Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under oktober 2009

Bloppis-annons
Av Anna Englund - 24 oktober 2009 16:34

Jag söker hundgrindar till Saab 9-5 till ett rimligt pris då min St Bernhard snart vuxit ur buren.

Märke gör detsamma men grindarna ska vara i bra skick och inte krockade.


Maila om ni har några så hör jag av mig om det verkar intressant.

Djur & tillbehör, Köpes - Östhammar (Uppsala län)
Av Anna Englund - 24 oktober 2009 12:14


Vlaikan Loke,min pappa och älgen som föll för hans bössa..

(skriver mer när jag vet mer detaljer)


Av Anna Englund - 22 oktober 2009 11:33

Var och fick vaccination mot svininfluensan i tisdags och det var ingen härlig upplevelse efter ett par timmar..

Ont som fan i armen. det kändes som om det satt en nerv i kläm och inte fan blev det bättre dan efter.

Ont i alla leder och fogar och i magen så igår blev det sänggång tidigt typ 20..Skrattande

Men det var så skönt att sova så länge, Elsa kom upp hon med och somnade i vår säng..

Så Mange fick en lugn kväll igår helt själv nere vid tvn..


Ikväll ska jag på föreläsning med Helena och Lisa och Sanna, vi ska lyssna på Anders Hallgren när han pratar om hundar och stress och lite annat. Det ska bli jättekul eftersom jag var på en föreläsning för flera år sen och jag har nog inte skrattat så mycket nån gång. Så jag hoppas att det blir lika bra som sist..

Så jag skriver imorgon och talar om hur det var..

Av Anna Englund - 20 oktober 2009 17:46

Sen igår fm har min tillvaro varit helt uppochnervänd, det började med att jag var till barnmorskan på kontroll och det var inte bra för jag hade knappt vuxit sen sist..Så då ringde hon in till ackis så jag fick en tid där för ultraljud idag..Jaghaja där åkte ju orosnivån upp ett par snäpp kan man säga...Och jag kan lova att man kan komma på många anledningar till varför det är så både vettiga och helt vansinniga...Det som var positivt var att den flänger runt i magen som en vilde och hjärtljuden är bra..

Ja så då började ju den långa väntan till idag när jag skulle vara där...Och vad händer då jo vår kära lilla fröken här hemma gick och lade sig halv sju och somnar, vaknar vid typ 22 och ska ligga hos oss och mysa med sin mamma..adjöss med den vuxentiden liksom...

Aja hon somnade iaf om efter nån timme eller så så då bar jag in henne till hennes rum igen så jag skulle få plats i sängen igen.. Somnar och får iaf sova ett par timmar innan hon vaknar igen och är arg för att hennes kära far hade glömt att ta upp en mugg med vatten åt henne...Och ja så var hon ju tillbaka i vår säng igen..*suck*

Och som om inte det var nog så låg hon nog och pratade och sjöng och trallade och hade sig i nån timme eller så innan hon väl somnade... Vid halv åtta ringer väckarklockan då hade jag nog hela Vendels grustag innanför ögonlocken tror jag och jag ville definitivt inte kliva upp men man måste ju..Vem ligger och sover så himla skönt då? Jo Elsa och hon skulle minsann inte vakna först...gissa om skadeglädjen kom fram när JAG fick bråka på henne ist för tvärtom...he he..

Så in mied lite frukost och iväg med henne till dagmamman och sen hem och byta om och stuva in hundarna i bilen och sen bar det av in mot stan..

Då ringer Elsas dagmamma...hon har feber och är sjuk...WTF??? Jaha det var bara att gilla läget och ringa snälla faster Madde som åkte och hämtade hem henne..Då kommer nästa problem..dimma.. det gick 80 hela vägen in så jag som hade varit ute i god tid började nästan luta åt sen...Så av med hundarna hos Mange och iväg och hämta snälla Lisa som följde med som stöd då Mange inte kunde komma ifrån och iväg till ackis...

Och peppar peppar jag anmälde mig i centralkassan med 5 min! till godo...Hallejuja prisa   ja nån iaf...

Så sen var det bara att gå upp och sätta sig i väntrummet vad händer då? Jo då är dom försenade så jag fick vänta i nästan 20 min...Hmmpff!!


Men allt såg bra ut med bebisen, den är så stor som den ska vara. Den låg bara långt ner med huvudet så det blev fel när dom mätte..*puh*

Så all min oro i onödan men nu vet jag åtminstone varför min mage inte är så stor och det är skönt.


Så när allt var klart så åkte jag och Lisa till Mc Donalds och "firade" med en burgare och sen hem till henne å kaffe..Efter det bar det av till Tierp för att bli vaccinerad mot den ökända svininfluensan så nu är det oxå gjort..

Så imorgon tänker jag inte göra ett dugg förutom att pyssla om lilla sjuka fröken...


Av Anna Englund - 18 oktober 2009 18:45



Titta och säg vad ni tycker, själv anser jag att man ska följa naturens lag och där skulle den aldrig ha överlevt. Visst den klarar sig jättebra på två ben...men ta bort familjens hjälp så skulle det inte fungera lika bra.

Nej en hund ska ha fyra ben från födseln sen att det kan hända olyckor som gör att de blir trebenta det går inte att för hindra...

Men tydligen så ska det vara USA för att man ska få leka gud, här i Sverige hade det aldrig gått då hade de blivit ett ramaskri..


Men som sagt vad tycker ni??


Av Anna Englund - 18 oktober 2009 12:38

Det kör dom ju stenhårt i alvedon reklamen men dessvärre tror jag inte att Waldo har förstått det riktigt än...( Tack Helena för fotona, dom är jättefina)  


        



Av Anna Englund - 16 oktober 2009 23:15

Linda med familj har precis varit här och fikat lite så ungarna fick leka av sig..Gick jättebra dom var osams första gången efter ca 10 min...Men sen höll dom sams riktigt bra resten av kvällen. Elsa hon tvärslocknade på soffan vid tio, vilket var senare än jag trodde att hon skulle kunna hålla sig vaken..


Regnet bara fortsätter att ösa ner, jag är så less, den här veckan har det antingen regnat, snöat eller varit kallt förutom igår då var det en kanondag.. Kan det inte bara bli kallt och frysa på utan ett massa slaskande?? Min hund är ju aldrig ren nuförtiden och det är inte så lätt att torka en 22 kg klump med pirayatänder som dessutom tror att han är en 5m krokdil som gärna vill sätta tänderna i låret eller knävecken eller vad som råkar komma i hans väg..

Men dom trillar snart ur som tur är annars kommer jag vara alldeles söndertuggad snart, eftersom han verkar ha siktat in sig på mig...måste smaka extra saftigt nu med mina extrakilon eller nåt *asg*.


Nej nu är det dags för en dusch och sen hopp i säng det är en dag imorgon med och då kommer det hem lite älgkött som ska i frysen...*Mumma*


Så sussa gott!!

Av Anna Englund - 16 oktober 2009 15:44

Waldo växer så det knakar konstaterade jag idag, han har vuxit om Elsa med ett par kg nu..Ställde mig på vågen med honom och han väger 22!kg...14.5 vecka gammal...Undrar vad han tänkte landa på när blir stor?? Så då förstår jag varför det har varit så jobbigt att lyfta honom sista veckanGlad


Nej det var bara det nu ska jag iväg och köpa mat åt honom och åt oss i familjen sen får vi främmande..

Ovido - Quiz & Flashcards