Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under februari 2010

Av Anna Englund - 15 februari 2010 16:42

Jag lägger in gårdagens inlägg nu för när jag skulle spara igår så la datorn ner igen. Ni får ha lite överseende med min blogg ett tag framåt..


Gaah jag blir så trött på det här nu..Igår kväll när jag kom hem och skulle starta datorn ja då funkade den inte igen..suck.. Och helt plötsligt idag så funkar den igen, jag kan ju bli knäpp för mindre. Så nu har jag passat på att uppdatera lite på hemsidan när datorn funkar. Det är ju lika bra och göra sånt eftersom man aldrig vet när och om det ska fungera..


Jaa mötet igår då, vad ska jag säga  Lite förvirrande och utan en viss ordning så jag förstod inte allt direkt men det kommer väl antar jag. Olivia skötte sig riktigt bra efter att ha ätit två ggr så det var skönt. Efter mötet åkte jag hem och åt sen fick de bli melodifestivalen på tv och slappa i soffan..


Imorse när Mange tog ut hundarna i hundgården så fick han besök av en liten söt schäfer flicka som kom längs vägen. Så han tog henne och gick iväg för att höra om det var grannarnas och det var det. Hon tog tydligen en egen morgon promenad   Så det känns som att vi inte behöver skämmas för att min drummel till hund går ut ibland och bryter sig ut genom staketet för tydligen så gör de flesta hundarna så här i krokarna..Skönt...

Nej nu kom det en fröken som börjar bli hungrig så det är väl dags att fixa lunch..

Av Anna Englund - 14 februari 2010 11:31

Gaah jag blir så trött på det här nu..Igår kväll när jag kom hem och skulle starta datorn ja då funkade den inte igen..suck.. Och helt plötsligt idag så funkar den igen, jag kan ju bli knäpp för mindre. Så nu har jag passat på att uppdatera lite på hemsidan när datorn funkar. Det är ju lika bra och göra sånt eftersom man aldrig vet när och om det ska fungera..


Jaa mötet igår då, vad ska jag säga  Lite förvirrande och utan en viss ordning så jag förstod inte allt direkt men det kommer väl antar jag. Olivia skötte sig riktigt bra efter att ha ätit två ggr så det var skönt. Efter mötet åkte jag hem och åt sen fick de bli melodifestivalen på tv och slappa i soffan..


Imorse när Mange tog ut hundarna i hundgården så fick han besök av en liten söt schäfer flicka som kom längs vägen. Så han tog henne och gick iväg för att höra om det var grannarnas och det var det. Hon tog tydligen en egen morgon promenad   Så det känns som att vi inte behöver skämmas för att min drummel till hund går ut ibland och bryter sig ut genom staketet för tydligen så gör de flesta hundarna så här i krokarna..Skönt...

Nej nu kom det en fröken som börjar bli hungrig så det är väl dags att fixa lunch..

Av Anna Englund - 13 februari 2010 12:50

I onsdags bestämde vår dator sig för att den inte kunde hita simkortet vilket resulterade i att det inte fanns nån internet uppkoppling..Grrr.. Så jag har ringt Telia femtielva gånger och försökt komma på varför. Efter många om och men så kom vi fram till att datorn hade pajjat...Suck utgifter och ännu mera utgifter... Idag skulle jag testa en systemåterställning som sista försök..Då helt plötsligt funkar dataaset som vanligt utan att jag behövde göra ett dugg...GAAAHHH jag får ju frispel på dessa saker..


Så det är därför som det har varit lugnt på bloggen ett tag nu men det blir bättre nu. Jag ska på årsmöte ikväll på klubben så jag skriver efter det..

Av Anna Englund - 11 februari 2010 20:02

 
Av Anna Englund - 9 februari 2010 16:33

Idag när jag var ute och gick med Olivia och Waldo så visade Waldo verkligen vad hans nos går för..  Jag gick längs skogsvägen här bakom och där är plogvallarna skapligt höga och hårda då tvärnitade Waldo, backade en halvmeter och körde in skallen i drivan.. Sen började han gräva och böka i drivan och tanken som flög igenom mitt huvud var typ " nu har det brunnit i huvudet på hunden". Efter en del bökande, frustande av snö i nosen drar han upp huvudet ur snön och ser alldeles lycklig ut.. Och han hade även det där typiska utseendet som hundar alltid får när de har nåt i munnen som de inte vill visa..Ni som har hund vet vad jag pratar om... Så det var bara att bända upp den enorma ytterst motsträviga munnen (inte det lättaste) och kolla vad han hade.. Då hade han hittad en ynka liten jävla hästskit!! Hur i h-e kunde han känna någon doft av denna lilla djupfrysta hästprutt en halvmeter in i snödrivan??

Så nu är det ju helt självklart att så fort snön försvinner så ska vi ut i skogen och lägga spår åt honom, och tycker han att det är trist med viltspår så får jag väl lägga lite hästskit i slutet som motivering  


Annars så var han jätteduktig och gå bredvid barnvagnen, han drog inte i kopplet eller gick framför den överhuvudtaget.. Mattes duktiga storlufs  


Han blir verkligen som en annan hund när inte Loke är i närheten och kan påverka med sina ideer... Så nu börjar jag bli taggad inför ljusare kvällar och mer möjligheter att träna lydnad.


Ikväll ska vi iväg till pappa och Lena och fika för Lenas dotter Frida kommer dit och hon ville se Olivia när hon var liten. Frida bor i Norge så vi träffar inte henne så ofta direkt och det är väl snart dags för en av hennes vändor utomlands när hon jobbar ett par månader så det ska bli kul att träffa henne. Lena hade dessutom gjort en Blueberry Cheesecake så bara den lockar massor...Mumma..

Nej nu ska jag ställa mig och steka fiskpinnar och fixa potatismos...vår otroliga gourmetmiddag för idag..Elsa bestämde och då var det inte tänkbart med nåt annat än fiskpinnar så det får väl bli det då..

Tjipp på er

Av Anna Englund - 6 februari 2010 13:37

Som ni kanske har märkt så har det inte varit nåt bloggande på ett par dar.. Det är för att jag är anti mot allt som har med dator att göra just nu.. Anledningen till detta är en vuxen tvåbent förmåga som sitter all sin lediga vakna tid i princip vid datorn ist för att engagera sig i sin familj.  Detta gör att jag blir något jävla less och funderar starkt på att plocka ur kortet ur datorn så att det inte finns nån uppkoppling längre..Så får vi se hur kul han tycker det är då..  


Veckan i övrigt har bara rullat på, jag har varit hängig och både Elsa och Olivia verkar ha blivit förkylda så vi har bara slappat.

Jag var till stan i torsdags och strosade på Gränby med Lisa ett tag och passade på att shoppa lite amningströjor mm..Är inte så ofta jag är inne bland klädaffärer längre, finns ingen tid till det känns det som..ingen ork heller då Olivia har blivit väldigt mammig och helst ska jag bara bära henne eller sitta med tutten framme. Hon ska även vara vaken på nätterna och trilskas så sömn är ju nästan en lyxvara för mig iaf mer än 1 timme i sträck.. Så just nu går jag mest på sparlåga och försöker få orken att räcka till både till Olivia och Elsa. Jag måste ju hitta på saker åt Elsa som hon kan roa sig med oxå eftersom det är lite dåligt med inspiration hos den andra hälften..OM det inte har med datorn att göra... Så ni får ha överseende med att det kan bli lite dåligt med inlägg i bloggen ett tag framåt tills vi har kommit iordning igen i rutinerna här hemma..


Av Anna Englund - 1 februari 2010 12:12

Så samla familjen en stund varje kväll och tänk på hur lyckligt lottade ni är..

  

Av Anna Englund - 1 februari 2010 09:10

Ja nu kommer fortsättningen från igår. Det kom mat och sen magsjuka ivägen igår så jag orkade inte skriva klart. Just nu hoppas jag bara att resten av familjen klarar sig...


Jo i fredags då, när vi hade ätit och varit osams och Elsa hade somnat fullt påklädd i sin säng så tänkte jag vara lite smart och passa på och duscha när Olivia sov. Så jag ammade henne och lade henne i vagnen och väntade en stund så att hon verkligen skulle somna. Sen in i duschen snabbt som attan.. Schampoo och balsam gick bra då var det knäpptyst ifrån vagnen. Sen när jag hade tvålat in mig och precis börjat tvätta ansiktet med rengöring då började det låta i vagnen.. detta resulterade i att jag fick in rengöring i ögat så halvblind och snorhal av tvålen började jag halka mig ur badkaret..när jag efter att nästan ha slagit ihjäl mig kommer ur badkaret då har hon minsann somnat om...Hmmm...så det var bara att halka sig tillbaka i badkaret och skölja av sig och ur ögat i hopp om att kunna se igen.. Så om jag testar det där med att passa på när hon sover det får nog framtiden se...

Mange kom hem sen vid fem på morgonen så han var ju inte mycket till sällskap på dan i lördags och självklart så hann han inte mer än kliva upp så ringde jouren så vid 1 halv 2 försvann han igen...Lite "men hej känner jag dig?" känsla där på dan... Så då åkte vi till min syster så Elsa fick leka av sig med sina kusiner och jag fick prata med en vuxen människa...Sen var det hem och sova bara..

Och ja igår då mådde jag bra ända fram på em sen kom magsjukan och knackade på så jag låg på soffan eller gick och suckade eller låg vid porslinskungen resten av kvällen. Och vid ett inatt blev Mange utringd av jouren igen så då blev jag av med min bil med för hans startade inte...

Så idag är hela familjen hemma och bara tar det lugnt..

Ovido - Quiz & Flashcards