Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under maj 2009

Av Anna Englund - 13 maj 2009 17:18

Just nu är jag så trött på allt. Må gravid dåligt, bråkiga barn, oengagerade karlar och jobb....Det enda som känns bra just nu är att jag åtminstone har en lugn katt, men det kan ha nåt att göra med att Elsa försökte dränka honom i handfatet igår. Just nu är hon mest bara bråkig och visst en stor del som gör det är ju det fenomen att vi inte har någon gräsmatta som hon kan vara ute och leka på. Och så kul är det inte att sitta i lekparken hela dagarna heller...

Inatt är det dags att jobba och dt kommer bli jättetufft för jag har knappt sovit något idag på dan för telefonen har ringt oavbrutet. Men det är bara att bita ihop och jobba på det, då är jag nog mer orolig för mina fogar..

Lägger ut en bild på vyn från vårt köksfönster på hundgården, Loke älskar verkligen att ligga ute i den.

 


 Sen måste jag ju bara lägga ut en bild på Loke som ser helskum ut..(lekte med inställningarna i kameran)



















Av Anna Englund - 12 maj 2009 17:25

Har försökt lägga in foton idag men mobilt bredband är väl kanske inte det mest optimala för det....

 

Biltvättardag  hos svärföräldrarna, det är min fina saab som är på bild:D


Det VAR min nya hudkräm, toksvårt att få bort från sovrumsgolvet...


Sune gömmer sig under Elsas gunga under hennes säng i hopp om att få vara ifred...

Av Anna Englund - 12 maj 2009 13:43

En toarulle består av massor med meter kan jag tala om, speciellt om man får rulla upp allt från skratch liksom...Och det går betydligt fortare att rulla ut den, ca 2 min. Och det tar ca  8-10 min att rulla tillbaka den iaf om den ska se ut som en någorlunda normal toarulle. Detta är vad jag sysslat med på morgonen. Annars så har jag mest suttit i telefon och pratat skit:D Upptäckte på fm att jag hade ett missat samtal på mobilen från tv4 uppland!! Vad vill dom mig??Måste vara en felringning eller nåt...Och de har ju inte kunnat lämna nåt meddelande i brevlådan för den har jag ju tydligen inte ens igång:)


Av Anna Englund - 10 maj 2009 19:15

Det här är inte sant, jag är i v7 ser ut som v18 och känner mig som om det skulle va dags för förlossning när som helst...

Och värst av allt är att mina foglossningar tänker slå ett hårt slag den här gången...*suck*

Av Anna Englund - 10 maj 2009 11:26

Det var en fullmatad dag igår. Jag klev upp sex och åkte till Alunda för att figga på MH hela fm. Det regnade och blåste och var inte ett dugg trevligt. Men som alltid så är det intressant att titta på hundarna och deras reaktioner vid momenten. När vi var klara var det dags för lunch innan det var dags för hemfärd. Tack Jim för den kanongoda lasagnen...mumma....

När jag kom hem var jag tvungen att ta en liten tupplur i ca 2 timmar, jag är inte van att kliva upp så tidigt och nu är jag dessutom gravidtrött och det gör det inte bättre.. När jag vaknat till liv och duschat så var det bara att sätta sig i bilen igen och brumma iväg till svärföräldrarna på grillfest med hela familjen..Blev en trevlig kväll även om jag mest satt ner för jag hade så ont i fogarna efter MHt. Så jag fasar för hur det här ska gå egentligen om det börjar redan nu...Men det visar sig, jag tänker iaf jobba så länge det går..

Idag ska vi titta på hus igen utanför Skyttorp den här gången. Så vi får se hur det ser ut och om det är något för oss.

Av Anna Englund - 8 maj 2009 18:26

Vår tv i vardagsrummet har pajat!! Vad ska man göra då?? Jag har ärligt talat ingen aning om vad man sysselsätter sig med när man inte har någon tv.


Förslag någon????

Av Anna Englund - 8 maj 2009 11:11

Vilken otroligt maskulin karl jag har här hemma:D Elsas princess täcke, smurfkudden och gosekatten.....

Av Anna Englund - 6 maj 2009 20:56

Jag börjar väl med minuslistan:

  • Illamående
  • Ömma tuttar
  • Humörsvängningar
  • Överjävligt trött
  • Kroniskt hungrig
  • Pormaskar
  • Kissnödig jämt

Ja och så var det pluslistan:

  • Jag får en bebis

Öh ja sen var det väl inte så mycket mer på den listan...


Men det hinner väl ändra sig under tiden men dessvärre så brukar ändringen bara bestå i att minuslistan ökar...:)


Hur har ni mått?

Ovido - Quiz & Flashcards