kommer alltid tillbaka..

Jag ska försöka göra ett ryck och lägga ut en bild på tuppen som ska bo kvar, Elsa har döpt honom till Tommy  


Nej nu är det dags att packa och sen köra iväg ena barnet..


WOHOO SEMESTER HERE I COME!!!!!!!!

Av Anna Englund - 9 september 2010 15:59

Det tar sig sa mordbrännaren... nädå allvarligt talat så börjar jag se ett slut på den mardrömsperioden. Rösten börjar skteliga att återvända, hostan har gett med sig lite och jag kan faktiskt äta lite utan att det vänder sig i magen.

Men jag måste erkänna att det är inte kul att se sig själv i spegeln för på den här veckan har jag nog gått ner minst 5 kg och det är ganska mycket på min kropp. Det som jag är mest rädd för nu så är det att Olivia håller på att bli sjuk igen för hennes hosta har kommit tillbaka. Så nu håller jag tummar och tår för att det bara är en sista utrensning av hennes förkylning.


Igår blev jag jätteglad när det ringde en tjej och ville ha 3 av mina ungtuppar som jag skänker bort så nu hoppas jag att jag blir av med de sista 5 så de slipper hamna i frysen. Så vet ni någon som vill ha ungtuppar av raserna skånsk blomme, hedemora eller gul orpington så hojta till. Jag vill ju helst inte behöva nacka dom eftersom de är fina och väldigt trevliga.


Imorgon får jag semester för då åker Elsa till Nynäshamn och Olivia ska till sin farmor och farfar och sova kvar där. Så då ska jag bara slappa och känna att det finns inga måsten att göra... eller jo det skulle behövas dammsugas men det bor en fullt arbetsför karl i det här huset som kan göra det.


Och ja Mats det hade varit skönt om han hade vabbat så att jag fick vila men man får ju inte allt här i livet...


Av Anna Englund - 8 september 2010 12:23

Vem har bestämt att bara för att jag skaffar barn så ska jag förvandlas till supermorsan no1?

Jag är inne på andra veckan med min förkylning, jag har ingen röst utan bara väser, jag har jordens hosta så nu har jag tom börjat få ont överallt för att jag hostar så mycket. Jag kan inte äta för att allt smakar bajs så mitt intag i matväg denna vecka är väl lika stort som en 4årings på en dag. Så nu har krafterna totalt sinat och jag blir less och frustrerad för att inget hjälper längre. Vad är det för megamutantbaciller som finns i vår omgivning egentligen?

Det kan inte vara normalt med såna här förkylningar?

Är det någon som vet någon underverkshuskur som kanske fungerar så tala om det för mig SNÄLLA!!!


Lite om annat då, i söndags var jag och ställde ut Waldo i Högbo men det gick sådär, han fick en 2a, men kritiken var fin så jag är nöjd ändå. Vad kan jag begära av en hund som har rörelser som en nyfödd älgkalv? Han växer som sagt fortfarande och har säkert 20 kg kvar innan han är klar, och 20 kg muskler gör mycket för stabiliteten i kroppen. Just nu lider jag mest av att jag inte orkar göra något med honom, inte ens ta en promenad för då har jag dött av andnöd vid brevlådorna(30m).

Så just nu får han tralla runt på tomten och roa sig själv mest.

Inatt när vi hade lagt oss så satte Waldo och Loke igång att börja slåss nere, har ingen aning om vad som flög i dom men jag kan tänka mig att det är frustrationen över att bli satta åt sidan lite nu när jag är sjuk.

Som tur är så räcker det att gorma på dom så slutar dom åtminstone...


Snart är det dags att hämta Elsa från dagmamman och just nu är det det absolut jobbigaste som finns. Först nästan svimmar jag av ansträngningen att bära ut Olivia i bilen sen ska jag koncentrera mig på körningen och sen ska jag bära in OLivia och ut igen hos dagmamman. Mitt i allt detta ska jag försöka göra mig förstådd hos Elsa vilket inte är lätt då hon inte lyssnar i vanliga fall och nu har hittat den perfekta anledningen att totalt ignorera mig...suck..någon som vill låna ett par dar??


Nej nu måste jag rädda mina köksredskap från att hamna i hundarnas vattenskålar..


Ha de King

Av Anna Englund - 2 september 2010 23:08

Jag är inte den som tror på det här med naturläkemedel men nu har jag tänkt om. Jag har gått med andnöd, nästäppa och jordens värk i luftrören. Så då köpte jag echinagard och tänkte att det var värt att testa och dra mig baklänges det fungerade så himla bra!! En halvtimme efter att jag tagit första tuggtabletten så kunde jag andas igen utan att det var jobbigt och gjorde ont.

Så min nya lover är numera Echinagard!!


Inatt kom liemannen till vårt hem och tog död på Askungen som är en av våra gula orpingtonhönor..

Trist men bitter sanning är ju att hönor är känsliga...

Så nu hoppas vi att det inte är fler som går åt utan att de som är kvar får bli stora och börja värpa..

Ovido - Quiz & Flashcards