Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under januari 2009

Av Anna Englund - 23 januari 2009 22:15

Loke har någon förkärlek för små utrymmen..den här gången var det Elsas fåtölj som skulle bli sovplats. Vilket resulterade i att han ramlade ner och somnade över dammsugarslangen.


Av Anna Englund - 23 januari 2009 22:12

Jahapp så var de två hundar igen då...Carro löper och Frasse börjar tycka det är jobbigt när hon trycker upp muffen i ansiktet på honom hela tiden och han inte får kliva på..Så då fick han komma hit istället och bråka med Loke ett tag. Idag har de suttit i hundgården ett par timmar när det var fint väder och det gick jättebra...

Lägger in en bild på dom och lägger även in en bild på vad blivande jakthundar har att leka med i hundgården...ha ha


Av Anna Englund - 20 januari 2009 20:50

Det såg ut som ett katastrofläger i Elsas rum när vi höll på och skulle vända på sängen och inte blev de bättre av att barnet och hunden skulle assistera i arbetet. Och som alltid när man ska skruva ihop något så hittar man inte på dom nödvändiga skruvarna:-(

Så det blev vild genomsökning av lägenhet och förråd och tro på fan dom är spårlöst försvunna...Så det fick bli improviserad ihopsättning ala Mange...Men jag kan sätta pengar på att burken med skruvarna kommer att dyka upp sen när man minst anar det.

 Nu ligger Elsa och sover i den åtminstone så imorgon ska de bli storröjningen i hennes rum.


Annat som hänt idag då...Loke har satsat hårt på att döda sin BIA-bädd igen och nu var det nära att han lyckades, det såg ut som om det hade briserat en skumgummi bomb i vårt sovrum..Hmmm...Så redig som jag kan va ibland så tejpade jag ihop den med Manges (han vet inte om det) tejp som man har till och tejpa fötter med och sen stoppade jag ner den i ett påslakan och gjorde nån föga elegant vira-runt-femtielva-varv variant. Och peppar peppar än så länge har inte gjort nåt mordförsök på den. Jag har även hunnit jaga honom med sopkvasten en sväng idag då han ställde sig och kissade nästan på min fot i ren trots.. Han hade ett sånt där typiskt " titta jag kissar och vad ska du göra åt de"  utseende..Och lösningen var: sopkvasten som jag så lägligt höll i precis när detta utspelade sig. Och hur mycket hjälpte de? Jo inte ett dugg!!

Han är så himla självsäker med ett ego som universum så ingenting biter på honom...Jag kommer få ett smärre psykbryt på denna hund innan han har blivit stor...Det är ungefär som att ha barn så jag håller mig nog bara till ett barn det verkar räcka bra..

Dagens bild är på en lapp som jag skulle behöva ha själv..

Av Anna Englund - 20 januari 2009 14:23

Här är bilderna på Loke i leklådan som jag lovade..Lägger även in en bild på vädret här idag...Hata snö..



Av Anna Englund - 18 januari 2009 22:57

Idag kom familjen hem igen och som vanligt så märks det väldigt mycket. Det är såna här helger som gör att man lär sig uppskatta tystnad väldigt mycket... Elsa hon var i sitt esse som vanligt så hon jagade katten och röjde runt som bara hon kan och Loke kan ju inte vara sämre så han hjälpte till genom att hålla fast katten och tugga lite på den. Stackars dum Sune...ibland är han för snäll för sitt eget bästa..Men men alla mina djur verkar ha en tendens att vara dumsnälla...

Inatt är sista natten på jobbet sen är jag ledig i nio dagar, så himla skönt. Då kanske jag kan bli av med min förkylning och dessutom hinna träna lite med Loke tex hur man går i ett koppel:-)

På onsdag ska jag till Helena och skriva en verksamhetsberättelse sen ett år tillbaka om HUS sektorn. Det är ju snart årsmöte på hundklubben och dom vill ha in den, vi har bara glömt bort den...Skyller på ålder....eller hur Helena??

Av Anna Englund - 18 januari 2009 03:33

Nu börjar jag bli vansinnigt trött, fick inte sova ordentligt idag när jag kom hem eller igår är det  ju faktiskt..Man ge och Elsa är på landet så jag hade ju kunnat sova hur länge som helst om de inte vore för grannen under...De kom hem och levde runt med sina hundar och eftersom deras kök ligger under vårt sovrum så ja då vaknade jag...

Så jag hoppas att jag får sova ordentligt idag när jag kommer hem, annars kommer jag aldrig orka med en natt till...Då kommer jag somna stående..

Av Anna Englund - 16 januari 2009 22:37

Så sitter man här på jobbet igen då..Visst jag har längtat efter att få jobba igen men jag kunde väl få va frisk när jag ska göra det..

Vaknade imorse kanonförkyld och ont i huvudet så nu är stora pillerväskan med..Nässpray, alvedon, hostmedicin mm..allt för att över leva natten och det värsta av allt är jag jobbar 3 nätter i rad nu..

Men sen är jag ledig i 9 (!)dar så jag borde hinna bli frisk på dom.

Annars har det inte hänt mycket idag, jag har mest sovit hela dagen (ospännande). Tom Loke har hållt sig lugn idag, så skönt.

Han hade problem igår med en repknuta som hade fastnat i leksakslådan så hans lösning när det inte gicka att få upp den var att helt enkelt hoppa i leklådan och sitta i den och tugga på knutan där. Mange var snabb som attan och hann föreviga det på foto så det kommer att komma bild på detta.

Lägger in en bild på en lapp tyckte den var himla kul:-D

Synd bara om katten om den mot all förmodan skulle få komma hem igen.

Av Anna Englund - 16 januari 2009 18:25

Jag bara måste se filmen...

Jag har läst boken och jag har aldrig skrattat och gråtit så mycket i hela mitt liv när jag läst en bok.

Så ni som inte har läst den GÖR DET!


Och är filmen bara hälften så bra som boken så kommer den va hysteriskt kul ändå och jag kommer gråta floder innan den är slut..


Nån som vill följa med på bio och se den med mig??

Ovido - Quiz & Flashcards