Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under februari 2009

Av Anna Englund - 5 februari 2009 22:07

Ja det är vad Elsa hann med på ca 30 min igår.. Det började med att Mange hade lämnat köttfärs framme som han skulle göra hamburgare av, han hade även ställt fram salt och peppar, och går på toaletten. Efter ett par väldigt tysta minuter i köket säger Elsa att hon lagar mat och det gjorde hon:-D Hon hade hällt i ca halv burk med salt + massor med peppar i färsen och stod och rörde om i detta och tyckte att hon jätteduktig..Loke gick inte ens fram och nosade på färsen som hon kastade på golvet så då är det illa..Så den middan matade vi soppåsen med..Det fick helt enkelt bli lite sponsring av pizzerian...

Nåja under tiden som vi velar om vilken pizzeria vi ska köpa mat ifrån och vad för mat det ska bli så sitter Elsa och spelar dataspel på stationära datorn..När jag kommer ut till henne så upptäcker jag att musen inte riktigt har samarbetat med henne så hon har löst problemet med svart spritpenna på skärmen*suck*.. Men den gick bort som tur var...Alltså jag förstår inte hur hon hinner både komma på och göra allt hon gör på så kort tid...Tänk om min hjärna kunde va så effektiv istället för å gå på snigelfart för det mesta..

Bilder från Elsas hyss kommer inom snar framtid bara inte idag för jag orkar inte tömma kameran just nu.

Sådan herre sådan hund= Elsa + Loke??




bild

Av Anna Englund - 4 februari 2009 03:24

Nu längtar jag verkligen efter sommaren med värme och sol...och så slipper man dessa förb... förkylningar. Jag är trött och hängig och täppt i näsan igen, det blir ju aldrig ett slut på detta.. Jag tror tom att Elsa börjar ledsna på att snoret bara rinner. Idag har Elsa varit med Mange på jobbet och åkt grävmaskin och det var en stor hit, så när vi hade ätit middag så skulle hon fixa matlådan till i morgon när hon ska åka och jobba igen..Hon kan va go ibland.. Loke gick loss på den tredje stackars blomman idag dock inte lika allvarligt som de andra men ändå... Så nu måste jag verkligen fundera ut en bra lösning på hur jag ska rädda mina blommor..

Några bra förslag??


Lägger in en länk till Kennel Jaktdoren's som vi har köpt kära Loke ifrån, gå gärna in och kika på hans syskon...(Han heter egentligen Drutten...)

Och hans fina föräldrar Boris och Tora

Av Anna Englund - 3 februari 2009 05:08

Ja vad säger man...Är det inte det ena så är det det andra sa flickan som blödde näsblod...Nädå men allvarligt nu börjar jag ledsna på att Elsa är nästan kroniskt förkyld..Har hon varit frisk sammanlagt en vecka i år så är jag imponerad,nu är hon hemma igen jättesnorig och med jordens hosta..Det är bara febern som saknas så är det klart, hon lär nog inte få se sin kusin Morgan i helgen iaf eftersom hon har dagisförkylning och då är det bara dumt. Och han ska ju förhoppningsvis inte försvinna heller så hon lär nog träffa honom ändå. Nån kväll den här veckan ska vi åka och prata med ett par som funderar på att sälja sitt hus som vi är intresserade av. Det är på landet, visserligen stort men det går alltid att fylla...Blir det inte fler barn så finns det alltid hundar som behöver nya hem:-D Och det ligger på jaktmarken där Mange jagar..Alltså perfekt till..och det blir inte så mycket längre att åka till jobbet heller.Så vi kan ju hoppas iaf...

Nu längtar jag mest bara hem, är snart klar med natt nr 1 av 5 den här veckan...aahh jag är så trött..jag kommer få åka med huvudet ut genom rutan på vägen hem så jag håller mig vaken..ha ha...

Hörs igen..

 Jag känner mig lite som duvan på bilden...

Av Anna Englund - 1 februari 2009 20:59

Jag har tagit bloggledigt i helgen och det har varit så skönt faktiskt. Igår var vi hos en annan barnfamilj här i Tobo. De har en son som är 1 år äldre än Elsa, dom lekte och badade och höll igång i 8 timmar..Jag fattar inte hur dom orkade speciellt eftersom klockan var runt ett på natten när vi åkte därifrån..Men Elsa var visserligen väldigt lättsövd så hon var nog tröttare än hon ville erkänna. Vi hade en jättekul och trevlig kväll med gott fika och god mat.Tackar för de H med familj. Idag har vi varit och shoppat på IKEA i Valbo bara för att se nåt annat än de i Uppsala. Jag blev helt snurrig när jag klev in så de slutade med att vi har bara varit på halva affären:-D

Nej nu ska jag inta en sen middag bestående av lasagne...mumma...Imorgon börjar ju en ny arbetsvecka...:-(

Ovido - Quiz & Flashcards