Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under mars 2009

Av Anna Englund - 22 mars 2009 15:22

Mentalitet u.a

Lovande hanvalp. Bra skuret huvud för åldern. Ögonen u.a.Välplacerade öron. Normalt utvecklad kropp men är något grund i bröstet. Utmärkt svans. Bra ben och rörelser men är något kohasig. Päls och färg u.a Korrekt bett.


Jag är helt nöjd med den kritiken, han är ju ändå bara 7 månader så han ska ju växa ett tag till och då hinner det hända mycket.


Av Anna Englund - 21 mars 2009 22:37

Äntligen hemma i soffan...aahh så skönt. Det har varit en låång dag idag, utställning och kalas,en resa till Borlänge och en till Alunda. Så kort sagt 50 mil i bilen på en dag..ha finns betydligt roligare saker att göra än åka bil men men vad gör man inte ibland.

Loke fick en 2a idag som sagt på utställningen men han fick fin kritik så jag är nöjd ändå, men den skriver jag ut imorgon. Lokes bror Hajk blev 1a och BIM och Lokes syster Syster Yster(hon heter faktiskt så) blev 1a och BIR och nåt mer som jag inte hängde med på men det var bra(ja jag skäms..)Men jag var lite upptagen just då med en sjövild Loke som hade funnit sig tillrätta och skulle leka och lägga sig något bråk hela tiden..Vi måste börja träna honom mer...skäms på oss..

Sen var det hem via MAX i Gävle:D och sedan vidare till Alunda och hämta Elsa och därefter till Linda och mumsa smörgåstårta...

Jättetrevlig kväll där, prata lite strunt och många goda skratt..Sen var det till landet hämta upp Loke som satt i hundgården där och sen hem...och där möttes vi av en iskall lägenhet hmmm..Undrar om det ska va så när man hyr?? Nej nu vill jag ha ett eget hus som jag bestämmer över alldeles själv..

Det kommer mer bilder från utställning imorgon, just nu orkar jag inte..

Av Anna Englund - 21 mars 2009 12:27

Ah äntligen på väg hem:-) med lock för öronen, j-a terräng... Ikväll blir de smörgåstårta hos Linda för hon fyller år imorgon...Mumma för magen de:-) mer uppdatering senare

Av Anna Englund - 21 mars 2009 10:05

så har vi klarat av en utställning till... Med en slät 2a den här gången. Men de blev Lokes syskon som tog hem vinsten så de var jättekul iaf.

Av Anna Englund - 20 mars 2009 11:50

Idag blir en sån däe härlig dag när man tillbringar nästan mer tid i bilen än utanför..Vi ska till Fina i Uppsala och äta smörgåstårta för hon fyller år idag (Grattis) och då jag nästan har tomt i tanken på bilen så måste vi åka via Österbybruk för att tanka. Dom har ju lagt ner bensinpumparna både här och i Örbyhus så det är Tierp eller Österby som gäller.. Efter att vi ätit tårta där så ska vi vidare till Alunda till svärföräldrarna och lämna Elsa där eftersom vi drar till Borlänge imorgon bitti..Och sen hem..*pust* Vad jag kommer vara less på och åka bil efter den här helgen..

Annars så verkar fröken må rätt bra här hemma, örat gör nog inte så ont som hon vill få de till eftersom hon bara säger det när man frågar.

Jag ska ha en allmänlydnadskurs under våren iaf jag som egentligen inte riktigt har tid med det men vad gör man inte för klubben..Det är ju lite dålig respons där ibland på vilka som vill ha kurs och inte..Det är lite synd men då kan det bara bli bättre..

Jag hittade en heldagsföreläsning som jag vill gå på men den krockar med mitt jobb och sen är den på Kolmården och det känns så långt att åka men....jag vill.

Den handlar om varg och hund och deras kroppspråk och beteenden mm. Och man får gå in i hägnet till vargarna och lära sig en massa och inte var den så dyr heller. 1650:-då är det föreläsningar, besök i varghägnet, fika x2 och lunch i det..Och den är mellan 10 och ca 17...

Jag få fundera lite mer på det men om jag kan så lutar det åt att jag åker...Den är nog både lärorik och intressant..

Någon mer som är sugen?  24 april handlar det om.

Av Anna Englund - 19 mars 2009 14:03

Jaha första helt feberfria dagen för Elsa,trodde jag ja, Hon har fått öroninflammation istället...Så efter att ha haft feber och hosta sen i fredags så bytte det bara över till öroninflammationen istället...AAHHH jag blir så trött på det här nu..Nu får de fan ta och bli vår och varmt så alla dessa jävla förkylningar får ett slut någon gång..

Men den som tror att lite sjukdom ska stoppa Elsa från att hitta på sattyg den tror fel...Imorse hade hon smugit upp före mig, lagt beslag på bullpåsen men dock inte ätit upp alla..Tagit fram alla sugrör och spridit dom på diverse ställen i lägenheten, och som pricken över i lekt med vatten i köket så de var massor med vatten på köksgolvet..Så jag fick börja med att torka golv imorse eller ja efter att först halvt om halvt slå ihjäl mig på dessa förb sugrör, dom blir hala när dom ligger på golvet ska ni veta.Samtidigt som Loke gick i hasorna på mig hela tiden och ville gå ut och katten satt ute och skrek och ville gå in...Lite lätt stressad start på dagen så att säga. Därefter började fröken klaga över öronvärk så då var det bara att ringa läkaren och få en akuttid och åka iväg...

Så just nu njuter jag av lugnet äntligen...Elsa sover och Loke sover och katten är ute och terroriserar grannarna..

Av Anna Englund - 19 mars 2009 13:36

Det är något jag har funderat på länge..Jag menar alla människor måste ju ha drifter och även om man aldrig har fnuppat eller inte har fnuppat på jättelänge så måste ju kroppen känna av driften... Det måste ju bli en saknad av samhörighet och närhet med en annan person. Jag menar allt kan man ju inte sköta på egen hand så att säga...ibland är de ju trevligare och bättre med en "hjälpande" hand...Men har man aldrig fnuppat så kan man ju inte veta det men kroppen måste ju känna nåt typ rastlöshet eller nåt...Det måste ju även bli svårare att förstå andra människor om man aldrig har levt ihop med någon fullt ut, svårare att ta hänsyn tex..Jag vet inte ja men jag skulle ha svårt att klara av det iaf...

Nåja det var min fundering för tillfället, lite lätt weird men ändock en fullt normal fundering som kan ploppa upp i mitt snurriga huvud.


Har ni nån tanke om detta???

FnuppatOskuld

Ovido - Quiz & Flashcards