Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

"Manboy" hela dagarna..

Av Anna Englund - 5 maj 2011 22:29

Jag håller på och få spader här hemma på mina kära äldsta döttrar... Det enda man hör är Eric Saades- Manboy...suck...

Vi fick Elsa att sluta sjunga på den i tid otid ett tag men nu har det börjat och nu är det dessutom i duett med Olivia..

Visst det är jättekul att Olivia sjunger så pass bra så man förstår men inte nästan alla deras vakna timmar på dygnet. Dom kan väl ha lite variation med sina sånger, typ snälla fina barnvisor eller nåt.

Men det är bara att hoppas på att det går över någongång:)


Idag har dom börjat gräva upp vägen utanför pga stora tjälskador men vilket j-a liv det är hela tiden. Det är grävmaskin och lastbilar som låter och slamrar. Hundarna är helt galna i hundgården för dom tycker väl att det är konstigt, tom fjäderfäna har levt om värre än vanligt.

Är det inte Mange som håller på med en massa projekt så är det nån annan oavsett vilket blir jag alltid drabbad av någon form av oljud... Ha ha det måste va min lott här i livet :))

Jag fick skicka in Elsa i hönsgården idag och leta ägg för det har knappt varit några i reden de senaste dagarna. Jag började misstänka igår att de värper någonstans ut så idag fick de visa sig.. Och mycket riktigt så hittade Elsa 6 st ägg bland de stora stenarna som är i hönsgården så hädanefter blir till att gå en runda därute och plocka ägg istället...

Suck ibland kan man ju bli trött på dessa fjäderklädda kacklande pullor..

Men mysteriet är åtminstone löst och jag vet ju i fortsättningen var jag ska leta.


Imorgon är det dags för Kyrkis för stortjejerna och Mange drar till stan för att lämna lönelappar så det blir bara jag och Kerstin hemma på dan.. Ska bli spännande att göra min första lämningen med alla tre barnen.. Slutar väl med babyblues och krokodiltårar och en lätt hysteriskt mamma..ha ha..

Nejdå jag tror nog att det kommer gå bra, när det gäller att åka till kyrkis så brukar Elsa och Olivia samarbeta riktigt bra. Så det hänger väl på lilldonnan antar jag vilket humör hon behagar vara på men fortsätter hon som nu så lär hon va snäll.. Nej nu ska jag nog passa på att ta mig en dusch medans Kerstin sover med Mange i soffan..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards