Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under mars 2009

Av Anna Englund - 26 mars 2009 19:34

Jag började min dag med att vakna av konstiga ljud från badrummet. Aahh Elsa har smugit upp före mig...Jag kommer in i badrummet och konstaterar att bindor fäster otroligt bra i klinckersgolv..*suck* och vad skådar min syn...jo ett tampongspår hela vägen ut i vardagsrummet..Härligt man kan ju inte annat än sucka och börja städa. Hittade en tom söndertuggad ask som hade innehållit 10st öronproppar vilka nu är spårlöst försvunna...Antagligen ner i Lokes mage...Kanske inte så hälsosamt men jag antar att de kommer ut bakvägen... Därefter var det lugnt ett tag tills vi kom till frissan för jag skulle färga ögonfransarna och då var det dags igen då drog Elsa igång ett raseriutbrott som varade typ en kvart för att hon inte fick sitta kvar i vagnen. Sen var de bra igen...ett tag...tills vi kom hem och hon måste kliva ur vagnen igen...Så har det varit till och från hela dagen. Jag blir knäpp i huvudet snart...Just nu lockar det något så makalöst att bara gå ut i skogen och sätta mig på en sten och bara sitta där och lyssna på ja tystnaden...Gud vad skönt det skulle vara....

bild från google

Av Anna Englund - 25 mars 2009 22:27

Hittade kort i telefon från älgjakten när vi hämtade ut en pinntjur från ett fall. Hunden på bilden är min förra blandras som mest var med och förgyllde tillvaron dom dagarna:D Men han tyckte älgarna var intressanta så han vallade dom när de låg på tracken..

Hittade en bild på mig och vår katt Sune när vi ligger och myser i sängen. Han är världens gosigaste katt...Undrar om han har ärvt det av sin mamma "The Pitcat"...dom som vet vem Klara är förstår vad som menas med detta eller hur Helena??

Av Anna Englund - 25 mars 2009 20:51

Ah har precis kommit hem från Tierp och solariet. Det är ju helt underbart att sola, varmt och bara fläkten och radion som hörs.. Kan man ligga och filosofera om allt och ingenting, oftast så är de ju då mina underliga funderingar dyker upp...Men inte idag, idag höll jag bara på att somna så det blev en smärre chock när solariet slocknade och det blev alldeles kallt...Så var det roliga slut..*suck* På fredag blir det kul då ska jag och Lisa på Marley & Jag...Vi har haft nedräkning sen typ i januari på att den filmen ska ha premiär. Jag skulle egentligen ha haft kryddparty då men det var för dålig uppslutning till det så jag får skjuta det på framtiden ett tag..Tills folk har tid och råd att shoppa:D Imorgon fm ska jag iväg och färga ögonfransarna, det ska bli kul att se skillnaden efter att ha använt Oriflame Lash Booster i ca 4 veckor..Den funkar det kan jag intyga för mina ögonfransar har blivit längre och tjockare och jag tappar knappt några längre..Så den rekommenderar jag varmt till alla som tycker att de har dåliga ögonfransar, så vill du beställa sån så säg bara till...(reklam!!!)

Nej nu är det Greys....

Av Anna Englund - 25 mars 2009 14:04

Lägger in en bild på Elsas outfit som hon hade på sig igår.

Den består av: 1 stycken Törnrosa pyjamas tröja.

1 stycken Jägarens joker hundväst(sönderklippt)stl 5

Men hon tyckte att hon var fin iaf:D

Av Anna Englund - 24 mars 2009 14:58

Jaha nu har jag letat fram och dammat av Nya jägarskolan alla 7! böckerna...tänk vad många sidor det är att läsa..*pust* Det är tur att det är intressant och att jag tycker om att läsa annars så skulle jag aldrig fixa det här.. Jag ska kolla runt lite här om det eventuellt finns en möjlighet att köra igång en ren tjej kurs och ta examen..Det kan gå om det blir tillräckligt många deltagare...Och jag har ju som sagt min utmaning som triggar:D


Av Anna Englund - 24 mars 2009 10:24

Grattis Tikka (Jaktdoren's Syster Yster) ill 1:a pris, BIR och BIS!!!!i Borlänge i lördags..:D En kanonfin tös som finns att se på Jaktdoren's hemsida.


Och jag har blivit utmanad i helgen av Dreverjägaren:D

Tar jag min jägarexamen före den 1 oktober så ska jag få följa med honom och hans drever Mira på jakt. Utmaningen finns att läsa i gästboken på min hemsida Tobotroll.


Och jag säger bara en sak...

Let the game begin.....

Av Anna Englund - 23 mars 2009 19:48

Kursplanering för fulla muggar...

Just nu sitter jag på klubben och har planerat in datum för vår allmänlydnadskurs som vi ska ha i vår.

Det här kommer bli kanon:D

Av Anna Englund - 23 mars 2009 00:50

Jaha så var man på jobbet igen, det snöar ute och det är bara skit...Nej då  så illa är det inte men snön hade gärna fått försvinna nu. Jag vill ju ut och lägga viltspår och träna Loke så han använder nosen till något annat än att städa borden med hemma...Och jag behöver komma ut och röra på mig ordentligt igen. Och så börjar jag sakna att plocka granbarr på såna ställen dit granbarr egentligen inte borde hitta till..:) Och pinna i håret och småkryp överallt och...ja jag saknar det helt enkelt...Men snart så...det kan ju inte vara snö föralltid...

Ovido - Quiz & Flashcards