Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under september 2011

Av Anna Englund - 18 september 2011 08:23

Ibland blir jag knäpp på Elsa, vad är det med denna ålder??

Ena sekunden så är hon så himla snäll för att sedan tvärvända och bli så kollosalt grinig och sen vänder det igen och så bara grinar hon och skriker.

Är det någon förpubertet eller??


Hon bråkar med allt och alla i hennes närhet och det finns inte i hennes värld att be om ursäkt om hon gör någon ledsen..

Jag tycker inte att jag gör annat än tjatar och gormar på henne och hur kul är det?


Hur är era femåringar?

                                                  
           

Annars så är det ganska lugnt här denna morgon även om jag tycker att det hade varit skönt med sovmorgon.

Men Mange drog iväg med sin far på deras årliga jaktstig så då var det bara att kliva upp så inte ungarna river huset.

Senare idag blir det nog en sväng iväg och köpa halm så att kaninen och hönorna kan få lite för värmen eftersom det bara sa pang så blev det kallt ute.  Inte för att det är kallt hos dom så men dom tycker att det är rätt mysigt att burra ner sig i den..

Nej nu är det dags för andra koppen kaffe så jag vaknar till..                                                   
                                                  
         

Av Anna Englund - 17 september 2011 22:24

Utställningen i Högbo gick bra och jag är nöjd med resultatet men frågar man Waldo så hade han hellre varit i skogen och sett ut så här...

     

Av Anna Englund - 14 september 2011 17:39

Idag har barnen varit lediga och direkt känner jag alla måsten ramla över mig. Jag måste roa dom, jag måste städa, jag måste plocka och dona, jag måste planera lunch och mellis.

Hur mycket av detta hinns...? Jo lunchen.. Plocka och dona och städa funkar som inte med ungarna hemma eller jo då ordnar dom sin sysselsättning genom att stöka ner fortare än jag hinner städa.

Så de måstena får vänta till ikväll när banen sover eller tills imorgon när de är hos dagmamman och jag har kommit hem.

Imorgon är det ju dags för Kerstins 4,5 månaders kontroll vilket får mig att bli alldeles chockad över att min lilla bebis börjar bli stor eller ja större iaf.

Efter bvc blir det en sväng i skogen och jaga lite guld om vädret tillåter..

Jag och Kerstin och lilla mor 


Snart är det fredag igen och då är det dags att fara iväg och bada hunden igen för på lördag är det utställning i Högbo för Waldo.

Förhoppningsvis så går det bättre nu än vad det gjorde i lördags..


Nej nu ska jag börja med maten..

Av Anna Englund - 13 september 2011 13:27

 
Av Anna Englund - 12 september 2011 22:58

 
Av Anna Englund - 12 september 2011 22:56

 
Av Anna Englund - 12 september 2011 22:54

 
Av Anna Englund - 11 september 2011 21:12

Idag åkte hela familjen iväg på farmarmarknad och som den sanna mamman som jag är så glömde jag kameran hemma 

Men men det blir fler tillfällen.. Så vi har tittat på "vanliga" hönor, frissade dvärghönor, vanliga dvärghönor och ankor av olika slag och kaniner...

Elsas favvo för dagen var kläckmaskinen med massor av nykläckta kycklingar och även några som fortfarande jobbade på att ta sig ur äggen.


Det blev Mc Donalds på hemvägen och det var antagligen ungarnas höjdpunkt för dagen... Det behövs inte mycket för att barn ska bli glada..

Resten av dagen har det klippts gräs och inte så mycket mer än så..

Det som är kvar för dagen är stänga in pullorna och kaninen och ta ut hundarna..


Dagens sorgsna inslag är att älskade goskissen Vera har varit försvunnen sen igår morse. Han är aldrig borta mer än ett par timmar...

Jag hoppas verkligen att han bara blev tvärt kåt och bestämde sig för att gå och ragga brudar...


  Båda goskissarna på bild... (Vera till vä och Sune till hö)

Ovido - Quiz & Flashcards