Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under februari 2010

Av Anna Englund - 22 februari 2010 15:10

I lördags när vi satt och disskuterade detta problem med att raka härligheten därnere när man är gravid så kom vi på nåt underligt vis in på vaxning och då kom vi genast in på nästa fråga..


Hur många karlar behövs för att vaxa en pung?


Skriv en kommentar med er bästa gissning, skriv mailadress. Bästa svaret vinner ett hemligt paket!!

Vinnare utses på fredag 26 februari.


Av Anna Englund - 22 februari 2010 15:00

Nu börjar tom jag ledsna på snön och den bitande kylan, -15 på dan idag det är inte vettigt. Jag vill ju kunna gå ut och gå på dagarna när Elsa är hos dagmamman så jag kommer iform igen. Så nån beach 2010 lär det ju inte bli iaf, möjligtvis 2011 om jag har tur. För en sak har jag ju konstaerat efter andra barnet och ett par år till i kroppen och det är att det tar längre tid för allt att återgå till vad det var förr. Med Elsa kom jag i mina gamla byxor nästan direkt och nu med Olivia så kommer jag fortfarande inte i dom och hon är 7 veckor idag. Om inte annat så är jag mycket tröttare den här gången än då, visserligen så har jag ju Elsa som kräver sitt oxå men ändå lite energi kan jag väl få ha..

Nåja den kanske kommer så fort våren börjar titta fram OM den gör det just nu känns det ju som om det har blivit en ny istid ute.


Jaja det är bara att hoppas och be att det ska vända snart, solen har ju åtminstone börjat värma lite så förhoppningsvis så blir de väl lite varmare ute snart..

Nej nu är det dags att hala fram boobsen igen..

Av Anna Englund - 22 februari 2010 10:06

När jag kom hem efter att ha lämnat Elsa hos dagmamman så fick jag börja med att städa söndertuggade bajsblöjor..Hur trevligt är det? Jävla skunkhundar..Dessutom hade dom varit så fina i kanten så dom hade sållat ur kissblöjorna och lagt dom bredvid sophinken och bara tagit såna med tillbehör..Hmm..och jag vet precis vem boven är..Loke för han stinker bajs i käften och det gör inte Waldo även om han luktar gammal gam..

Så det var bara att kasta ut hundarna nu när det sitter en hasp på grinden så kan dom inte rymma..sen var det till och städa upp alla äckliga söndertuggade blöjar...Yäk.. Av en slump tittade jag ut genom fönstret och såg att dessa små "underbara" hundj-ar har öppnat grinden iaf.. Suck nu är de till och jaga in dom med och säkert har de varit till grannen oxå tänkte jag för mig själv...Men peppar peppar ta i trä dom var inne på tomten båda två så de kan bara ha varit ut och vänt...Tjohoo...


Nej nu måste jag ta lillfröken som håller på och vaknar..

Av Anna Englund - 21 februari 2010 21:43


Ha ha såg den här när jag satt och letade efter en annan film på Lokes kullbror Slugg..

Man kan ju lugnt säga att det var nära att det hade blivit 1-0 till vildsvinet..

Kan tillägga att jag aldrig hittade filmen jag letade efter eller ja jag ledsnade  


Fy satan vad kallt det är ute nu, typ -20 och stjärnklart så det kommer ju bli ännu kallare inatt. Imorgon får doggsen vara inne, iaf på morgonen sen får de gå ut annars kommer Loke bli knäpp. Han klarar inte av att vara inne en hel dag för då har han inte koll på grannarna....


Ja apropå grannar hur många förutom vi har grannar (80+) som är ute och skottar snö halv fem på morgonen i snöstorm och kolsvart?? 

De är lite skumma så att säga, i höstas var han och smög längs vårt staket och spana när inte vi var hemma och jag kan sätta pengar på att han sitter i köket och    på oss... Jag kanske ska bli så jag med när jag blir gammal, nää jag ska bli totaldement och bo på hem och typ gå omkring naken och reta personalen...Ha ha ha och bäst av allt är att jag aldrig kommer ihåg att jag gör det så det blir alltid en ny upplevelse..  


Till nåt annat då då..Varför??ska alltid tv sända flera bra filmer samtidigt på olika kanaler för?? Förstår de inte hur jobbigt det är att sitta med beslutsångest varje helg?? Dom kan väl sända olika dagar eller tider åtminstone så jag slipper välja..de slutar alltid med att jag blir vrång och struntar i och titta på nån film överhuvudtaget..


Nej nu har Olivia vaknat och är hungrig så nu blir de sängen och sussa för mig..

Av Anna Englund - 21 februari 2010 14:31

Vilket yrväder det var igår när vi åkte till Öregrund för middag hos A & M, det snöade och blåste massor så man fick skotta varje gång man skulle ut och röka..

Men kvällen var supertrevlig och maten var superb  


Vi var hemma halv fem imorse så idag är jag lite trött..

Mange är ute och kör snöslunga idag så det är så skönt att va inne och bara titta ut och konstatera att det är kallt och tungt därute och slappt och varmt inne...

Men varmt inne var det bannemig inte när vi kom hem för pelletsbrännaren hade typ stannat när vi åkte hemifrån..Så det blev till och dra på sig strumpor och byxor och tröja när jag lade mig, tom Olivia huttrade under täcket. Men efter en stund mot mina tuttar så var hon varm och go igen..

Den här vckan måste jag ta mig till stan och handla presenter till Elsa för hon blir ju stora tjejen på fredag, hela 4 år..Hua vad tiden går fort det känns som igår när vi kom hem från BB med henne och nu helt plötsligt är hon storasyster.. Hade nån frågat mig för 10 år sen vad jag tror att jag hade gjort nu så hade definitivt inte äktenskap, 2 barn och villa funnits med i svaret. Jag sa alltid när jag var yngre att jag aldrig skulle gifta mig eller ha barn och nu har jag allt det och jag ångrar ingenting så jag antar att det är de här som räknas som att bli vuxen..


Så fort Mange är klar med snöröjningen så ska vi åka till svärföräldrarna och hämta Elsa och dogsen, de har varit där medans vi var borta igår. Och det är ganska skönt och få en morgon ibland utan hundar som ska ut vid typ 6 och Elsa som vaknar tidigt och ska upp och röja runt.. Men samtidigt så är de tråkigt för det är så tyst inne..

Så jag är en sån där mamma som helst vill ha mina barn hemma istället för att ha barnvakt titt som tätt bara för att gå ut och roa mig eller nåt.. Jag har ju valt och skaffa dom så då har jag ju gjort valet att mina nöjen får komma i andra hand helt enkelt och de blir ju faktiskt stora och flyttar hemifrån så jag får ta igen förlorad tid då..


Hur tycker och tänker ni andra mammor där ute??

Av Anna Englund - 19 februari 2010 22:32


Ovido - Quiz & Flashcards