Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under april 2010

Av Anna Englund - 8 april 2010 22:50

Det är en jobbig period just nu, jag är förkyld så amningen funkar inte som den ska eller produktionen har minskat..Och när Olivia vägrar flaska så blir det ju inte lättare heller. Men det är bara att kämpa på, jag överlevde ju första månaden utan att ge upp så då ska jag väl fixa den här svackan med.

Sen är det mycket annat som tar tid, kurser, möten mm.

Och så vill jag ju göra så mycket mer än vad tiden räcker till så jag känner mig lite lätt stressad.


Jag har pysslat med en del de senaste dagarna men jag skriver om det imorgon när det förhoppningsvis är lite lugnare i tillvaron..

Av Anna Englund - 6 april 2010 10:29

Mitt schema idag består av:

1. Slappa halva dan.

2. Lämna Elsa hos mamma, ska va där tills imorgon...Nice..

3. In till stan på lönemöte.

4. Fika hos bästaste Lisa.

5. Hem och sova..


Ganska lagom dag tycker jag eftersom förkylningsbuggen har mig i sitt grepp. Kursen igår gick ändå över förväntan även om jag fick skämmas lite för min brist på träning men det löste sig ändå. Waldo var toktrött efteråt.. Korv löser alla problem uppenbarligen och skapar även nya..Men men that's life med min lilla gris  


Nej nu är det dags för matbaren att öppna och en kopp java till ett bra program på tv...om det finns några vill säga...



Av Anna Englund - 5 april 2010 11:31

Idag har vi snösparvar på besök igen, de ska tydligen inte finnas här men de har hälsat på flera gånger under vintern. Men fy satan vad dom är tjurskalliga! Dom andra fåglarna kommer inte i närheten av maten så länge de sitter där.. Stackars mina små pippisar..


Helgen har varit lång och jobbig,iaf från i lördags. I fredags var vi till Öregrund och hade en supernice kväll men när jag vaknade på lördagen så var helvetet igång...jag är superförkyld!

Jag hatar att vara sjuk, det finns liksom ingen tid för sjukdom i mitt liv eftersom jag ska göra allt här hemma..

Så nu lever jag på hostmedicin, nässpray och alvedon och en jävla massa järnvilja för att orka. I helgen har vi dessutom varit på middagar lite här och var och det är inte ett dugg kul när man inte mår bra så jag hade lika bra kunnat vara hemma..


Ikväll är det dags för kurs för mig och Waldo och jag har inte tränat ett dugg så jag får glatt åka dit och skämmas  

Men jag vet ju hur jag ska göra så jag kan ju träna det ändå, det är inte så lätt att hinna med när det finns två hundar i hushållet som kräver mental stimulans varav den ena går loss på allt som är löst när han är själv hemma..

Det börjar som bli lite av dödläge med honom just nu. Jag anser att orkar man inte ta sig tid att motionera sin hund eller göra något alls med den så då kan man lika bra sälja honom till någon som vill och orkar. För det är rätt lågt att skylla på ork och trafik mm bara för att slippa ex cykla med hunden eller gå med den. Utan istället så får stackaren sitta i hundgården på dagtid, komma in och äta mat och om Olivia sover eller är nöjd på kvällen så går jag ut med hundarna och tränar lite samtidigt med dom. Jag gick tom dubbla promenader en kväll bara för att träna lite med Loke och han är ju grymt understimulerad så man kan få honom att göra precis vad som helst för en godisbit...Men hallå vad är det svåra isf att träna med honom??(menar husse) Waldo är ju inte så lätt direkt, han har st bernhards tänk...det är lite mer åt " låt mig fundera på om jag ska eller inte först" och det hamnar gärna på inte tänket...

Men jag älskar dom ändå mina små odjur till hundar..


Nej nu är de dags att dra en alvedon och lite java och soffläge med Olivia..

Av Anna Englund - 4 april 2010 23:26

 
Av Anna Englund - 1 april 2010 13:54

Inte lätt att va stor när hålet börjar bli litet...

  

  

(ursäkta kvaliten men långt håll, genom glas och med mobilen)

Ovido - Quiz & Flashcards