Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under december 2009

Av Anna Englund - 14 december 2009 22:58

Jag, Helena och Lisa var på Hund 2009 i Stockholm igår, jättetrevligt med många skratt under dagen.. Vi träffade Waldos uppfödare och tittade när hon ställde sin tik Soya, det gick kanon!! Hon fick sitt sista cert så nu är hon champion och hon fick cacib och blev BIM så det var jättekul.. Många fina SB att kika på och dreggla över men ingen är lika fin som min "lilla" skitgris  . För även om han hittar på massor med hyss och inte lyssnar jämt så är han iaf min lilla gosegris..Det är svårt att inte tycka om nån som vet om att han blir jättesöt när han viker ut örontipparna så det ser ut som han har fiskarhatt på sig..det gör han ju självklart när han har hittat på otyg   och då smälter ju jag direkt...

Det var verkligen massor av fina hundar igår så man tittade så mycket att man nästan fick ont i huvudet. Det var jakthundar och vinthundar och taxar och ja massor...Och helst vill jag ju ha alla...Sen finns de ju massor med försäljare där så hade jag varit miljonär så hade jag lätt kunnat shoppa massor men nu är jag ju inte det så det blev 10 st grisknorrar ala xxl och en plyschanka och 2 blinkhalsband åt hundarna. Men dom var så nöjda så över det, Loke blev förälskad i ankan direkt..ha ha..han tror att han är valp igen..


Nej nu ska jag ligga på soffan och glo på tv ett tag..

Av Anna Englund - 13 december 2009 07:00

 Så här pigg är Waldo klockan fem på morgonen...

Av Anna Englund - 12 december 2009 22:26

Ikväll har vi varit i Ramhälls bygdegård på julbord med Helena & co, Gott och mysigt med trevligt sällskap.. Men tydligen straffar allt sånt sig nuförtiden för nu sitter jag i soffan med förvärkar som gör förbannat ont ja det riktigt skär i hela magen...Så jag har precis tagit alvedon och nu ska jag skumpa mig in i duschen och hoppas på att de slutar så jag får sova inatt..


Imogon ska jag till Stockholm på Hund2009 med Helena och Lisa, det ska bli kanonskoj.. Och så kan jag shoppa tjurpenisar åt hundarna, dom är som galna i dom... Hur man nu kan tycka att det är smarrigt att tugga på rökta könsdelar?? Men dom är ju hundar så dom har ju lite skumma matvanor..

Nej tjing på er nu så uppdaterar jag imorgon, ev med fina bilder från utställningen..

Av Anna Englund - 11 december 2009 22:41

Har sett Mange kanske en kvart idag sen har han bara varit borta på jour..Elsa har varit arg och ledsen hela kvällen för att hennes kompis inte kom som hon har väntat på sen igår. Hundarna har brutit upp grinden i trappan och varit upp och röjt på övervåningen igen..Och "nån hund" har stulit en matlåda på diskbänken och tuggat sönder..Och själv har jag skumma värkar/förvärkar så när de kommer så får jag svårt att andas och det gör ont långt ner i låren...Men det är bara nån enstaka ibland och har varit så ett par dar nu...Mysko helt enkelt...


Så det finns ju betydligt roligare saker att göra en fredagskväll så att säga än att mest bara va sur och upprörd men inte ikväll tydligen..

Så nu består mitt fredagssällskap av datorn och tvn, för Elsa har somnat på soffan och Waldo gömmer sig bakom soffan och Loke har gömt sig ute i hallen, dom verkar veta att dom ligger på minuslistan just nu..


Nej jag kanske ska roa mig med att hitta skötbädden till skötväskan, den är spårlöst försvunnen..Och så finns de ju en massa bebiskläder som ska vikas ihop och läggas i byrån, just nu ligger dom på sängen..men de känns inte riktigt som nåt jag sysslar med en fredagkväll kl elva. Men nån gång ska väl va den första kanske.. Jaja jag får se vad jag hittar på, kanske blir sängen i slutänden..

Av Anna Englund - 11 december 2009 13:37

 Satt vid köksbordet och gjorde lussekatter och slängde ett öga ut genom köksfönstret, då vräker det ner snö! Kan de bli bättre?

Jag såg genast framför mig mina rena vita hundar och snögubbar och snölyktor, men nu har det slutat snöa igen och det enda som blev lite vitt är plöjet bredvid här...Och hundar lär inte bli rena oavsett mängd snö för så fort den började ramla ner så gick dom in i kojan och gömde sig...

Jag tycker att det borde vara jättekul med snö om jag var valp men icke då..


Snart är det dags att hämta Elsa hos dagmamman och ta en vända till affären, jag glömde köpa mjölk igår när jag var in..(hormonsnurr) Men jag måste ha mat till pippifåglarna också, dom är skitsura ute i äppelträdet för att det är slut på allt...snart attackerar dom väl om jag sticker ut näsan genom dörren..ha ha..


Ikväll får vi besök av en familj från Tobo, det ska bli kul. Elsa längtar verkligen för då får hon träffa Amadeus igen och nu var det jättelänge sen dom träffades...Det är tom så illa att hon har skaffat ny pojkvän hos dagmamman  


Ja dom e för goa ibland dessa barn...

Av Anna Englund - 11 december 2009 00:34

Jag måste ju börja med en bild på Sune när han myser i soffan...(Elsa sover)

 

Det där tycker han är jätte mysigt, dessvärre brukar han få sällskap av Waldo och då får han ofta agera huvudkudde.

  

Men det verkar inte göra något.. Jag har också fått frågan någon gång om det inte är trångt med en st bernhard men det är en tolkningsfråga...Titta på nästa bild och avgör själv om det är trångt med EN st bernhard eller om det blir trångt med en katt, en laika och en st bernhard...

  

Det här är vad som kallas kärlek...På bilden nedanför är det Elsa som hjälper Mange att köra padda det tyckte hon var kul..Jag var mest livrädd för hon höll på att parkera den i rosbusken flera gånger...  

Observera arbetsbyxorna...Hon har tom en tumstock i barnstorlek i fickan...Pappas flicka det där..

Så nu har ni fått lite smått och gott och kika på själv ska jag inta sängen så jag orkar baka lussebullar imorgon för sen finns det inte tid för bullbak längre..


Av Anna Englund - 10 december 2009 15:16

Han har det inte lätt min lilla Sune, Elsa kan bara inte låta bli honom.. Hon bär på honom och sliter i honom och idag hade hon stängt in honom i en byrålåda...Och eftersom han är dumsnäll så säger han ju aldrig ifrån heller, de bästa skulle va om han gav henne en omgång så hon förstår..

För er som inte vet så är Sune vår katt..


Så nu vill jag ha tips och råd på hur man får en snart 4 år gammal dam att förstå att man ska låta bli katten...Jag har testat det mesta tycker jag och än så länge har inget hjälpt...  

Av Anna Englund - 9 december 2009 16:17

Bebisen hade varit för lugn igen ett dygn så det blev till att ringa förlossningen igår kväll, och ja det blev ju en vända in dit kl 22 igår kväll för att kolla läget.. Men allt såg bra ut även om läkaren hade lite problem att mäta huvudet för den ligger så långt ner. Och just nu ligger den fel också precis som Elsa gjorde så har den näsan uppåt istället för nacken så det blir väl en seg förlossning med klipp och så igen..Känns som att det är lika bra att ställa in sig på det värsta för då kan de bara bli bättre  .


Men som det kännbs just nu och eftersom det har varit som det har senaste tiden så ångrar jag mig nästan att jag har roat mig i   ..


Nej då jag får ju nåt för de men de e fan jobbigt nu så den får gärna va fäördigbakad snart..


Jag ska snart hämta in hundarna från hundgården och det lär ju bli lika kul som alltid...tokrace i leran och vips så har man två grisar istället för hundar...

Tänk om dom bara kunde lunka in lite snällt istället för att få spel och bara fnatta omkring, vad skönt de skulle vara...Men drömma kan man ju göra, det är ju inte olagligt direkt och det är ju ytterst sällan som drömmar slår in så den dan de behagar bli minusgrader kommer jag ha rena hundar igen.


Ikväll ska vi till Manges farmor och farfar och fika och kolla på en soffa men jag funderar på att skicka Mange och Elsa själva. Har grymt ont i magen och ljumskarna sen undersökningen inatt så det skulle vara skönt att få ta de lite lugnt utan barn som klättrar på mig och utan att ha nån som bråkar hela tiden..

Men det förslaget lär inte bli populärt antar jag men jag orkar verkligen inte vara trevlig. Det är svårt när jag inte mår riktigt bra och så är de ju för de flesta..

Men men vi får se vad det blir av det hela...Igår hämtade jag vårt kött som vi lämnat in på rökning, mumma de för magen..Så himla gott och bara skära bitar och äta som det är...Elsa tycker om det också men hon brukar inte vara svår att få å äta viltkött men så är hon ju uppvuxen med det också..


Nej hundarna var det ja...

Ovido - Quiz & Flashcards