Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under augusti 2011

Av Anna Englund - 11 augusti 2011 21:47

De senaste dagarna har Kerstin utvecklat lite eller nej mycket separationsångest när hon inte sitter hos mig eller ser mig.

Det är rätt jobbigt att inte ens hennes pappa kan ta henne en stund utan att hon blir hysteriskt ledsen.

Jag vill faktiskt ha lite egentid ibland typ för att duscha eller gå på toa utan att hon gråter och skriker.

Men jag antar att det är nån period som hon ska gå igenom så jag har nog snart min lilla solstråle tillbaka.

Annars så har vi haft fullt upp de senaste dagarna, det har varit stadsbesök och dagmamman och diverse annat.

Det blir ett längre inlägg imorgon..

Av Anna Englund - 8 augusti 2011 13:41

Sitter och äter lunch framför tvn och det är alldeles tyst.. När hände det senast??

Barnen är hos dagmamman, Kerstin sover och hundarna ligger och sover på varsitt håll.. Det är helt underbart... men samtidigt så är jag inte van vid denna tystnad så jag sitter liksom och väntar på att Olivia ska börja tjoa uppe..eller att Elsa ska börja skrika om att tvn inte funkar eller nåt liknande... Men jag vänjer mig snart 


Det blåser storm ute idag nästan så det är höstväder, bara regnet som saknas..

Hönorna har lite styrproblem när de försöker flyga ute i hönsgården det går bara bra åt ett håll så att säga..ha ha men det är kul att titta på dom.


Jag fick erbjudande om att tjäna pengar på min hemsida idag genom att lägga ut reklam åt företag på den och visst är det kul att tjäna lite extrapengar men jag vet inte om jag är så sugen på att ha reklam på den, det är så gott om sånt ändå på nätet. Möjligtvis om det är hundrelaterad reklam så kan jag nog överväga det..

Aja får fundera ett tag till..nu ska jag ta en kopp kaffe och bara njuta av tystnaden lite till innan det är dags att rasta hundarna och hämta barnen..

Av Anna Englund - 7 augusti 2011 23:28

Elsa kan ibland tänka till riktigt bra för att va 5 år gammal.. Vi hade besök idag av Åsa-Teres och Jocke och lilla sötnötan Bianca och då frågade Åsa om det skulle bli skönt imorgon när barnen ska till dagmamman. Och jag hann knappt svara på den förrän Elsa sa att då blev det lugn och ro.. Japp då får morsan lugnt igen svarade jag men de var minsann fel för Elsa var snabb och talade om att det var hon och Olivia som fick lugn och ro för de skulle slippa mig!! Jahaja tack för den då 


Annars så rullar det på hela dagarna, finns ju lite som ska göras varje morgon och kväll med alla djur som finns här. Och inte blev det någon lugn söndag idag då Mange drog iväg imorse på jour och kom hem nu ikväll.. Inte ett dugg kul och jag kan glatt erkänna att jag är så j-a less på hans jobb just nu så jag skulle kunna bomba den där grävmaskin... Men det är ju direkt lönlöst för det finns ju fler...suck...


Och det har nog regnat största delen av dan idag vilket betyder skitiga hundar...skitiga golv och skitiga ungar så det var bara att köra en stortvagning för läggning så de ser hyffsat bra ut imorgon när de kommer till dagmamman..

Men skitiga barn är lyckliga barn och för det mesta väldigt friska barn..


Nej nu ska jag äta nåt sen blir de sängen och sussa lite innan vardagskaoset tar vid imorgon..

Av Anna Englund - 4 augusti 2011 23:16

Jag måste ha gjort något riktigt illa eftersom allt går fel den här veckan, det måste ju vara ett straff för något.

Kaninen är inte tillbaka än men nu har jag lånat en kanin för att se om han bara ligger och trycker någonstans för då kommer han komma fram till slut.

Min lilla kyckling som kläcktes i fredags drunknade i vattenskålen idag så nu är det bara en liten parvel som far omkring därute och som det verkar så är det bara ett ruvägg som det kaaanske är en kyckling i..


Gaaah det börjar bli aningens svårt att vara glad och positiv nu när allt går åt h-e hela tiden...

Men det måste ju vända nångång... och jag hoppas att det är snart...

Annars då.. Jo Kerstin fick sin 3mån vaccination idag och det gick bra och febern kom som ett brev på posten på kvällen men den vet jag ju att den är borta till imorgon.

Olivias humör börjar bli lite bättre så hon är lättare att ha att göra med nu.

Elsa tror jag kommer hem imorgon, det blev inget bestämt så det visar sig..


Nej nu blev det matdags.

Av Anna Englund - 3 augusti 2011 22:44

Kaninen är inte tillbaka och nej jag är inte nåt positivare idag..

Jag tog en raid över åkrarna runt här och kikade efter kaninen men inte ett spår.. En hårtuss och blod är bättre än ingenting för då vet jag ju iaf att räven tagit honom men som det är nu så vet jag ingenting. Han kan lika bra hoppa omkring i skogen och va skitnöjd med tillvaron...

Allt är bättre än ovissheten just nu.

Tänk om va hade haft normala grannar som vi kunde prata med då hade vi kunnat bett dom hålla utkik men nu har vi ju inte det så jag har bara ringt till dom grannar som är vettiga och som faktiskt pratar med mig..

Så dom skulle åtminstone ha lite koll så får vi vänta och se vad som händer men det är inte min starka sida att göra det så det blir tufft.


Annars så har dan varit snäppet jävligare än gårdagen, så orken är totalt borta, amningen håller på och kraschar och förståelse från karln kunde jag glömma...


Kan nån smart människa bara ta och uppfinna nåt mirakelsätt som gör att även karlar kan bli gravida och föda barn och amma så de förstår hur vi har det..


Imorgon är det dags för 3mån vaccination för Kerstin så med min otur som jag verkar ha den här veckan så lär hon också få feber..

Av Anna Englund - 2 augusti 2011 23:45

Det är väl bra jävla typiskt... Vi har varit kaninvakt under sommaren åt Lisas kanin Lillis, den underbaraste kanin jag träffat..

Idag bestämdes det att dom ska hämta honom på torsdag. Vad händer då??

Jo han rymmer och nu är han spårlöst försvunnen..

Räven går och skriker på åkern och självklart så visade Loke på spår dit ut..

Det känns förjävligt just nu och jag har inte en susning om hur jag ska förklara det för Elsa imorgon bitti när hon ska säga hejdå till honom för hon ska åka bort och kommer inte hem förrän på fredag antagligen..

Det kändes hemskt att behöva meddela Lisa om vad som hänt och jag känner mig aningens dålig som kaninvakt.


VARFÖR ska detta hända nu för?? Han kunde väl ha hållt sig kvar i buren de sista 2 dagarna.

Jag återkommer med hur det går men buren står öppen och är full med smarrig sallad och massor med morötter, så jag hoppas att han bara ligger och trycker nånstans just nu och kommer fram imorgon när det blir ljust.


Annars så känns allt pestigt överlag, Olivia vaknade i söndags natt med över 40 graders feber och bara skakade och även om febern har gått ner så finns den alltjämt kvar och hon är vansinnigt mammig för att inte prata om hur sur hon är.

Och ja jag kan bara säga att det är skitjobbigt att vara själv hemma med henne och Kerstin för jag kan knappt amma utan att Olivia klättrar, skriker eller försöker slåss.. Och eftersom hon lever om så går det inte att få Kerstin att sova och hade hon bara gjort det så hade jag kunnat lägga all tid på Olivia då för att hon ska få mysa i mammas famn... Och sitta med båda två har inte gått eftersom Olivia har satsat friskt på att försöka göra illa Kerstin mest hela dagen, har hon inte träffat med leksakerna hon har kastat så har hon försökt slå henne..

Jag har inte en enda gång på dessa 3 barn gråtit av frustration och uppgivenhet men idag var det premiär för det...

Jag orkade inte längre så det bara brast och tårarna forsade fram..

Och det blev inte bättre när Mange ringde och talade om att han skulle bli sen hem för det var några slangar på maskin som ska fixas...

Visst jag förstår att det går sönder och måste lagas men jag tycker också att han måste förstå hur jobbigt det är för mig. Jag har fullt upp med alla hormoner som far i kroppen och hur mentalt uttröttande det är att bara gå hemma och bara vara mamma och hushållerska..

Jag har inte jobbat på över 2 år, det är över 2 år sen som jag åkte iväg och gjorde nån nytta och var en arbetande individ som hade en inkomst...

Jag räknade ut att det är 1 år sen jag åkte iväg helt själv och gjorde nåt kul utan ett enda barn med mig vare sig i magen eller utanför..

1år!!

Jag vet att jag själv har valt att skaffa barn så jag behöver inga dumma kommentarer om det men vad jag vet så är man 2 om att skaffa dom och då är man väl 2 om att ta hand om dem också eller??

Nuförtiden är det aldrig fråga om jag ska åka iväg själv utan frågan är om jag tar med alla barn eller bara 1 eller 2...

Visst nu måste jag ha Kerstin med mig så länge jag ammar men det känns som att ribban för framtiden är satt redan..


Nu blev det ett väldigt nattsvart inlägg men inte ens jag kan vara glad och trivas med allt jämt...

Men jag återkommer imorgon och förhoppningsvis är kanin tillbaka, Olivia piggare och gladare och jag är mer positiv..



Av Anna Englund - 1 augusti 2011 23:35

Loke gör verkligen allt för att få igång Waldo att leka men han är svårflörtad så att säga..:)


 

Ovido - Quiz & Flashcards