Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under februari 2009

Av Anna Englund - 23 februari 2009 19:38

Nu har jag varit sjuk i massor med dagar och jag börjar bli tämligen trött på det...Jag tycker synd om mig själv när jag blir så här, trött och glåmig...Men men efter regn kommer sol eller vad säger man? Nej nog med självömkan nu!! Idag har jag inte gjort mycket, slappat mest bara. Jag var iväg till veterinären och fick en vacc stämpel i Lokes stamtavla. Jag passade på att smita med när min syster var in med sin labbe Frasse. Veterinären skulle titta på en knöl på underkäken som har dykt upp nån gång sista tiden. Han visste inte riktigt vad det var, det kunde vara spetsrotsböld eller en tumör...Så imorgon kväll ska han röntgas så att dom får veta lite mer. Är det en tumör så antar jag att dom tar en biopsi och skickar in för och kolla om det är godartat eller elakartat..Hoppas att det går bra iaf, han har ju ändå blivit 8 år nu. Ni som vet vem Frasse är förstår nog vad jag menar..Han är lite lätt hyper-damp-adhd typen..

Loke har en växa period igen nu så han är smal som en tarm och har raggarstuk på kroppen så jag hoppas att det jämnar till sig till utställningen i Sala den 7 mars..Men han ser himla kul ut...ha ha.

Vår alldeles egna lilla jongelpelle:-D

Nej nu är det dags för alvedon och en dusch så kanske jag piggnar till lite så jag åtminstone orkar se CSI NY..


Av Anna Englund - 21 februari 2009 21:41

Vad har det blivit för j-a skitprogram egentligen?? Vad hände med den gamla traditionella kvällen när man satt hela familjen i soffan och tittade på dom bidrag som man kunde välja mellan? Nej nu ska det vara en massa deltävlingar och riktigt dåliga låtar...jag vägrar slösa tid framför tvn en lördagskväll genom att titta på nåt hattifnatt tjolahoppsansa program som ska kallas för melodifestival...deltävling... Nej då kan jag lika gärna hyra en film ist..

Nej fram för den gamla goda tiden med ett program med bidrag bara.....

Imorgon är det utställningsmöte på hundklubben som gäller, vi ska planera inför höstens hundutställning..Och middag + fika hos svärföräldrarna, Elsa fyller 3 på torsdag och eftersom jag ändå ska till Alunda så kan vi lika bra åka dit och fira henne. Jag jobbar ju 5 nätter den här veckan som kommer så då är man lite off..Så det blir ett litet firande på torsdag så får vi ta bättre kalas sen när jag är ledig.. Nej nu ska jag stoppa i mig lite alvedon och duscha sen är det sängen och bli frisk som gäller..


 Botet mot härdsmälta kanske skulle kunna va:



 Vad tror ni??



bild


Av Anna Englund - 21 februari 2009 15:14

Jag hatar att va förkyld.Har sett fram emot hela veckan att gå på krogen med Ewe och på nåt vis så verkar jag inte va riktigt överrens med min kropp om den detaljen...Det har börjat dundra i bihålorna och jag känner mig alldeles slö och hängig..*suck*  Jag vill ha sol och värme nu!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Anna Englund - 19 februari 2009 13:53

Elsa var himla trött igår..Tänk om en annan oxå kunde sova så avslappnat...Själv ska jag vrida och vända och knöla och hålla på i nån timme innan jag somnar. Och inte är de lättare att somna när Mange ligger bredvid och snarkar och gnisslar tänder, Loke ligger och snarkar på golvet, katten ligger och trampar och spinner i sängen och som pricken över i, Elsa pratar och skrattar i sömnen..Ser ni problemet i det hela? Finns inget bättre än å komma hem efter att ha jobbat en natt och få lägga sig och det är alldeles tyst..aahh...Om inte grannen känner för att spela lite dragspel just då vill säga...då är det svårt att sova..

Jaja idag känner jag mig lite bättre iaf även om jag har fått ont i magen istället, tror att jag har knaprat för mycket alvedon.. Mange lämnade Elsa på dagis imorse så jag fick sova ordentligt, det gjorde nog mycket tror jag..När jag klev upp fick jag börja med att städa efter Loke som hade mått lite dåligt i vardagsrummet och poopat på golvet..Han åt nog för mycket igår kväll + en bok här på morgonen..kanske inte den bästa frukosten. Han hade även spytt...i soffan*suck* Jag förstår inte varför han inte kan va som normala hundar som spyr på golv eller mattor, de är betydligt lättare att städa.. Jaja ska man va bekväm så ska man väl antagligen spy bekvämt också... Så nu håller Loke en låg profil här hemma, han ligger mest och sover, men han hörs för det piper och skriker och knorrar i hans mage...jättehögt.. Så jag får se om han blir bättre till kvällen annars så får jag köpa lite majsvälling åt honom så att hans mage lugnar ner sig..Nej nu är det dags att åka och hämta Elsa på dagis..

Av Anna Englund - 18 februari 2009 20:18

Elsa körde sin egen blandning till middag idag. Våfflor, hamburgerdressing och jordgubbssylt...UÄH..Jag fick sätta stopp när hon skulle ha socker på oxå...Förstår inte vad hon får sina ideer ifrån.. Idag har jag varit och bytt framruta på snabeln så nu ser jag ut igen när jag kör utan att ha två megamastodontsprickor ivägen.. Jävla väg 292, dom har testat någon ny beläggning på den och den var INTE bra. Alla som åker där drabbas av stenskott och spruckna rutor och lysen. Och VV vägrar och betala ut ersättning till de drabbade...

Och så har jag feber igen...jag blir så less på detta...

Av Anna Englund - 18 februari 2009 13:16


Jag är med och tävlar om denna bok på

Maries hundblogg

Man kan ju aldrig läsa och lära sig för mycket om hundar..Gå in på hennes blogg och läs, hon har många nyttiga råd och länkar som är värda och läsa och fundera på.


Av Anna Englund - 17 februari 2009 22:42

Vilka är ni alla som läser??

Skriv en kommentar och har ni blogg så lämna adress så jag kan gå in och läsa och skriva lika kul kommentarer tillbaka...


Av Anna Englund - 17 februari 2009 15:28

En kort om mig text då då...Några som har frågat om det..

Ja så vem är jag då? Jag blir 28 långa år i augusti, jag kan mjölka kossor, ta hand om grisar och är utbildad blöjtekniker inom äldrevården..Jag är utbildad SBK instruktör, B-figurant inom mentalsektorn. Är uppvuxen med hundar, skaffade min första egna hund när jag var i tio årsåldern.(schäfer) Därefter har jag haft Norsk buhund, blandras, St bernhard, labrador och nu är de som sagt en laika här hemma. Min pappa har drever som jag har vuxit upp (världens skummaste ras) antingen snäll eller inte, verkar inte finnas nåt mellanting där inte.

Ja vad mer, jag har en dotter som bli 3 nu i slutet av månaden, har en karl som kör grävmaskin och är arbetsnarkoman..vilket är på gott och ont.. men men man väljer själv ur man vill ha det i sitt liv..Han hade ju lika bra kunnat vara en soffpotatis och hur kul hade de varit??

Nåt mer då, jag bor på landet i lägenhet i ett hus utan gräsmatta(inge kul alls) men vi letar hus för fullt. Vi har en halv mil till närmsta affär, 1 1/2 mil till närmsta mack...men vi har en tågstation!

Nu orkar jag inte fundera på vad jag ska skriva mer så ni får fråga isf.

Ovido - Quiz & Flashcards