Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Så jävla kallt...

Av Anna Englund - 17 november 2010 22:27

Det är så jävla kallt ute så tom tomtefan måste frysa om pungen. Egentligen är det ju inte så många minusgrader men det är ju så fuktigt och råkallt. Det kvittar hur mycket man eldar (och de vill jag lova att jag är duktig på) det är iaf kyligt inne. Nu på kvällen fick Mange ut till pullorna och göra en nödlösning åt dom så att deras värmelampa funkar, och dom blev överlyckliga. tror att dom har frusit lite inatt när det sjönk ner runt -10 strecket.

Imorgon är Elsa ledig och det ska bli skönt att inte behöva passa nån klocka utan jag kan kliva upp när Olivia vaknar.

Jag är sjukt trött för jämnan nu och fogen på hö sida ibak har totalhavererat och de andra är på G att lägga ner verksamheten dom också.

Det är enda problemet jag har och har haft under mina graviditeter, den förb**** foglossning. Och jag vet att det kommer bara att bli värre och värre och jag hatar känslan av att må bra men jag är totalt rörelsehandikappad..

Och det märks att det inte är så länge sen jag var gravid för det kom tillbaka mycket fortare och blev värre direkt.

Vissa dagar när jag vaknar är så hemska att jag nästan inte vågar bära Olivia ner för trappan av rädsla att mitt bäcken ska låsa sig och jag ska ramla med henne. Det är en av de värsta känslorna som finns så ibland funderar jag på om jag ska flytta ner bara för att slippa gå i trappan med henne.

Jag vet att det blev lite gnäll nu och jag tänker försöka hålla sånt borta från bloggen för jag tycker inte att jag behöver skriva det med jämna mellanrum.

Jag har ont och jag kommer inte bli bättre förrän nästa sommar om jag har tur och that´s it!


Det är några som har frågat efter en bild på magen och ja jag ska ta en och lägga ut det är bara det att det är jättelätt at knäppa massor med foton och sen blir det inte mer... Jag har massor med bilder i kameran..igen... och jag orkar inte eller så bara glömmer jag att tömma den..

Men det ska komma en bild, jag kan ta en på lördag då har jag gått 16 fulla veckor med den gissningen som är nu.. Jag vet ju inte exakt så jag får reda på det på ultraljudet.

Nej nu ska jag kolla pannan så att jag har lyckats elda upp riktigt hett vatten för en lång varm dusch kanske ev ett bad med barnolja för min irriterande gravidklåda som sitter över hela kroppen...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards