Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under mars 2009

Av Anna Englund - 11 mars 2009 20:23

Jag orkar inte sova....:-D

Ungefär så känner jag med men nu SKA jag hålla mig vaken och se Greys anatomy..så de så...

Var det någon som såg Mannen som talar med hundar i måndags??Han höll på med två varghybrider, den ena var typ en alfatik och jätteagressiv och den andra var en undergiven hanne som visserligen också verkade ha lätt för att bitas..Varför skaffar man sig hybrider? Jag har inte riktigt förstått det ..snacka om ulv i fårakläder...Man kan inte ta in en hybrid i sitt hem och tro att den är som en vanlig hund..Men det var fascinerande att se kroppsspråket på tiken när hon var ute eftersom hon hela tiden spanade efter byten och andra villebråd...Hua nej en sån skulle aldrig komma in i mitt hem oavsett vad ägaren sa...Dom är farliga! Det är iaf min åsikt om detta..


Vad är era åsikter om varghybrider?

Skriv gärna och tala om det för mig, det är intressant att höra vad andra anser om detta fenom med hybrider..


Bilder från Google

Av Anna Englund - 11 mars 2009 12:16

Imorse när jag väl hade släpat mig ur sängen(har magsjuka) hade Loke mumsat i sig ca 6 värmeljus...undrar om det är bra för magen? Det lär ju bli lättskitet under dagen för hans del iaf:-) Korkade hund, jag förstår inte att han har så konstig diet, visst städa kattlådan kan jag förstå även om jag tycker det är vansinnigt äckligt, likaså dricka vatten ur toaletten..men äta stearin??? Det kan ju inte smaka nåt och konsistensen lär ju inte ligga åt det smaskigare hållet heller.. Ja alltid får man lära sig nya saker när man har hund..Jag håller på och uppdaterar och gör om lite på hemsidan..När jag orkar med det vill säga, just nu vill jag bara krypa ner under täcket och stanna där, men eftersom Elsa måste vara hemma från dagis nu när jag är sjuk så är det bara att glömma. Som tur är så är Loke fortfarande trött efter helgen så han är nöjd med att ligga och ta det lugnt.

Ute vräker det ner snö...VARFÖR???? Det ska bli vår inte nåt j-a Sibirien! Det har snöat konstant i snart 2 dar ju, och jag som var så glad för vägen hade kommit fram och det gick och köra normalt igen utan att hoppa omkring i alla spår..

Jag får se om det kanske blir nåt mer inlägg idag eller om jag går och dör i sängen så fort Mange kommer hem..

Av Anna Englund - 10 mars 2009 20:34

Tjohoo!!!

Laptopen is alive igen:-D

Nu måste jag bara installera allt igen...*suck*

Så det blir inte nåt bloggande idag men jag återkommer imorgon..

Av Anna Englund - 9 mars 2009 18:33

Idag är en dödag, ont i huvudet så det bara sjunger om det och vansinnigt trött. Det kommer nu efter helgen som har varit hektisk.

Jag har lagt ut lite bilder från Lokes utställning på hemsidan

Tobotroll

Ni får ta dom för vad dom är, inte så snygga kanske men det var kul och det är huvudsaken:-D

Tackar Helena för en kul dag och foton och jag förstår att det inte är så lätt att knäppa i rörelse utan en systemkamera. Jag ska låna pappas kamera till den 21a så blir de bättre bilder från den utställningen och kanske en film eller två...Och massor med bilder på Lokes föräldrar och syskon...Dom är så fina så..

Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe sen ska jag ut på en promenad med Loke och se om det hjälper mot huvudvärken annars så har jag ju åtminstone fått motion...

Av Anna Englund - 9 mars 2009 09:30

Hittade en massa bilder på snuttgurkan Sally så jag bara måste lägga ut några här. Det är blandad kompott, allt från valpbild till kurs, utställning och MH...

Jag saknar denna hund något så förb....


Av Anna Englund - 8 mars 2009 19:16

Idag har det varit barnkalas här...pust, stånk och stön vad trött man blir efteråt..Men ungarna hade roligt och det är ju huvudsaken. Elsa somnade före sju så hon var jättetrött och det kan jag tänka mig att de andra barnen också var.

Loke har fått sin nya hundkoja idag, perfekt då kan han ju gå in i den när han fryser tänkte ju jag men icke...Han sitter bakom! den istället och ser dum ut. Han kommer väl på att han gå in där förhoppningsvis..


Tack för alla Grattis till vinsterna igår..Nu är det Borlänge den 21/3 som gäller nästa gång:-D Vi skulle egentligen inte ha ställt ut där för jag jobbar den helgen men vad har man semesterdagar till om inte för att använda till något roligt så då åker vi..


Ovido - Quiz & Flashcards