Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under januari 2009

Av Anna Englund - 10 januari 2009 18:11

Den här bilden beskriver så himla precis hur jag känner mig ibland....Så jag behöver inte skriva nåt mer utan låter bilden tala för sig själv..

Av Anna Englund - 9 januari 2009 20:07

Pappa var förbi och visade upp galten han sköt

så jag var bara tvungen att ta lite bilder ..

Av Anna Englund - 9 januari 2009 18:15

Ska strax stuva in Elsa i bilen och åka och klippa mig. Tänkte bara toppa håret men när det gäller mig så kan det sluta hur som helst:-)Jag uppdaterar senare om allt jag har gjort idag och hur det gick hos frissan.


Update:

Idag har jag och Loke varit hos Helena och promenerat med alla hundar så Loke ligger i soffan just nu och är helt nere för räkning...Så han lär inte märkas av nåt mer ikväll.Skönt:-) Mange har jour till torsdag på VA så han har inte kommit hem än, pratade nyss med honom då var han snart klar med 1:a(!) läckan sen skulle han ut till Rasbo och fixa nån läcka och så var det väl nån i Vattholma med så jag lär väl inte se honom förrän imorgon...Men så kan det va..Pappa ringde nyss och talade om att han hade skjutit ett vildsvin (galt) kul! Bra med fullmåne och klart väder...Och stackars Mange kunde inte jaga annars hade han oxå suttit där, då hade kanske vi med haft ett...Men men de kommer fler tillfällen...

Ja och så var de då min klippning...Det blev uppklippt och lugg och det känns jättelätt på huvudet så jag är nöjd. Frågan är hur kommer jag se ut imorgon när jag vaknar??

På bilderna nedan är det min nya frisyr och en bild på hur Elsa gör för att blidka mig när jag är arg på henne

Av Anna Englund - 8 januari 2009 15:52

Snö, kallt, blåsigt och trist då är det perfekt och sitta och titta på kul bilder på lappar som folk har skrivit.

Man kan ju skratta ihjäl sig ibland när man läser vissa lappar...

Hittade en som beskrev hur det var för oss med sista buhunden vi hade, så himla likt. För å dra en kort beskrivning: Vi fick välja mellan att ha en påse över hela brevinkastet eller en korg på utsidan som postn kunde ligga i annars så tog det millisekunder för henne att spinta den i molekyler i hela lägenheten..

Vilket får mig att tänka på hennes pappa som skrämde slag på brevbäraren. Varje gång dom öppnade inkastet så stod han och väntade och attackerade luckan, jättekul...Fick X antal irriterade lappar från brevbäraren att hunden var farlig mm. Men min dåvarande granntant hon löste problemet hon..Himla påhittig gumma måste jag säga..Varje dag en liten stund innan posten skulle komma så gick hon ut i trapphuset och öppnade vårt inkast och sen matade hon vår hund med köttbullar och diverse annat smått och gott. DET löste allt för efter det så få fort inkastet öppnades så satt han så snällt och väntade på att det skulle trilla in nåt smaskigt...

Enkel om än kanske inte den nyttigaste lösningen:-))


Jo tappade bestämt tråden lite..(ålder) För att återgå till bilden här kommer den..

Av Anna Englund - 7 januari 2009 14:25

Tänk om man kunde skriva i en bok vad man alltid har velat sagt till de nära och kära som har gått vidare och skicka till dom i himlen så att de kunde läsa...

Alla hårda ord man har sagt och sen helt plötsligt är det för sent att be om ursäkt, eller att man aldrig hann tala om för dom att man älskar dom.

Eller kunna tala om en sista gång för sitt älskade husdjur att man saknar dess tassar mot sitt golv och dess mjuka päls att smeka för tröst när allting känns tungt. Och bara kunna tala om att de alltid har en speciell plats i ens hjärta..

Hur underbart skulle inte det vara??

Undrar hur denna post skulle skickas? Med en vit fågel kanske som svävar på vindarna upp till ens älskade i himlen..

Tyvärr är de ju inte så....


Så ha alltid i tanken:

Be om ursäkt för hårda ord du sagt, tala om för dina nära och kära att du älskar dom, och klappa och smek och viska fina ord i örat på ditt husdjur..

En vacker dag är de borta och då är det för sent... 

Av Anna Englund - 6 januari 2009 15:17

Idag är det inte bra. Ryggen tar livet av mig, den värker och är alldeles stel så det vara bara å krypa till korset och ringa jobbet och sjukanmäla sig. De som jobbar inom vården vet att det går inte att jobba med ont i ryggen. Så imorgon blir de till att ringa naprapaten eller nåt så det kanske blir ordning på min rygg.

Annars har de varit lugnt idag, Mange har styckat rådjur på fm så nu finns de ännu mer mat i frysen, och sen tog han med sig Loke och åkte ut i skogen ett tag och kikade lite och Loke behöver ju vänja sig med att springa i skogen med pejlen runt halsen.

Så en vacker dag när Loke är stor så kan man ju alltid hoppas att man får en tjur som på bilden i siktet...

Av Anna Englund - 5 januari 2009 16:37

Vad är de med karlar och deras jobb? Måste åka och starta maskin på ledig dag bara för å va säker på att den startar när det är dags att börja jobba...Men hallå då kanske jag ska börja åka till jobbet bara för å va säker på att de finns arbetskläder åt mig när jag ska jobba. TROLIGT!! Jag vill hålla mig så långt bort från mitt arbete som de bara går när jag är ledig, det är ju bara ett jobb..inte mitt liv...fast hos vissa andra så verkar det vara allt. Får man inte va på jobbet så lider man, är man ledig för länge går världen under...


Jag trodde man jobbade för att kunna leva inte levde för att kunna jobba...Eller har jag fel??? Ibland undrar jag om inte bilden stämmer väldigt bra på verkligheten...



Av Anna Englund - 5 januari 2009 00:02

Startar en ny blogg här då den gamla ej fungerade som den skulle.

Så välkommen hit.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards