Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under mars 2009

Av Anna Englund - 7 mars 2009 09:41

Vi kom 2:a i BIS finalen..Tjohoo!!!

Även fast Loke blev jätterädd för högtalarna när dom började pratade i micken så gick de bra...Jag är så mallig för lillkillen..

Kritik:

53 cm hög, Mentalitet U.a

Utmärkt skuret huvud, mörka ögon, korrekta öron, kraftig hals, utmärkt rygg, något sluttande kors, bra svans, lång bra bål, kraftig bra benstomme, utmärkta tassar, goda rörelser runt om, päls och färg bra.

1:a pris. Hp. BIR. BIS 2

Av Anna Englund - 6 mars 2009 22:20

Det är så typiskt, imorgon är det utställning så självklart så får jag nackspärr:-( Men men alvedon och bita ihop så ska de nog gå bra. Jag har ju Helena som co driver så hon får väl ha koll åt sidorna så tittar jag framåt när vi åker bil...Ha ha snacka om säker bilförare..Nej i värsta fall kan nog hon köra om jag frågar snällt eller hur Helena??

Jag åker ju blivande unik bil..SAAB..finns ju snart inte längre:-D Nej nu är de duschen och hopp i säng som gäller annars kommer jag aldrig komma upp 5 imorgon...Vedervärdiga tid...tänk vad man gör för att ställa ut en hund..

Update sker löpande imorgon i mån av tid...

Av Anna Englund - 6 mars 2009 11:52

Idag är det riktigt grått och trist ute.. Det ska va vår nu tycker jag, jag vill att all snö bara försvann över en natt så där.. Satt och tittade på foton i mobiltelefon och hittade bilder på Loke när han var bebis och precis hade kommit hem till oss, tänk om dom alltid kunde vara så små och söta..

Jag lägger även ut en bild på Loke när han är mitt i vägen(som vanligt) Jag skulle ha en bild på Frasse egentligen men men..

Igår var jag till jobbet på utbildning...skittråkigt...pratade om sånt som jag har arbetat med i snart 10 år...kom med nåt nytt istället.. Loke var med och låg i bilen och han var jätteduktig. Från att ha vägrat hoppat in i bilen, blivit jätte bilsjuk och tuggat fradga så har det nu övergått till att han hoppar in frivilligt och dessutom ligger och sover när man åker...Tjohoo...

När jag kom hem från stan efter att ha hämtat upp Elsa hos mamma så tänkte jag att Loke var säkert jättesugen på å gå in så jag släppte ut honom lös...Gick jättebra i ca 5 sek sen såg han den illasinnade GLASSBILEN!!! och satte av i typ 190 knyck mot den..Vilt skällandes...*suck*

MEN döm om min förvåning när jag gjorde ett i min tanke tröstlöst försök att locka tillbaka honom. Jag busvisslade och ropade och sprang åt andra hållet och han KOMMER...WOW...Han hade ungefär samma fart som en kamikazebomb och efter det så gick han direkt in:-D En mini seger till mig...

Det går framåt med hundkojan så imorgon förhoppningsvis så kommer den och ställas in i hundgården..äntligen...Det kommer bli så skönt för Loke att kunna sitta ute mycket mer än vad han kan nu..Han behöver det för att bygga ordentlig tjock päls och så är det för varmt för honom inne ibland..

Jaja till annat  dagens planer är kanske lite kaffe hos kompisen i Örbyhus, tvätta lite så berget minskar...Och eventuellt en storhandling i stan..Och jag skulle nog behöva åka till min syster och lämna oriflame saker och klippa hennes karl och son..Jag får se vad jag gör med det...Jag ska ju upp jättetidigt imorgon typ 5!!Och åka till Sala på utställning och jag är definitivt ingen morgonmänniska så jag kommer vara mer död än levande imorgon bitti..

Hinner jag så blir det update ikväll annars så blir det nog nån mmsbloggning imorgon live från Sala:-D


Av Anna Englund - 4 mars 2009 22:03

Idag har vi min mormor på besök:-D Alltid trevligt eftersom hon bor i Nynäshamn så är det inte så ofta som hon kommer. Ja för att berätta om Loke och älgklöven igår. Loke har 3 klövar ligger ute i hundgården som han brukar tugga på. Igår när han kom ut i hundgården så skulle han tugga på sina älskade klövar...Då hade dom frusit ihop! under snön dessutom..Så efter att ha kämpat i ca 1 timme så gav han upp och han tvärslocknade ca 5 min efter att han kommit in. Så det blev 1-0 till klöven den här gången..

Nej nu ska jag vara lite social med mormor..

Av Anna Englund - 3 mars 2009 08:25

Ah jag håller på och dör av trötthet nu känns det som..Jag jobbar natt av en anledning och det är att jag är definitivt INTE morgonpigg..Dessvärre är både Elsa och Loke det så några sovmornar kan man inte räkna med..

På lördag är det dags:-D Lokes första utställning!! Ska bli spännande och höra vad domaren har att säga om lillgubben..Och om Loke känner för att uppföra sig..han är ju rätt duktig på att inte uppföra sig bland folk eller jo ´han bara låter illa mest, skriker och ylar och låter som om man har satt en kniv i honom och vridit om...Men men det är han och det får dom ta..han har ju sina tysta stunder också...när han sover typ...Han är pratig helt enkelt.. Det ska bli kul att se alla andra älghundar också det är ju som sagt premiär för mig med med älghund..Jag har ju hållt mig till helt andra typer av hund förut..Eller visserligen Buhunden hör ju faktiskt till samma rasgrupp iaf men dom jagade mest rådjur..

Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe och försöka kvickna till lite...

Ovido - Quiz & Flashcards