Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna Englund - 14 augusti 2009 11:49

Finns inget härligare än att vakna halv åtta på morgonen av att Elsa är flyförbannad över nåt som uppenbarligen inte samarbetar och uttrycker denna ilska med att skrika i ca 120db...I ca 2 timmar till och från...Mmm man bara måste älska henne...*lite lätt ironisk* Kan man inte lämna bort dom på nån snabbinlärning liksom..? Typ vad man gör och inte gör hemma? Skulle ju va guld värt isf..


Aja från det ena till det andra igår var vi till hundklubben hela familjen och Loke var i sitt esse som alltid. Han skällde och skrek..(Laikor verkar ha en tendens till det eller iaf vår) ungefär hela tiden vi var där...Så Mange tyckte han var jättejobbig, men hallå kom tillbaka efter att ha varit på utställning med honom en hel dag där man har förlorat en tredjedel av hörseln, har brännskador i händerna efter kopplet och man vet att man kommer vakna dan efter med en ruggig träningsvärk... När han har upplevt det då kan vi börja disskutera jobbig...:D


 Jag tyckte att han uppförde sig riktigt bra förutom att han låter illa men allt går att träna:) Som den sanna optimisten jag är så lever jag alltid på hoppet även om det är dömt att misslyckas..*asg*

Av Anna Englund - 13 augusti 2009 14:22

Just nu hinner jag inte riktigt med att blogga så mycket som jag vill..Det ska (helst) packas och bråka med den trotsiga dottern och fixa allt med flytt av telefon mm..Så ni får ha lite överseende med det fram till dess att vi har flyttat..

Men ikväll ska vi iaf göra en paus och åka till hundklubben i Alunda för kickstarts kväll med lekar och träning..

Kom gärna dit vi börjar 18.30 och alla är varmt välkomna. Man kan även anmäla sig till vår utställning som går av stapeln den 12 september på plats så kom ihåg stamtavlan...

Hoppas vi ses där!!


OTBK

Av Anna Englund - 10 augusti 2009 23:02

Måste bara lägga ut en bild på Elsa när hon sover, tycker hon har så störtskön sovstil:D

Av Anna Englund - 9 augusti 2009 22:43

Fullt upp hela helgen känns det som.. Barnkalas igår på em sen hem och åt och efter det var vi ner till pizzerian och tog en glass med pappa och Lena mfl. Sen var det bara hemgång och sängen kvar så var lördagen slut.. Idag har vi varit hos pappa och Lena hela em för Elsa ville bada i poolen där. Sen var det hem och mat som gällde och medans Mange lagade mat passade jag på att vila lite, bebben lever om som en vilde så jag får så ont överallt och då är det skönt att sträcka på sig. Efter maten var det dags för Elsa att duscha ur helgens diverse matrester ur håret då det är dags för dagis imorgon och hon kan ju inte gärna komma med tårta, glass, salladsdressing mm i håret:) Och sen isäng med henne och det var ju enkelt för hon hade redan somnat på soffan med handduken..


Vi misstänker att det finns en löptik här nånstans för Loke visar misstänkta tecken på löpsjuka:(

Han går omkring och piper och vankar och är allmänt rastlös...och är inte det tillräckligt tydligt så måste han dessutom gå omkring med snorren framme 95% av sin vakna tid...trevligt liksom...Tom Elsa ifrågasätter varför han har "kabeln" framme och vad ska man svara på det? "Jo du förstår lilla gumman, Loke är så j-a kåt så han måste ha den framme i förebyggande syfte utifall att det skulle dyka upp en läcker tik som är sugen"

Eller inte kanske...så man får glatt säga att det är så hundar gör ibland när de är lite till sig..*hrmm*


Nej nu får det va nog med datorn nu är det dags för ghost hunters så hörs imorgon..

Av Anna Englund - 7 augusti 2009 22:35

var som sagt på ultraljud idag och allt såg bra ut..eller ja det dom kunde se iaf. H*n ville inte riktigt vara med så h*n gömde sig längst in och rullade ihop sig som en boll och vägrade flytta sig...Ha ha de bådar inte gott inför framtiden om h*n är så envis redan i magen:D

Var in på Lindex i dag oxå när jag var i stan och såg världens gulligaste fleece overall så jag var bara tvungen att köpa den...har visserligen en redan men det gör inget om man har två heller den var ju på rea så den kostade bara 99.50

 Efter att jag kom hem har det inte blivit mycket gjort, jag lade mig att vila en stund dels så var jag så trött och så värkte det i fogarna efter allt sittande i bilen..Annars så har jag mest tillbringat kvällen framför tvn lite lätt irriterad på karln...Han blev medlem på det berömda facebook för drygt 1 vecka sen och nu kan han sitta där i flera timmar om dan...Jag menar så kul är det inte och det finns inte så mycket att titta på där heller...Så han har suttit vid datorn hela kvällen tills jag blev irriterad och tyckte att han kunde ju komma ut i vardagsrummet och vara lite social...Så det gjorde han ( efter 1 timme ca) och var social i säkert 10 min sen somnade han på soffan så nu sitter jag här vid datorn och är irriterad och funderar starkt på att hälla en hink med isvatten över honom bara för att bli på bra humör:) Jag menar skadeglädjen är ändå den sanna glädjen...


Så det var faktiskt allt från mig för idag, nu ska jag fundera på nån illvillig hämd mot min osociala karl sen är det sängen som gäller måste iväg och köpa present imorgon fm för Elsa ska på barnkalas..

Så god natt på er därute..

Av Anna Englund - 6 augusti 2009 18:53

Imorgon är det dags för rutinultraljudet, ska bli spännande och se hur mycket den lill* har vuxit sen sist. En del skulle jag tro med tanke på hur mycket allting har vuxit på mig och så syns det ju redan på utsidan när den lever om i magen..

Det blev bara en halv kartong packat idag så jag lär väl göra ett ryck ikväll eftersom jag kommer vara bort mer än halva dan imorgon. Dels är det ultraljudet och så måste jag till jobbet med läkarintyget. Så jag skriver imorgon kväll och talar om hur det gick..

Av Anna Englund - 6 augusti 2009 15:16

Varför ska det vara så innihelvetes jävla tråkigt att packa för???


Har nån något förslag på hur man kan göra det roligare så skriv en kommentar och tala om alla tips tas emot med stor tacksamhet..

Av Anna Englund - 6 augusti 2009 12:32

Igår var det första dagen på dagis för Elsa sen sommaruppehållet och hon var helt överlycklig över att få leka med alla vännerna igen. Och själv tänkte jag passa på och packa ner finserviserna när hon var bort men så blev inte fallet. Bebben lade sig högt upp och tryckte på magsäcken så jag fick halsbränna och mådde mest illa så det blev till att ta det lugnt istället. Sen hämtade jag Elsa och så åkte vi med Åsa-Teres och kevin till Fälan på eftermiddan och bada istället för att va hemma i värmen och packa..Det är ju tokvarmt i vattnet nu så tom jag som är värsta badkrukan har badat två! dagar i rad...Nästan rekord...Ha ha..

Man blir ju livrädd när man har Elsa med sig och badar, ungen är helt orädd för vatten..Hon bara går så ett tu tre så försvinner hon bara och så kommer hon upp och frustar och fräser och bara fortsätter. Så nästa år blir det simskola för henne och flytväst på så hon inte drunknar... Men samtidigt är det skönt att hon är orädd för hon gillar att bada och så behöver man inte trösta så fort det stänker vatten i ansiktet eller nåt.

Idag mår jag bättre så jag ska luncha lite nu sen så ska det packas:) Men bra musik på hög volym så går allt så mycket lättare på något underligt vis....


Ovido - Quiz & Flashcards