Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna Englund - 16 oktober 2009 12:20

Vet inte riktigt vad jag ska skriva så jag lägger ut bilder istället...Det är lite blandat på Waldo, Loke Elsa mm.  


                              

Av Anna Englund - 12 oktober 2009 19:47

Dock inte Mange som sköt och den sköts när Loke låg i bilen och väntade.. På em släpptes båda hundarna men då blev det ingenting, pappa hade en tjur på 40 m men då det bara var hondjur kvar så kunde han inte annat än lipa åt den.. Waldo och jag var upp och fikade med jaktlaget på fm så han fick skrota lite i skogen och så hade han sån tur att han pyttipanna resterna så sen var han så nöjd så.

När vi kom hem så var han dessutom helt slut så han sov i fyra timmar i sträck utslagen under bordet på farstukvisten. Inte lätt att vara liten och ha så mycket upplevelser samma dag..

Så nu råder det ett avslappnat, nästan åt det medvetslösa, lugn här hemma..Loke är helt slut han med och han behöver ju sin vila eftersom det är dags att springa imorgon igen..

Så nu får vi hoppas att det går bättre imorgon och att han får upp en älg eller två..


Nej nu ska jag stoppa en sur, vrång och allmänt lättretligt dotter isäng och sen ska jag be för fullt att hon är kry nog imorgon för att åka till dagmamman.. Nackdelen med att hon ska upp är ju att jag oxå måste kliva upp och imorgon är det kl 8 som gäller och då måste ju jag kliva upp vid 6 halv 7..*suck* Dom säger att man vänjer sig vid att kliva upp på mornarna när man har små barn men nu är hon snart 4 och jag tycker det är precis lika jävla jobbigt att kliva upp nu som innan hon föddes... Jag älskar att ligga och dra mig på mornarna och nu kan jag inte det längre..nästan deprimerande...

Aja that´s life...


Nej skriver imorrn igen tjipp på er

Av Anna Englund - 11 oktober 2009 20:29

Vad fort dagarna går egentligen, jag tyckte det var fredag nyss och nu är det söndag kväll.. Man hinner liksom inte med, jag har oxå konstaterat att jag tappat lite med bloggen igen nu..Men jag ska bli bättre det gäller bara att få tummen ur r***n och det är den biten som krånglar.

Den här helgen har det varit lite fullt upp, i fredags var vi till Söderlövsta och kollade under min bil för att komma underfund med vad det är som klonkar och det var upphängningen till mitt rostiga avgassystem som hade pajat..Sk*t blev det lite mer utgifter men så är det att ha bil, bara att gilla läget helt enkelt.. Igår var vi på älgfest i Tobo, god mat och mycket skratt och lagom sent.

Idag har vi varit till pappa och fikat och vi skulle ha tittat på en presenning till veden men på nåt underligt vis så blev det bortglömt( som vanligt).


Nu på kvällningen har Andreas och Helena varit hit och fikat och hämtat sin ena bil och de hade med sig tjejerna så Loke blev jättelycklig när han fick leka ett tag med dom.


Imorgon börjar allvaret för Loke då är det premiär på älgjakten och Lokes första dag som älghund och inte bara träning..Så det är lite spännande nu och vänta och se hur det kommer att gå..

Men vi hoppas på det bästa!

Så den här veckan är jag total jaktänka och barnledig hela dagarna 4 dagar...Bara jag och Waldo som kommer att vara hemma och gå och pysa lite och det ska bli så sköntCool


Så imorgon blir det nog lite updates under dagen hur det går för gubbarna ute i skogen med jakten och hur det går för lilla Loke som nu har blivit stor..

Nej nu är det duschen och sen sängen som gäller..


Tjipp

Av Anna Englund - 8 oktober 2009 16:29

Ha ha jag missade att jag skulle skriva ett inlägg efter badet så ni som läser...jag har INTE badat i 2 dygnFoten i munnen Elsa går nu full tid hos nya dagmamman och det går kanonbra, så himla skönt..

Annars så har vi väl inte gjort så himla mycket direkt, idag har jag varit på marknad uppe i Tierp med Andreas och shoppa lite..Det blev en stickad tröja , en mössa och ett par tumvantar åt Elsa. Ja och så lite gotta oxåTungan ute


Ikväll tänkte jag ta med mig den stora lilla valpen och åka till klubben och social och miljöträna honom lite, alltid bra att börja med det tidigt. Inte för att jag tror att det kommer bli problem med den biten då han redan har sovit sig igenom en utställning och 2 möten på klubben...Så han går inte riktigt under kategorin stressad direkt..*fnissar*


Nej nu måste jag nog ta itu med kaoset här hemma, Elsa skriker och grinar och Mange gormar och ja då blir det bara värre...Och det hela började med att Elsas våffla blev "smutsig"...Mange lade visparna på den så det blev grädde på den..*suck*

Aja får se om det blir nåt mer inlägg idag..

Av Anna Englund - 6 oktober 2009 19:53

jag ska bara ta ett bad först...

Av Anna Englund - 4 oktober 2009 17:18

Vilket riktigt höstväder det har blivit ute nu, det regnar och blåser om vartannat... Man vill bara dra täcket över huvudet och komma fram till våren igen.


Igår hade vi besök nästan hela dagen, vi tog en kombinerad inflyttnings/födelsedagsfest..Men det var väldans städat, vid åtta på kvällen då kom Lulle och Lisbeth så då var det hela 4 st här..Men det var skönt att det var lugnt, jag orkar inte med så mycket mer längre, helst skulle jag bara vilja ligga i sängen hela dagarna om det inte vore för att jag får så ont då.. Så allt som allt så var det en kul och trevlig dag som var alldeles lagom..


Idag har vi varit över till svärföräldrarna och bjudit på smörgåstårtan som blev kvar, Markus och Fina och lilla kusinen kom oxå dit och mumsa lite..Kusinen växer så det knakar tycker jag och han är jättego, han satt mest vid bordet med tungan ute och flinade och såg ut som Toker i Snövit...Urgullig!


Nej nu ska jag vara tråkig idag så jag tänkte inte skriva mer..Det blir ett bättre inlägg imorgon med lite mer från helgen.. Så ha en skön söndag..

Tjing tjing

Av Anna Englund - 2 oktober 2009 13:16

Det är väl så min dag är i planeringen. Sotaren var här för ett tag sn så nu kan jag bocka av en sak så nu är det bara den tråkiga handlingen och göra smörgåstårtor kvar innan jag äntligen får gå och lägga mig..

Jag tycker verkligen att det suger pung att åka in till stan och handla, jag måste ju ta på mig andra kläder än mjukisbyxor och så måste jag ju fixa håret och sminka mig så jag inte ger halva uppsala en mindre hjärtattack..Och det är ju jobbigt att göra allt det där, det är så mycket enklare att hålla sig här ute på landet där jag kan gå i mina sunkiga kläder med ett skatbo på huvudet och vara blek och glåmig..

Så nu för tiden går jag inte direkt i kategorin sexbomb direkt snarare sagt i kategorin nersunkad hemmafruSkrattande

Men vad gör väl det när jag har en karl som inte är så mycket bättre han, det är antingen arbetskläder eller mjukisbyxor för hans del oxå...Och helst i ryggläge på soffan med en öl i handen...Så tvättbrädan som han hade på magen när vi blev tillsammans den har på något mystiskt sätt förvandlats till en tvättsvamp alternativt skengravidmageTungan ute

 --------------------->


Ja ni förstår vad jag menar va?? (bilderna komer från Google)

Men jag klagar inte, när vi blev tillsammans så var jag ung med spänstig hud och fasta tuttar och rumpa..Nu för tiden så är ju inte huden riktigt lika spänstig, tuttarna är bara fasta för att jag är gravid(annars så har dom som börjat leta sig neråt) och rumpan...ja den är väl nästan obefintlig och definitivt inte fast och tränad längre...och diverse gropar i låren har tillkommit under dessa elva år så nej jag är inte den som kan klaga direkt...Jag får väl vara glad åt att han åtminstone bara har några enstaka gråa hår i det inte så kraftiga håret på huvudet...Ha ha ha..


Nej nu får det vara slut på min lilla halvmobbing på min kära make, även om han får höra det med jämna mellanrum oxå men när man bara blir större och tyngre och får plats i färre  kläder så måste man (iaf jag) bara ta med nån annan i fallet så att det inte bara är jag som är på dåligt humör över att min kropp styr sig själv...


Jaja det går ju över till nyår och jag är absolut inte ledsen över att vara gravid eftersom det blev en överraskning den här gången, det hade lika gärna kunnat ta 4 år och ett par ivf igen innan det blev nån ny bebis..

Så nu fick ju faktiskt jag vara en av dom som fick en mindre chock över att vara totalt oplanerat gravidGlad


Nej nu ska jag snart fixa kaffe till vedköraren som kommer hit om ett tag med ett lass ved så vi har hela vintern..Så Manges eftermiddag är räddad och Elsas så det slutar väl som vanligt när jag kommer hem från stan så kommer jag mötas av 2 stycken som är totalt osams...för det blir de ju alltid..

Så tjipp på er så länge..

Av Anna Englund - 1 oktober 2009 23:18

Hjälp till att stödja forskningen kring bröstcancer..Skänk en gåva till rosa bandet via loggan här bredvid eller lägg ut den på era bloggar för att visa att ni oxå är rädda om era behag..


Så fram för tuttforskningenSkrattande

Ovido - Quiz & Flashcards