Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna Englund - 3 augusti 2009 13:32

Jag blir så förbannad på dessa bilförare som verkligen inte har ett uns till vett där uppe.. Nu säger inte jag att jag är världens bästa bilförare men jag har åtminstone lite förnuft!

Igår var hela familjen ute och gick, Mange med Loke och jag med Elsa i barnvagnen. Vi gick ute på stora vägen mellan infarterna till Tobo då det är en bra vända och gå med hunden. Och visst det är 90 väg och kanske inte den mest lämpliga att gå på men då det är en lång raksträcka bara hela den vägen så går det bra för man syns ju på jättelångt håll. Ja som sagt vi gick där och strosa det var varmt i luften och vindstilla och inte så mycket trafik. Jag gick efter Mange med barnvagnen precis på de vita kantlinjerna så jag var långt ut mot kanten då jag hör att de kommer en bil bakifrån men det var ju lugnt eftersom det är på de andra körfältet...trodde ju jag men icke då. Ett tu tre så svischar det till precis bredvid axeln och så kommer det en XC90 i typ 130km på omkörning! precis där vi gick....JÄVLA IDIOT!!!!!!!!!

Raksträckan är typ 2km lång, han mötte inte en bil på hela sträckan så varför? måste han köra om just vid oss??

Det var så nära att hade jag bara gått nån dm mer ut på vägen så hade jag fått en backspegel i ryggen...

Så gissa om jag var något förbannad resten av promenade och gick och tittade bakåt så fort jag hörde en bil..

Ska man inte ens kunna få vara ute och gå utan att man ska behöva frukta för sitt liv utifall det skulle dyka upp nån karl (uppenbarligen med liten snopp) i en stor jävla bil utan en susning om vanligt jävla trafikvett???


Nej det är tur att vi flyttar till landet snart så man kan promenera i skogen så långt bort från alla bilar som det är möjligt..


Av Anna Englund - 2 augusti 2009 12:32

Jag skulle verkligen behöva börja packa idag men det är ju sååå tråkigt:( Och så är jag trött så helst vill jag bara krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet och typ komma fram när allt är klart..

Men jag får väl göra ett ryck och packa ner alla kläder som jag inte kan ha nu så har jag ju fått det gjort iaf..

Av Anna Englund - 1 augusti 2009 22:58

Idag har det varit fullt upp hela tiden i princip. Först upp imorse och städa, därefter till Tierp för att hinna gå på systemet(Mange skulle ha öl) Sen hem och baka en blåbärskaka som blev klar lagom tills Å-T med familj kom på besök. Så Mange tog med sig J ut i skogen, han skulle släppa Loke eftersom man får släppa hund på vildsvin från idag...(har varit nedräkning här hemma länge nu) Så jag och Å-T fikade och jag gullade med A och Elsa var mest högljudd och vild som hon brukar vara:D

Sen när de åkt hem så var det lugnt ca 1,5 timme så var det dags att göra sig iordning och åka till Österbybruk till M och R och äta tacos...mums:) Och nu har vi väl varit hemma ca 1 timme och äntligen är det lugnt...om det inte vore för att jag skulle vilja gå och lägga mig men det ligger typ ett megastort berg med tvätt på vår säng som måste plockas undan..*suck*

Mange ligger för tillfället på soffan och försöker slippa undan berget han med...men det hjälper inte..Jag har tom varit in och tittat om det inte finns nån liten, yttepyttemini chans att det går och lägga sig ändå men nej..:( Varför varför kan inte tvätten vika sig och lägga in sig i garderoben själv för??? Jag verkligen hatar allt som har med tvätt att göra, det är så himla tråkigt att hålla på med den..


Nej det får bli en dusch ist och en stark bön till högre makter om att tvätten ska vara borta när jag har duschat klart...Vattnet räcker till fem familjer så om jag duschar tillräckligt länge så hinner kanske Mange ledsna och plocka undan den....Tror ni på det??


 Kanske skulle ta lite hjälp av den här söta pojken...

Ovido - Quiz & Flashcards