Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under februari 2010

Av Anna Englund - 19 februari 2010 17:01

Idag har jag varit till Bvc och vägt Olivia så nu kommer en liten viktcheck..

Pappa Magnus: För många kg  

Mamma Anna: ** hemliga kg. (återkommer med siffror när vågen gör som jag tycker)

Dotter Elsa: 17,5 stora kg.

Dotter Olivia: Hela 4,9 kg


Kan vi ju dra lite djur i familjen oxå...

Dumlajkan Loke: 30 rabiata kg.

Heffo St Bernharden Waldo: Massiva 50 +-kg

Bekvämlighetskatten Sune: 2 lata kg



Så nu vet ni lite onödigt fakta om oss!

Av Anna Englund - 19 februari 2010 10:17

 
Av Anna Englund - 18 februari 2010 20:18

undras just var hon har fått det ifrån?  

Det är liksom jävla hela tiden, jävla telefon, jävla hund och nu de senast jag måste plocka ihop dom här jävla leksakerna..

Är jag en bra förälder om jag säger åt henne att det bara är mamma och pappa som får säga så?? Njae kanske inte men sluta svära blir svårt iaf för min del det liksom bara finns i språket.. Jag märker mer och mer av hur tydligt det är att hon tar efter oss, så hon sitter tom likadant som mig när hon pratar i telefon..ha ha.. Ja dom är härliga de små liven (typ när de sover) annars så har jag oftast bara lust att stoppa Elsa i en kartong och ställa ner henne i källaren. Helst ska lådan ha texten: Öppnas inte förrän 2024..(då är hon 18 och kan flytta hemifrån)

Nej så illa är det inte jämt men rätt så ofta så på kvällarna är jag som ett stök bara, helt urlakad på energi....


Nej nu var det slut på friden igen då...Elsa sitter och skriker i trappan åt mig..(som vanligt)



*SUCK*

Av Anna Englund - 18 februari 2010 08:41

Datorn funkar tydligen för tillfället så jag passar på att skriva lite..

Igår var Elsa på hörselkontroll men då hon föll utanför gränsvärdena på låga och höga toner så ska hon tillbaka i maj. De trodde att det kunde bero på att hon är förkyld så vi får väl hoppas på det.

Här snöar det idag (som om det skulle va ovanligt) och tydligen så kunde det komma en del..Jag börjar verkligen bli less på snö nu men jag sätter mitt hopp på att det blir en varm sommar ist..


Jag skulle kunna skriva en del men det är inte så lätt när Olivia tycker att jag ska roa henne ist och självklart så går hon före datorn..

Jag kommer uppdatera med bilder då datorn inte fungerar så lite nytt kommer det att komma här varje dag..

Av Anna Englund - 18 februari 2010 08:15

 
Av Anna Englund - 18 februari 2010 08:13

 
Av Anna Englund - 17 februari 2010 12:44

 
Av Anna Englund - 17 februari 2010 12:39

 
Ovido - Quiz & Flashcards