Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under december 2009

Av Anna Englund - 21 december 2009 20:45

Nu jävlar är det drag i skorsten igen så imorgon måste jag ringa sotarn så han kommer och sotar ur igen. Det var gallret som ligger på skorsten som hade för små maskor så det hade kläggat igen. Så Mange har tagit bort det nu men det går inte att elda förrän det är sotat för det sitter så mycket sot och tjära så risken för brand är för stor.. Men nu kanske det bara handlar om nån dag så kan vi elda och nu funkar ju pelletsbrännaren med så nu har vi värme...


Annars så har vi varit till Tobo idag och hälsat på hos min farmor och fikat lite.  Elsa hade tjuvöppnat två julklappar imorse när jag kom ner, de lilla trollet... Men sånt händer när de är i den här åldern, det är inte så lätt att veta när man får öppna dom eftersom dom ligger där bara.


Vi har även försökt rädda en stackars talgoxe som hade kraschat i snön vid hundgården, så den fick bo i en skokartong medans vi var borta men den mådde nog inte så bra redan när jag hittade den för när vi kom hem så hade den flugit till himlen.. Men man måste försöka ibland de är ju ändå levande varelser..


Nej nu ska jag lägga mig på soffan och jäsa lite och titta på CSI..

Av Anna Englund - 20 december 2009 21:24

Igår hade vi spel och glöggkväll här hemma, kanonkul. Jag skrattade nog så mycket igår så jag har ont i ligamenten idag, men det var de värt  

Vi var 4 par som åt, drack och spelade även om det mest blev struntprat, Och ja man kan ha kul utan sprit, skillnaden är att man mår så himla mycket bättre dagen efter.. Så tack alla ni som var här för en jättetrevlig och kul kväll! Det måste vi göra fler gånger..


Idag har jag mest tagit det lugnt, Mange har slagits med pelletsbrännaren mest hela dagen..Det är verkligen nåt fel som är trasigt på vår panna/brännare/skorsten . Så just nu känns de lite över det hela så det blir till att ringa installatör imorgon så får dom komma ut och fixa allt..


Satan vad det har kommit snö här nu...och mer ska det tydligen bli..Varför kan det inte bara vara lagom? Nej massor eller inget...Förb...skitväder..

Men det är bara att gilla läget även om jag helst skulle bo i ett varmt land..

Nej nu ska jag elda lite mer i öppna spisen och hoppas att jag slutar frysa och så ska jag fortsätta glo på Wallander-Skulden.


Natti natt...

Av Anna Englund - 19 december 2009 00:10

Iallafall inte om ni har 2 st hundar som våra.. Släppte ut hundarna på tomten på em så att de skulle få springa av sig. Gick efter ett tag ut för att kolla vad de gjorde, då låg Waldo i buskarna med något som han vakrade med sitt liv och Loke sprang omkring och retade honom. Så jag gick in igen och tänkte inte mer på det. Sen gick Mange ut och kollade lite närmre vad det egentligen var som Waldo hade..Då var det dagens soppåse som jag hade glömt att jag hade kastat ut  


Så det var sopor överallt som han vaktade med livet som insats...*suck*

Av Anna Englund - 18 december 2009 20:28

Idag har jag gjort massor (iaf för min kropp).

Jag och Elsa har bakat lussekatter och gjort gipsfigurer men det gick mindre bra så att säga, gipset torkade ju snabbare än jag hann få i de i formarna   fattar inte riktigt hur man ska hinna.. Jaja det kanske går bättre nästa gång...

Sen har jag strukit juldukar och gjort ren öppna spisen och pyntat den med tomtar( ja Linda jag vet att jag är anti mot tomtar men vad gör man inte för resten av familjen) Sen efter det var det fika och sen iväg till affären och handla så nu har jag satt mig i soffan och vila lite..

Så det är min dag i korthet kan man säga..


Och nu tänker jag bomma igen datorn och glo på tv, ska bara försöka få in hundarna först..Inte så lätt eftersom de gillar kylan och snön så de är hellre ute.. Men Waldos päls fryser så det är bra om han kommer in med jämnba mellanrum och tinar upp och torkar..

Av Anna Englund - 17 december 2009 20:42

Var in till förlossningen igår och fick medicin så jag skulle få sova och så undersökte dom livmodertappen. Jag hade inte öppnat mig men den var påverkad så då kanske de blir en bebbe snart... Jag fick också smärtstillande och sömntablett så när jag kom hem så stoppade jag i mig dom sen sov jag som en klubbad oxe till typ kvart i fem imorse..Så nice.. Då var jag bara upp på toa eftersom jag var något groggy av medicinen. Jag väckte Mange däremot när jag kom upp för Loke sprang omkring nere och lät som en operasångare så han ville ut..Det var väl antagligen källarfranskan som dom hade stulit som ville ut  .

Det går ju inte att lämna våra hundar själva hemma utan att de ska hitta på minst ett sattyg men igår var det ganska tamt.. De hade bara stulit frallan på bordet och såssleven från diskhon som är i stål så jag vet inte riktigt vad de smaskiga med den var men tydligen nåt iaf..


Idag har jag och Elsa varit till Lisa och hälsat på så Elsa har åkt stjärtlapp med Bella ute i trädgården och tittat på film och ätit massor med pepparkakor..

Så hon var så nöjd så när vi åkte därifrån och jättetrött för hon sov innan vi lämnat stan och hon var nog bara vaken 5 min hemma sen gick hon upp och lade sig och sen dess har hon sovit.. Så hon lär ju vakna typ jättetidigt imorgon och vara kanonhungrig för hon åt ingen middag.. Men det är smällar man får ta eftersom hon hade roligt..

Så det är bara att hoppas att jag också får sova inatt så jag orkar kliva upp med henne imorgon bitti...Annars är det bara att tacka parabolen för att det finns playhouse disney och tv i sovrummet  .


Nej nu är det dags för criminal minds och sen blir de nog sängen..

Av Anna Englund - 16 december 2009 12:46

Nu är jag så trött och less på det här, jag har kanske lyckats få ihop 5 timmars sömn sen i måndags morse.. Det händer verkligen ingenting med värkarna utan de kommer och går med långa mellanrum.. Jag har ont i hela kroppen av att gå och spänna mig hela tiden och jag beter mig som värsta bitchen.. Jag fräser åt familjen och är totalt anti mot allt. Och dessutom så börjar Elsa bli påverkad av mitt vankande på nätterna så hon vaknar och är orolig..

Jobbigt är de iaf och jag tycker ju att de skulle kunna starta igång mig istället så är det över sen och man kan börja få lite rutiner i familjen..


Jaja nu har jag gnällt av mig lite igen, känns som att det är de enda jag gör nuförtiden...Men jag är verkligen utled på det här nu...  

Av Anna Englund - 15 december 2009 20:00

Ett jättegrattis till Johan och Tyke!!


I helgen som var har Tyke varit på utställning i Finland och vunnit

2XBIR, 2XCERT, 2XCACIB

Och dessutom titlarna

Finsk vinnare -09

Nordisk vinnare -09

 

Vill någon se bilder på snyggingen så gå in på Johans hemsida

Jaktens hemland

Av Anna Englund - 15 december 2009 14:13

Idag blir de nog inte så mycket skrivet, har sovit ca 1 timme inatt bara så jag är trött. Natten har varit lång och jobbig med sporadiska värkar och ont..Men ingen bebbe verkar vilja komma ut..*suck*

Och som barnmorskan sa: den kan komma nu och det kan hålla i sig i 2 veckor till...Gaah jag kommer bli psykiskt störd om jag ska ha de så här i 2 veckor till,ingen sömn och ont och ovissheten hela tiden...

Jaja jag kanske ska ut och hoppa och leka i snön så kanske det startar, inte så troligt men snart provar jag allt...

Ovido - Quiz & Flashcards