Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna Englund - 20 augusti 2009 21:32

Måste ju bara lägga ut Jennys film på hennes dotter Freja hon är ju jättego:)


Av Anna Englund - 19 augusti 2009 22:28

Det är precis som att fan själv hoppar in i Elsa när hon är ledig från dagis, nästan så man ser hornen växa...

Igår var hon ledig och jag tror att hon bråkade, var grinig i princip hela dagen..Hon åt ingen mat på hela dan, försökte man prata med henne så sparkade hon efter en och bara skrek...Och idag har hon varit på dagis och då är hon så snäll så på morgonen och gör som man säger...Det är nog bara att inse att jag har en liten djävulsdotter eller åtminstone en dotter med Dr Jekyll och Mr Hyde personlighet*asg*

Undrar var hon har fått de ifrån tro...hmmm... Annars idag så har det inte hänt så mycket, har packat några kartonger typ och inge mer..Får nog göra ett ryck imorgon oxå...men nu är de duschen som gäller..

Av Anna Englund - 19 augusti 2009 19:56

Kom i håg att anmäla er hund till OTBKs utställning den 12 september!!!

Idag är sista anmälningsdagen....


OTBK

Av Anna Englund - 18 augusti 2009 22:40

Mäklaren ringde idag så nu får vi huset på fredag, 1 vecka tidigare:D Så himla skönt att få mer tid på sig att städa, och så kan jag köra lite kartonger när Elsa är på dagis nästa vecka. Så nu är tanken att staketet ska hinna komma på plats innan vi flyttar in helt...Får se hur det går med det så att säga..

Diskussionen här hemma från igår har fortsatt idag med heta känslor och Hitler fasoner från båda hållen, men jag tänker inte ge mig den här gången..Jag har gett efter redan mot min vilja vad gäller vapen köp mm så varför ska jag ge efter när det handlar om något som JAG verkligen vill ha?? Jag menar tanken är väl ändå inte att jag ska vara hemma och enbart vara mamma utan någon som helst fritid eller hobby medans den andra hälften ska göra bara det han vill hela tiden(vilket är en dyr hobby)?? Eller tycker nån att jag är ute och cyklar nu?


Aja debatten fortsätter iaf så jag återkommer med slutresultatet senare.

Ikväll har vi varit till Helena & co på kalas, Andreas fyller år idag så det blev lite tårta och prat och skratt på kvällskvisten...Mycket trevligt så tack för det:D

Nej nu ska jag ta mig ett glas av min favorit nu för tiden...Samarin undermedel just nu mot min halsbränna..Testade en sån där tuggtablett och jag trodde fan att jag skulle spy...Det var verkligen nåt av de äckligaste jag har stoppat i min mun...och inte hjälpte den heller så den ska jag förpassa längst ner i medicinlådan där den kan ligga och bli gammal så jag kan slänga den sen..

Nej tacka vet jag samarin..Wohoo..

Av Anna Englund - 17 augusti 2009 18:29

Varför är det bara den ena personens åsikter som ska räknas?? Jag ska väl för fan ha nån talan jag med eller?? Just nu är jag så jävla förbannad så jag nästan kokar...Det är så himla mycket nu som gör att jag bara har lust att bli ensamstående bara för att slippa ha nåt som retar upp mig varje dag och då till bristningsgränsen..Jag lever ju fan i ett jävla dårhus med hitler fasoner ibland..Men jag kanske ska börja göra samma saker själv, handla det jag vill ha för flera tusen utan och säga nåt, vara borta på en massa annat bara för att jag känner för det..Och åka iväg och roa mig med kompisar istället för att fira familjefödelsedagar...Fast det hjälper väl inte skulle jag tro för jag kommer aldrig hinna iväg innan han är borta på sitt redan eller om han ens behagar komma hem i tid eftersom det är såå viktigt att jobba över var och varannan dag...Lyssnar man på honom så skulle byggena gå under om inte han var där...undrar om jag ska köra samma sak om inte jag är pigg och utvilad (vilket jag sällan är) så skulle jag kunna ta livet av nån på mitt jobb..men det räknas nog inte för jag jobbar ju bara med levande människor och han kör ju faktiskt en maskin och håller på med döda material...Wow häftigt va??

Nej nu ska jag gå och avreagera mig på några stackars frysta hamburgare..

Av Anna Englund - 17 augusti 2009 13:03

Hur kommer det sig att det alltid är batteritorsk i båda bärbara telefonerna samtidigt?? Och som den sanna anti fast telefon människa jag är så har jag ju självklart ingen fast telefon nånstans, inte ens i nån kartong nere i källaren...Får helt enkelt skylla mig själv. Men det blir nog till att skaffa en nu när vi flyttar eftersom det är ganska troligt när vi bor på landet att det kommer vara strömavbrott betydligt oftare och då funkar ju inte bärbara heller...

Det är egentligen illa hur beroende man är av att kunna gå omkring och pyssla samtidigt som man pratar i telefon. Jag skulle ju få spunk om jag var tvungen att sitta still hela tiden som jag pratade..


Jaja nog om det, nu ska jag gå ut och hämta Loke i hundgården innan åskan dundrar loss...kan ju alltid hoppas iaf..

Sen ska det packas...

Av Anna Englund - 16 augusti 2009 22:35

Visst låter det som en underbar helg...om man bortser från att middagen var väl inte den bästa, dansen började halv tio och kvart över elva regnade det och dansbandet slutade spela...Så halv ett hade jag ledsnat på att prata med fulla människor i regnet och kylan då med nån dansmusik i bakgrunden på låg volym..Så vi hämtade bilen och åkte hem grymt besviken..Mange bryr sig ju inte men så hade ju han fått i sig ett antal öl oxå, det hade inte jag och då känner man faktiskt av kylan snabbare än annars..Så jag hade lika gärna kunnat gjort nån god mat och stannat hemma och bara myst hela familjen istället och det hade varit både billigare och varmare och jag hade säkerligen varit mätt längre.. Men alltid lär man sig något..Elsa sov över hos sina kusiner och det hade gått bra förutom att hon klev upp 6 imorse:D

Men hon var något trött när hon kom hem på em så hon somnade..

Av Anna Englund - 14 augusti 2009 21:00

Det är lite purken stämning här hemma just nu så jag drar till jobbet och fikar en sväng istället..Ska ändå lämna lite oriflame saker och kolla om jag har nån post ligger i mitt fack..Och så är det alltid kul att träffa Lisa och prata lite strunt:D

Ovido - Quiz & Flashcards