Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under februari 2011

Av Anna Englund - 8 februari 2011 09:58

Efter en tuff och känslosam kväll igår så verkar det inte som att dagen blir bättre. Jag har precis skjutsat iväg barnen och nu ska jag dra en snabb frulle för att sen maka mig ut och skotta snö... Som till råga på allt är skittung!! Inte riktigt vad jag bör göra men med en karl som kommer hem efter halv åtta på kvällarna så får jag helt enkelt leva mitt liv som om jag vore ensamstående.

Det jobbigaste med det hela just nu är att Elsa skriker och grinar på kvällen efter sin pappa och jag kan inte göra något åt det. Jag menar jag kan inte säga annat än att han jobbar och kommer hem sent som han gjorde förra veckan och veckan därpå, dessvärre så är det ju det sista hon vill höra. Så igår bröt helvetet loss här hemma, hon åt inte utan satt bara i trappan och skrek efter sin pappa med tårarna forsandes och andan i halsen..

Alltså vad gör man????


Jag vill inte att hon ska ha såna minnen från sin uppväxt, mina minnen av min pappa från när jag var i hennes ålder är att han aldrig var hemma utan antingen så jobbade han eller så var han i skogen och jagade.. Och nu börjar det bli samma sak här i mitt eget hem..


Jag vill inte det men jag kan inte göra ett dugg åt det för säger jag någonting så får jag bara en massa skit tillbaka av honom och alla de som tar honom i försvar. Undrar när folk ska förstå att det inte är för min egen skull som jag bråkar om detta utan för barnen för jag vill att de ska växa upp med en närvarande pappa inte en inneboende pappa som visar sig med jämna mellanrum.


Jaja det var lite neggoskriv men det behöver komma ur ibland det med.

!!!

Av Anna Englund - 7 februari 2011 18:47

Säger bara:

BAJSLESS!!!!

Av Anna Englund - 7 februari 2011 11:29

Igår var vi på dop för lilla Arvid och det var så fint så. Synd att det är så hektiskt innan man kommer dit bara. Ungar som ska upp och ha fina kläder och frulle och man ska hinna fixa sig själv och få ut hundar och så var det ju självklart kl 10 på fm. Men det gick och vi kom i tid fastän vi stannade och lämnade av Olivia hos farmor och farfar. Men jag var helt slut när jag kom hem, det märks att energin går åt till att bara vara nuförtiden och så gjorde väl inte en tämligen sömnlös saken bättre heller. Men inatt har jag sovit lite bättre iaf så nu känner jag mig nästan pigg. Jag skulle behöva plocka upp alla leksaker som utslängda så det går att dammsuga men det får va, det är för jobbigt att böja sig ner och få andnöd för varje leksak. Jag skulle även behöva ta itu med att rensa ungarnas kläder på sånt som är för litet men det är tråkigt så det hoppar jag också över idag.

Så jag tar mig nog en riktig slappardag idag för en gångs skull och bara vilar på soffan och gör ingenting förrän jag ska hämta barnen.


Av Anna Englund - 5 februari 2011 23:28

Jag verkligen hatar det här nu!! Alltså jag älskar att vara gravid men jag hatar att min kropp inte riktigt klarar av det som jag vill. Idag pajjade andra fogen så nu är jag sopslut i båda ibak och jag antar att det bara är en tidsfråga nu innan den i fram oxå havererar. Men idag blev jag verkligen rädd när det gick åt skogen, jag hade lyft ur Olivia ur badkaret för hon hade duschat med Mange och när jag torkat henne klart så skulle jag bara ta henne och ställa mig upp.. Och först viker sig vänster benet för att följas av höger... Jag verkligen kände hur dom blev helt kraftlösa och gav vika och där var jag med Olivia i famnen så tack och lov för att vi har ett litet badrum så jag hann få tag i dörrkarmen och få stöd innan jag ramlade helt. Men det var så himla läskigt, tänk om jag hade ramlat med Olivia före, tänk om hon hade slagit huvudet i badkaret eller golvet eller... Ja ni förstår känslan jag försöker få fram va?

Nej nu är jag så himla glad över att vara sjukskriven så att barnen får vara hos dagmamman så inte jag behöver oroa mig hela dagarna...


Av Anna Englund - 4 februari 2011 22:23

Lägger ut lite blandade bilder, först ut är Elsa som med hjälp av pappa försöker skriva...

        

Och så kan vi ta några på den fascinerade lillasystern..

      

Av Anna Englund - 4 februari 2011 21:58

Idag blev det en heldag i stan med Marie och det var guld!! Det var så otroligt skönt att kunna gå och titta på det man skulle ha i lugn och ro utan att behöva jaga den äldsta dottern eller plocka trosor ell liknande ur munnen på den yngsta.. Man ser så mycket mer i affärerna då än vad man gör när barnen är med. Så idag blev inköp av barngrind till trappan uppe, nya bälten till bilstolen eftersom jag försnillat en del. Lite kläder till barnen och mig och nya stövlar och stövletter till moi... Loke hade ätit upp klacken på mina upptäckte jag imorse när jag skulle dra på mig dom... Ovanligt va??

Vad mer då? Jo det har varit ett j-a skitväder idag rent ut sagt ena stunden snöade det sen regnade det och helt plötsligt vräkte det ner snö igen... Jag vill ha vår nu och efter ett par dagar med vårväder så kan det väl få fortsätta men enligt prognoserna så har man ju bara blivit lurad de senaste dagarna...Suck...


Jag tyckte så synd om min syster idag när jag pratade med henne och frågade hur det hade gått med Ture. Ture är alltså hennes 8mån föl som hon har haft från skratch. Han har haft ont i sina bakben en tid och idag fick han åka in till hästkliniken för en röntgen och jodå han hade osteokondros, vilket är benbitar i knäna, båda dessutom.. Jävla skit!! Men prognosen på operation och ett värdigt liv efter var bra så lutade väl åt att han skulle få hamna under kniven.. Men det är så synd att det ska bli så när han bara är en bebbe fortfarande... Men naturens lag är konstig och som människa kan man ju inte alltid förstå dom.


Jag pratade med Waldos uppfödare häromdagen och det var ett trevligt samtal som alltid när man pratar med henne. Man får saker så bra förklarat och förstår tanken bakom det hon säger och i min gravidsnurriga värld så är det inte så lätt att lyckas med det. Så jag är så glad över att ha köpt hund av henne och den dagen det är dags för en ny så finns det ingen annan tänkbar uppfödare för mig.. Däremot så lutar det åt en korthårig SB nästa gång, just nu har jag en kronisk ryamatta här hemma för Waldo fäller för fullt... Det är verkligen hår överallt, soffan, bord, golv ja det flyger verkligen omkring precis överallt i huset...Så fort han rör sig så ser man hur det liksom bara rasar och flyger iväg... Men som tur är så går det ju över sen någongång..

Nej nu ska jag nog inta duschen och sen hoppa isäng så min arma rygg och fog får vila upp sig lite.. Det är en dag imorgon med.

Men jag måste ju avsluta inlägget med en bild på Waldo när han ligger i fåtöljen och tigger med sina otroligt vackra snälla ögon.

  

Av Anna Englund - 3 februari 2011 21:17

Kom ner i morse och ja det var bara att konstatera att gardin tydligen oxå ligger på Lokes utfodringslista...suck...

Nu när han har tratt så är han instängd i datarummet när Mange åker tills vi kliver upp eftersom han är ökänd för att äta upp allt som är löst i huset. Jag trodde att jag hade säkrat rummet då det inte fanns en pryl att tugga på men det fanns en tung sammetsgardin som jag använder som draperi vid dörren och den kunde man äta på..

    

Varför?? Vad har jag gjort denna hund??? (ja alltså bortsett från att jag kapade kulorna på honom) 

Av Anna Englund - 2 februari 2011 21:33

Sitter och läser på aftonbladet och får syn på en artikel som får mig att se rött.

Den finns att läsa här.


Vad är det för j-a fasoner att kasta ut en 3åring från dagis för att hon kissat på sig?? Hon är ju bara 3!!! Ett barn, inget djur som man förväntar sig ska vara rumsrent efter en viss ålder. Jag får ju nästan kalla kårar när jag läser om sånt här, och har de dessa regler i USA så är det ju bara en tidsfråga innan de är här för Sverige gör ju som det stora landet därborta gör...


Nej jag tror jag ska sluta läsa tidningen för jag blir bara arg och deprimerad över det som står, dagens saker är dels den här artikeln, sen att en 15 årig flicka blivit ihjälkörd och sen allt som händer i Egypten.

Kan det inte bara stå något positivt någon dag och då menar jag inte snaskigt skvaller om olika kändisar för det är jag inte intresserad av.

Nej nu har jag fått lite utlopp för min ilska så nu får det vara nog men jag ställer frågan till er läsare.


Vad tycker ni om denna artikel???

Ovido - Quiz & Flashcards