Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under februari 2009

Av Anna Englund - 16 februari 2009 18:58

Imorse när jag vaknade vid kvart över sju och klev upp så konstaterade jag att Elsa hade vaknat betydligt tidigare än mig och hunnit med så mycket som bara Elsa kan..Jag kom ut i badrummet och såg min jättedyra ögoncreme utsmetad över halva badrumsdörrarna*aahh* det var fullt med foundation i skåpet och ja dom som har testat ta bort sånt vet att det inte är det lättaste... Sen kom jag ut i vardagsrummet och såg en hel tub idominsalva utkletad på bordet, vi har ett sånt där bord med kakelplattor och på såna är det fogar..*suck* Jag tror halva tuben satt fast i fogarna så det blev till att gnida och gnida med trasa och rengöringsmedel i typ en halvtimme...Men rent blev det:-D

Annars så har det varit fullt upp idag, jag har sprungit i tvättstugan och tvättat sängkläder..dödstråkigt... och haft fikafrämmande..Och nu sitter jag och väntar på familjen W som ska komma över och fika så ungarna får leka ett tag. Så det står en blåbärs cheesecake i frysen och väntar...mumma...



bild

Av Anna Englund - 16 februari 2009 15:53

Kommer en update ikväll just nu är det en massa fikagäster som avlöser varann:-)

Av Anna Englund - 15 februari 2009 12:23

Igår var vi först ut i skogen och grillade korv med pappa och Lena kanonväder,soligt och kallt...Kan inte va bättre. Sen på kvällen kom pappa&Lena och Boda&Annika hit och spelade geni och det dracks vin och cider och öl mm, grannarna kom upp och var med och spelade oxå så det var lite kul att se att dom kan göra annat än å bara uggla i sin lägenhet hela kvällarna..Och som vanligt vid dessa sammankomster så blev det sent och lite slirigt under fötterna på de flesta:-D Så när Elsa vaknade i morse så var jag inte ett dugg sugen på och kliva upp...men men efter många om och men och pust och stön så tog jag mig upp. Eventuellt kommer svärföräldrarna hit och fikar på eftermiddagen. Det blir en update senare i kväll eller imorgon bitti.

Av Anna Englund - 13 februari 2009 20:00

Idag har jag och Elsa varit till Lisa som jag jobbar ihop med och fikat.Vi hade en jättetrevlig eftermiddag med många skratt(som vanligt) Tack för de Lisa. Elsa somnade innan vi ens hade lämnat stan så det tog på krafterna för henne. Idag har Loke ställt sin första älg han hade den på stånd i ca 10 min..Kanon av lillgossen då han blir 6 månader nästa vecka. Så det blir nog jakthund av honom ändå. Så nu är han trött och ligger mest och sover och försöker smälta sina intryck från dagen..Det blir nog rätt många drömmar inatt för en liten herre:-D


Ikväll blir det en lugn kväll med en film och antagligen tidigt sänggående, är vansinnigt trött...Kan bero på att jag har klivit upp allt emellan 4 och 7 varje morgon den här veckan...

Så det blir bättre inlägg under helgen..

Av Anna Englund - 11 februari 2009 06:44

God morgon på er allihop. Här är jag uppe före tuppen tom,(grannen har en och den är tyst för ovanlighetens skull) så jag antar att den är morgontrött. Elsa sover fortfarande så det är lugnt och stilla..Idag har vi fullt upp, Elsa ska vara på dagis nio och efter det ska jag hem och städa, eftersom när jag har jobbat en helg så blir det alltid krig här hemma att döma av spåren...Sen måste jag till Tierp och köpa present till min syster som fyller 30!!!!! idag.. Ha hon börjar bli gammal:-D Men vänta nu...jag har ju bara 2 år kvar dit jag med..GAH nu blev det en lätt ålderspanikattack...Nej då jag orkar faktiskt inte bry mig om sånt längre, jag blir äldre och får rynkor...That's life...även om det kanske inte alltid är kul och se att vissa kroppsdelar inte är lika fasta längre och inte sitter kvar på samma höjd.:-D

Just de present var det (kom bort från ämnet) Jag vet på ett ungefär vad jag ska köpa men sen beror det på om det finns i Tierp det visar sig.. Så idag blir det smaska tårta eventuellt en pizza också och sen tänkte jag avsluta min dag på solariumet och bättra på färgen lite..mmmm så skönt..

Fick höra nåt jättekul häromdagen en kompis ifrån Enköping ska ha en bebis igen i juli, Grattis. En annan kompis ifrån Uppsala ska också ha i juli Grattis där med..Och en tjej som jag tränar hund ihop med ska ha en bebis  här under våren Grattis!!

Hmm undrar om det var mycket strömavbrott förra året tro???

Nej nu är det tvättstugan som gäller, har många saker för mig idag som sagt...det är ju så kul att va ledig..:-)

Loke håller på och ändrar färg igen så nu börjar han bli gul under ögonen och bakom öronen så vi får se vad han landar på i slutänden. Jag ska skicka iväg en anmälan till utställning i Sala..första..inoff valpklass men det är bra träning..Vi får se hur det går.Nu vaknade Elsa också och kom med katt stackarn som hon "hittade" i sängen så nu var det slutsovet för honom...

Det blir en update senare ikväll.

lägger in en bild på katten Sune..


Av Anna Englund - 9 februari 2009 20:10

Lägger ut bilder på den förstörda köttfärsen(obs allt det vita är salt) Och en bild på dataskärmen..Lägger även ut en bild på Loke och Sune när de håller på och slåss(katten som börjar..) Och sist en bild på Elsa när hon har klämt sig ner i en Oriflame kartong och den är inte stor..

Annars idag så har det varit lugnt, jag har plockat ihop mina oriflame beställningar och lagt dem i presentpåsar för leverans. Elsa har varit ovanligt lugn på hyss fronten så det finns inget att berätta där, och Mange följde med min pappa ut i skogen och skulle jaga lite vildsvin så jag får väl hoppas att det blir en nasse så det blir lite mer mat i frysen..


Av Anna Englund - 9 februari 2009 03:12

Lyckliga jag, kunde smita iväg ett par min och kolla min mail på en annan våning då datorn där jag jobbar ej fungerar:-( Så jag kastar in ett snabbinlägg...Snart får jag åka hem och vara ledig i nio dagar och det ska bli så skönt...Det värsta är att jag har mina aningar om att ett mindre bombnedslag kommer vänta mig när jag kommer hem...Loke är ju själv i morgonbitti ett tag...de slutar aldrig bra...Så hur det gick kommer ni att få läsa om imorgon kväll eller ja ikväll om man ska dra de lite hårt typ..

Hittade en lapp som väldigt bra beskriver vad jag tycker ibland på jobbet..

Av Anna Englund - 8 februari 2009 18:33

Jag jobbar hela helgen och datorn på jobbet fungerar inte så det kommer en uppdatering av bloggen imorgon kväll...

Och ja Johanna jag är intresserad av ringträning inomhus:-)




Bild

Ovido - Quiz & Flashcards