Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under oktober 2010

Av Anna Englund - 13 oktober 2010 12:02

detta är min vad jag skulle behöva göra före fredag då Vera ska flytta in.

  • vika all tvätt.
  • städa upp allt papper som ligger på golvet i matrummet sen utställningen.
  • städa hela huset.
  • dammtorka hela huset.
  • vräka vedklyven från tvättstugan.
  • få Elsa att städa sitt rum annars så blir det sopsäcken.

Det kanske inte låter så mycket men om ni kunde se tvättberget eller pappersberget så skulle ni förstå mig bättre. Och har man då en karl som är i skogen till halv åtta på kvällen så finns det inte tid för sånt.

Ok för att leta skadeskjutna djursom gått in på marken men man behöver INTE sätta sig och passa bock efteråt! Så alla mina planer för igår kväll dom sprack kan man säga, vilket iofs inte är så ovanligt heller.

Man kan ju beskriva vår familj som 1 superego, 1 stort ego och 1 vanligt ego och så jag. Vem som är vad låter jag vara osagt men ni kan säkert lista ut det själva.


Idag vaknade ungarna tidigt och som vanligt så har det varit ett kroniskt slagsmål sedan dess. Så än så länge är gårdagen och idag tämligen lika varandra. Tjat, tjat och lite mera tjat...skrik och gnäll och rivningsföretag..

Undrar om det är dyrt att ha en anställd Nanny?? En som gärna städar åt en med..Man kanske kan göra avdrag för sånt i deklarationen eller nåt..


Nej nog muttrat om sånt, det är ju inte en gnällblogg det här..även om det varit mycket sådant sista tiden.


Jag kan ju ta och berätta om intrigerna i hönsgården som har uppstått sista dagarna.

Tuppen har ju fattat nu vad det är han ska göra men det har dessvärre inte hönorna gjort förutom en. Så största tiden av dagen så ser det ut så här i vår hönsgård:


Först kommer 10 hönor vilt flaxande med vingarna och kacklande för fulla halsar, efter kommer tuppen med uppburrad fjäderpäls ännu mer kacklande. Hela denna karavan avslutas med 1 ensam hönan som springer pipandes efter tuppen och bara vill med honom men han tittar inte ens på henne. Och slutresultatet är alltid desamma....Ingen får något men dom är jävligt trötta och välmotionerade på kvällen  

Av Anna Englund - 10 oktober 2010 15:11

Låter rubriken tala för sig själv...

Av Anna Englund - 8 oktober 2010 00:08

Det går verkligen

i anmälningarna.

Det saknas anmälningar och en del har betalat in hundar som jag inte vet vilka det är och ja det är bara skit!!!

Av Anna Englund - 6 oktober 2010 21:45

Det här fick jag på mailen för ett tag sedan av Helena och alla behöver vi höra snuskiga fräckisar ibland så vi får fnissa lite  


Ett äldre par gör sig klara för ett skjut. Frun smörjer
in sig med
glidmedel "där nere" flera gånger. Mannen ser förvånat
på. Så tar han
kedjan från sin fickur och snurrar den runt sin mandom
- Varför gör du så, frågar frun.
- Jag sätter på snökedjorna. Det ser ut att bli halt
ikväll.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Lilla Sally kom hem från skolan med ett leende på
läpparna och berättade
för sin mamma:
- Olle visade snoppen för mig idag!
- Vad säger du, flicka?
- Mmm.. Den påminde om en jordnöt.
- Jaså? sa mamman, aningen lättad, var den så liten?
- Hihi, nej, sa Sally, men lika salt!

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Svenskaläraren i 2:a klass frågar lille Jonny om han kan
använda ordet
"förmodligen" i en mening. Lille Jonny svarar:
- Fröken? Finns det klumpar i en fis?
- Va? Nä...
- I så fall har jag "förmodlingen" sketet ner mig.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@

En kille står i hotellobbyn och väntar på att få checka
in. Då ringer hans
mobil och när han plockar fram den råkar han köra
armbågen i bröstet på
tjejen intill. Han vänder sig om och säger:
- Har du lika mjukt hjärta som bröst vet jag att du
förlåter mig. Tjejen
svarar:
- Har du lika hård k*k som armbåge finns jag i rum 827
...

@@@@@@@@@@@@@@@@@

I baren:
- Får jag bjuda damen på en whisky?
- Tack men jag avstår, jag känner av det i benen.
- Hur då? Svullnar dom??
- Nej. De går isär...
@@@@@@@@@@@@@@@

En liten pojke var på en nudiststrand med sina
föräldrar. Pojken frågade
sin far:
- Far, varför har några snoppen upp och andra ner?
Pappan blev paff, men
fick en ide och sa:
- Jo, de som har den upp är rika och de som har den ner
är fattiga.
- Okej, sa pojken. Efter ett tag frågar pappan:
- Har du sett mamma?
- Ja, hon pratar med en fattig man som plötsligt blev
rik och nu håller
hon på och pumpar honom på pengar .

 

Och ibland är naturen bra skum...


Av Anna Englund - 6 oktober 2010 15:52

Idag visade Waldo vad han går för när sotaren kom...Han gömde sig i vardagsrummet och morrade åt honom..ha ha..Min lilla go propp.. Kan inte påstå att sotaren blev direkt rädd för honom. Annars idag då, har varit iväg en sväng till mammsen och fikat lite och inte gjort så mycket mer. Jag var ut och släppte ut hönorna på fm men dom gav upp med att vara ute för de blåste bara iväg så de gick in igen... Jag är aningens less nu på blåsten, det har ju blåst konstant i 3 dagar, och inte är det några lätta brisar heller utan det är ju nästan kulingvarning på dom.

Idag ska vi äta fiskgratäng och jag är definitivt INTE sugen på det, jag vill hellre ha fiskpinnar och hemmagjort potatismos. Men nu är det ju handlat för gratäng så det är glatt bara att äta. Allt går inte att skylla på gravidhormoner..

Ikväll tänkte jag numrera klart kritiklapparna så det är fixat sen tänkte jag inte göra så mycket mer.


Nej nu är det väl dags att fixa den där *piiiip* gratängen.

Av Anna Englund - 5 oktober 2010 20:31

Idag vart det skogen med Marie för lite svampplockning och ja vi hittade en del svamp.. Vi hittade även ett älgkranie med horn, ett rådjurshuvud med horn. X antal benknotor. En led från älg antagligen och annat smått och äckligt..

Men är man i skogen så är man  


Efter skogen hämtade vi upp Elsa och åkte hem och fikade. Och det känns himla nice att inte ha behövt ägna 100% av min tid på utställningen utan jag har kunnat gjort annat. Nog för att telefonen har ringt med typ 5 min mellanrum hela dagen just om utställningen men det har lugnat sig nu.

Jag har även dammsugit och torkat golv idag och det är fan illa när sånt är kul men det var det!


Imorgon kommer sotaren och sen ska jag hem till mammsen och hälsa på. Mormor är uppe på besök ett par dagar och hon ville träffa Olivia för det var så länge sedan. Sen är det inte så mycket planerat för morgondagen, då är det värre med torsdag... Då ska jag hämta katalogerna i Östhammar, jag ska även till Hallstavik och hämta hundfoder och på kvällen ska jag till klubben med allt. Även de 2 kartongerna med rosetter som jag har hämtat idag..


Men nu är det bara 4 dagar kvar sen är det över...Och efter det dröjer det lååååååång tid innan jag tänker engagera mig inom hundvärlden annat än för mitt eget nöje.


Nej nu tror jag bestämt att det är några stackars ostbågar som ropar på mig från köksskåpet så jag måste gå nu.

Av Anna Englund - 3 oktober 2010 17:02

Jag lägger ut lite blandade foton från utställningen i Högbo Bruk som gick av stapeln den 5 september. Kan tala om att jag är 1,80 lång så kan ni ju tänka er hur stor min hund är...


                                        

Av Anna Englund - 2 oktober 2010 22:57

Jag känner att jag är väldigt negativ just nu och jag kan inte påstå att det är kul. Det är inte jag liksom. Min förhoppning är att om en vecka är allt över och jag kan ta tagi mitt familjeliv igen och mitt hem och framförallt jag kan börja glädja mig åt att vara gravid. Som det är nu vill jag inte ens tänka på det utan  jag försöker bara få bort alla problem som kommer med graviditeten så att jag ska kunna göra alla dessa miljoner saker. Och ja jag är för snäll som tar på mig allt men jag är sån och det är mitt namn som står överallt så blir det fel så är det jag som står med skiten upp till halsen, ingen annan.


Nåt annat då, jo jag gav fan i datorn nu på kvällen och satte på en film istället. Det blev paranormal activity, så jävla creepy film. Jag är inte den som blir påverkad i första taget men den där kröp in under huden direkt.. Så den är helt klart rekommenderad att se i mina ögon.

Ja mer då jo min myskväll med familjen blev som vanligt karln sov i fåtöljen med Olivia först sen var han uppe och lade henne tills jag började gorma då kom han ner igen. Vi har verkligen inget gemensamt liv längre, vi är mest bara sammanboende. Känns hemskt och allt detta pga en hundutställning... Det är riktigt jävla illa.. Och det är mitt fel alltihop eftersom jag har tagit på mig en del arbete, en del har jag fått på köpet och ja sen kommer det alltid merarbete..

Nej just nu är det lågt i mitt liv men jag hoppas på en stark comeback så om nån vecka så är tobotrollet tillbaka i sin forna glans...eller nåt...


Ovido - Quiz & Flashcards