Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under september 2011

Av Anna Englund - 5 september 2011 19:20

Jag var ju som sagt iväg och fotade hästar igår däribland min systers vackra nordsvensk Tjelle.

Här kommer ett par bilder på honom, det kommer att komma fler men jag måste sålla lite först då det är runt 500-600 bilder.

     

Av Anna Englund - 3 september 2011 23:47

Och det rent bokstavligen, jag vaknade vid åtta imorse och det första jag ser är en naken nedbajsad Olivia i vår säng.. Suck... Tills jag tittade på Kerstin och upptäcker att även hon fått sin beskärda del av bajs på sig och även en stor del av vår säng hade fått sig en omgång..

Gaaahhh vilken ände börjar man i??

Ner med Kerstin till skötbordet och samtidigt säga åt Elsa att passa henne, upp efter bajstrollet och försöka bära henne på något snillrikt sätt som gjorde att jag undvek värsta bajset.. Ner med henne i badkaret och på med duschen. Upp igen och försöka få ur alla äckliga sängkläder ur sängen utan att sprida bajs på fler ställen än nödvändigt. Ner med det i källartrappen för tvättning vid tillfälle. In i badrummet och skrubba ungar under vilda protester samtidigt som Elsa står och tjatar om frukost. Samtidigt så har jag Waldo vankandes i hallen med stort missnöje för att jag inte börjar dagen med att ge honom hans älskade frukost vilket i hans ögon betyder att han svälter ihjäl på studs...

Fixar barnen så det blir rena och får på sig nya blöjor och rena kläder, ger hunden mat och fixar fram frukost åt barnen.

Springer ut med Waldo så han får kissa en snabbis så får det bli en promenad vi senare tillfälle.

Kommer in och konstaterar att Olivia hällt oboy över hela magen så hon såg likadan ut som innan duschen fast oboy är trevligare att ta bort...

Spurtar ut och släpper ut pullorna som har högljudda protester i hönshuset, släpper ut kanin på vägen tillbaka.

När jag stressat klart med allt detta och precis ska slå mig ner med ungarna då kommer Mange hem från skogen...

WTF?? Nödvändigt att ens åka ut om det ändå bara blev nån timme.. Jag hade kunnat slippa denna helvetesmorgon...

Jaja Lifes a bitch sometimes...


Imorgon ska jag iväg och fotografera hästar som löshoppas, det ska bli jättekul och en utmaning..

Det är alltid svårt med djur och speciellt när de är lösa och i full fart men det ska nog gå bra. Jag är för envis för att låta det gå åt skogen..haha..


Nej nu ska jag hoppa in i duschen men först sätta batteriet till kameran på laddning..

Av Anna Englund - 2 september 2011 13:10

Shit det är redan september!!

Vart tog dom här första 9 månaderna på året vägen?

Om 3 månader så är det ett nytt år igen och Olivia fyller 2, herrejösses min lilla bebba blir stor..


Aja nog funderat på det, den här veckan har jga farit omkring på möten mest hela tiden.

I måndags var det budgetmöte på klubben, i onsdags var det möte på jobbet och igår var det styrelse och medlemsmöte på klubben.

Så idag tänker jag inte göra ett dugg mer än vad som är nödvändigt utan bara ta det lugnt och ta en myskväll med mina barn med lite gotta, då blir dom jätteglada.


Jag har lite ångest ibland över hur lite tid jag kan ge dom just nu när Kerstin kräver sitt men det är ju bara tillfälligt, det är så jag måste tänka.

Men visst är det jobbigt att gå isäng på kvällen och inse att jag knappt har hunnit sitta ner och bara myst med ungarna..

Visserligen så är det mycket i mitt liv just nu men det kan inte vara för evigt och ja visst skulle jag ha mer tid över om jag fick mer hjälp hemma men det är en diskussion som jag mer eller mindre gett upp för det är lättare att få en betongvägg att förstå.


Annars då..jo denna dära j-a pelletsbrännaren vi har är ett helt äventyr för sig, igår morse när vi kom ner så var den helt stendöd..suck... jag hittade inte ett fel och började ringa runt till försäljaren för att höra om dom hade nåt hum om vad det var.. Fick inte tag på nån...pust..

Aja det var bara glatt att fippla in rosten i vedpannan och tända den för att ha varmvatten... Och ja jag såg ut som om jag hade ramlat ner i skorsten och blivit uppdragen igen efteråt.. och inget varmvatten...mindre kul så att säga..

Och självklart så bara för att det inte fanns varmvatten så passade Olivia på att måla hela sig, köksbordet och ena stolen med grön tuschpenna..

Så ja hon håller på att ta över Elsas roll som hyssterrorist här hemma men som tur är så har Elsa nästan slutat helt med sina hyss så det är ju alltid nåt.


Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe och gosa med Kerstin på soffan.. Det är snart dags att hämta hem resten av sessorna..men shoppa gott till kvällen får vänta tills pappan i huset är hemma för så kul är det inte att gå på affären med alla tre 


Och ett litet råd till er alla...

Tala om för era nära och kära vad de betyder för er idag, imorgon kan det vara för sent  

Ovido - Quiz & Flashcards