Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under december 2009

Av Anna Englund - 9 december 2009 01:10

Det blev en sväng till förlossningen nu ikväll men det berättar jag om när jag vaknat och har lämnat Elsa hos dagmamman. Nu måste jag SOVA...

Av Anna Englund - 7 december 2009 17:09

Min dag har bestått av bilåkande och lite fika.. Började dagen med att köra Elsa till dagmamman och sen hem, hann knappt sätta mig i soffan med en kopp kaffe så ringde Mange. Så då var de bara att sätta sig i bilen och brumma ut till Forsmark och hämta honom för han skulle köra dit sin maskin som har stått här hemma.. Efter det åkte jag till Helena och hade sån tur så jag fick lite smarrig lunch och fika där..Efter det var det bara att brumma tillbaka till Österby och hämta Elsa och sen hem... Gissa om jag är less på att sitta i bilen just nu...


När jag skulle ta in hundarna fick jag en glad överraskning, Waldo var nästan ren!! Han hade bara lite smuts på tassarna till skillnad mot Loke som idiotrejsade i leran det första han gjorde när de kom ut från hundgården..*suck* Aja han är ju som han är och det lär inte bli nån förbättring däruppe heller.... Så in med Loke och så ropade jag på Waldo som gick och skrotade nedanför trappan..Då får han frispel så han for som en jävla studsboll ner i vårt dräneringsdike för att därefter fara iväg som en guttaperkaboll i alla lerpölar som finns på baksidan...Gaaahhh!!! Jag kunde riktigt se hur fan själv hade hoppat in i hans kropp och satt där och fnissade...   Så när jag väl fick honom att gå in så kan jag lugnt säga att han INTE var ren längre... Tur att vi har farstun där de kan ligga och torka innan de får komma in annars så skulle jag bli puckad i huvudet varenda gång de kom in och såg ut som de för de mesta gör...Svarta, leriga, blöta och så långt ifrån sitt vanliga utseende de kan komma..

Nej fram för minusgrader nu så jag får tillbaka mina vita hundar och mina rena golv...


Imorgon blir de en tur in till stan efter att jag har lämnat Elsa,ska träffa Marie så jag får mina nya vinterdäck och så ska vi shoppa loss lite på Gränby.. Jag har ju fortfarande Elsas julklappar kvar och så tänkte jag titta efter nåt till bebben och så måste jag ha nån ny amningsbh oxå...Dolly Parton boobisarna får inte plats längre i de jag har...Jag fasar för när de ska fyllas upp med mjölk, då kommer jag ju kunna knocka folk med dom..  

Nej nu är de dags att inspektera skåpen och försöka svänga ihop en middag...Mange jobbar till sex idag så det blir lite sen middag men Elsa har smarrat pepparkakor så det går ingen nöd på henne.. Sen blir de nog hopp isäng för oss båda, jag är toktrött efter natten som inte var den bästa. Jag har knbappt sovit nåt och det har mest bara varit jobbigt med många onda värkar och illamående...och en karl som ska snarka i örat på mig... Så de blir nog inte mer skrivet idag....

Av Anna Englund - 6 december 2009 21:26

Det blev faktiskt en del gjort idag här hemma, det blev städat både uppe och nere. Mat rummet är i princip tomt på saker som inte ska va där och jag har tvättat en maskin med bebiskläder. Mange har fått fart på pelletsbrännaren så nu kör vi pellets igen så nu stinker det inte brandrök inne längre. Han har separerat på adventsstakarna som var ihopkopplade så nu blev de två st ist och det behövdes eftersom hundarna dödade den som stod i köksfönstret igår. Han har även fått fart på slingan på farstun och hjälpt Elsa och städa hennes rum..Men det har varit en del pust, stånk och stön under tiden som han har gjort detta, men vad annat kan man vänta sig  


Idag har magen ramlat ner ännu mer, trodde inte de gick men tydligen så gjorde de det. Så jag kunde svulla i mig en hel pizza och avsluta med lite lösgodis på det utan att det blev överfullt.. Däremot så ser jag ut som en gammal gubbe med världens ölmage när jag sitter för jag måste hänga magen mellan låren  ...Men men thats life när man är gravid...

Fick ut min sjukpenning från fk från juli/augusti som en glad överraskning i fredags så det var ett välkommet tillskott i kassan så här till jul. Och så mailade jag till fk om intyg och kopior så nu skulle dom skicka ut dom till mig så då får jag iväg AFA pappren med så blir det lite pengar därifrån också och de kommer ju behövas sen för man blir ju inte rik på att bli mamma direkt utan det är mest bara fattigt och ett evigt pusslande med pengar tills man får börja jobba igen... Men men det är ju bara för en period och vi överlevde ju med Elsa så vi lär göra det igen.. Nej nu ska jag nog leka stoppkork och sätta mig i badkaret och ta en dusch... Det svider lite att se vattnet stanna bakom ryggen när det inte gjrde de förr men förhoppniungsvis så ska jag väl bli mitt gamla jag igen när bebben är ute...Gick ju bra med Elsa, då var jag ju tillbaka i mina gamla jeans efter 1 månad bara så hoppas hoppas...

Av Anna Englund - 6 december 2009 13:11

Idag är en sån där ökdag när jag inte vill göra ett dugg, de är grått och trist ute och det är fullt med lera inne.. Varför kunde de inte fortsatt vara minusgrader ute för? De var så skönt när hundarna fortfarande var vita när de kom in istället för svarta som de är nu.


Jag håller på och försöker få Elsa att gå upp och städa sitt rum men det sitter långt in att göra det för hon har ju dragit fram så mycket och då klarar hon inte av att städa själv...ja enligt henne iaf..Men jag klarar inte av att böja mig ner och plocka upp leksakerna längre så då måste hon göra det själv eller så kanske hennes far skulle kunna lyfta ett finger eller två och hjälpa henne lite snabbt med det så att det går att dammsuga och torka golv därinne..


Igår var vi till svärföräldrarna på middag för svärfar fyllde år, så det var fullt hus där med tårta och god mat. Jag var helt slut efteråt men det är för att man sitter så mycket och det är hårt. Så natten bjöd på en värkande rygg, förvärkar och kramp i benen..Inte så härligt men nu är de ju bara ca 4 veckor kvar så det ska jag nog kunna stå ut med när jag har klarat av de hittills..


Jag skulle behöva träna min bulldozer lite också på lite vardagslydnad som ex inkallning och stanna men det är inte så lätt när det är lerbad på halva tomten och det lockar betydligt mer än att göra tråkiga saker med mig som lydnad... Men men det är bara att haffa tillfällena när de kommer och göra det när det bara är han ute och inte när den galna laikan är med för då har man fullt upp att inte bli omkullsprungen när han kommer och tacklas i 200 km/h...

Nej nu ska jag nog göra ett ryck med något nånstans i huset....kanske...eller så sitter jag kvar här och gör absolut ingenting...

Av Anna Englund - 4 december 2009 10:44

Jag tänkte ju att resten av familjen skulle bli vaccinerade idag men Elsa skriker rakt ut och Mange vill inte heller för att han hade hört att det inte var nödvändigt..

Så nu skiter jag i det här!

Av Anna Englund - 3 december 2009 19:34

Det är så himla skönt nu när det är kallt ute eftersom hundarna håller sig rena, och så tycker de att det är skönt att ligga ute nu när det är svalt. Det märks inne med på kvällarna för nu ligger båda två ute i kallfarstun och sover där det är kallt för de tycker att det är för varmt inne...

Idag har jag haft en lugn dag, jag har tom hunnit med en tupplur på soffan innan det var dags att hämta Elsa och det var jätteskönt..

Det var ju nästan så jag kände mig pigg och utvilad efteråt..


Morgondagens planer är faktiskt att gå loss i bebiskartongerna och börja tvätta upp lite kläder och sängkläder till spjälsängen..Tömma ur bebisrummet och börja göra iordning det och ta upp säng och ta in byrå mm..

Så det ska jag roa mig med medans Mange tar in ved och bär ner kartongerna från både bebisrum och matrum..För han är ju faktiskt ledig imorgon  

Nej nu ska jag slappa lite på soffan..


Av Anna Englund - 1 december 2009 16:41

Varit på bm besök idag och allt var bra, bebben växer för fullt och ligger jättelångt ner så bm räknade inte med att få träffa mig på nästa besök.. Det visar sig men jga blir inte förvånad om den ska hålla sig därinne på plustid bara för att jag vill att den ska komma ut tidigare så jag slipper värken..


Det har snöat här idag och tydligen så ska det göra det imorgon med så nu kanske det tänkte bli vitt ute.. Kan ju hoppas iaf för då kommer hundarna vara så mycket renare när de kommer in från hundgården och det blir renare inne också.. Ska de fortsätta som det är nu så lär jag skaffa klippkort på att köpa golvmopp och gulsåpa  


Nej nu är det dags att ta en sväng ner till pannan och slänga in mer ved och sen ska de fixas mat..

Ovido - Quiz & Flashcards