Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under maj 2009

Av Anna Englund - 24 maj 2009 13:36

Var och tittade när Lisa ställde ut sin sheltie Pepsi idag i Österbybruk, men hon fick bara ett 3e pris...dålig domare tycker jag. Pepsi gick jättefint och var den enda hunden som såg glad ut i ringen..Men men så är det på utställning, ena gången går det jättebra och nästa blir bara skit...Otroligt hur det svänger mellan domarna..

Idag ska vi iväg och gratta svägerskan som fyllde år i veckan och sen blir det nog hem och sova för jag är sjukt trött och det känns som om jag ska gå av på mitten...det strafar sig att tro att man är normal och klarar av sånt som andra klarar av..Det börjar nog bli dags att banka in i huvudet att det är slut på sånt ett par månader framåt:(


Jadu dreverjägaren injagningen av Loke lämnar jag nog över till gubben:D Håller mig till och visa upp honom så får karln sköta motionering och träning i skogen...det behöver båda två...:P

Av Anna Englund - 23 maj 2009 22:38

Jag verkligen hatar dessa äckliga, vedervärdiga små kryp till fästingar. Dom fyller ju inte ens nån funktion i naturen annat än att sprida smittor av diverse slag.. Loke hade en fästing på örat idag på utställning som han hade kliat sönder så han var alldeles blodig. När jag kom hem och skulle ta bort den så gallskrek han för det gjorde så ont. När jag tittade efter hur det såg ut så såg jag att han har som en krater efter fästinge och är alldeles svullen och hårlös runt bettet. Så nu är det bara att tvätta och hålla koll som gäller så det inte blir nåt skit av bettet..Jävla pissdjur!!!

Annars så är Loke jättetrött nu, tar på krafterna och vara på utställning. Det var så illa så han ville inte ens följa med Mange ut i skogen och jaga, eller ja Mange skulle jaga och Loke ligga i bilen.. Jaktlyckan för Mange var inte den bästa idag, han kom hem med en riktig storslam...4 klövar åt mig som jag kan använda till spår:D Så går det när man ska skjuta rådjuren i röven, blir bara kattskit av dom....Ha ha ha....


Bättre jaktlycka nästa gång gubben:P

Av Anna Englund - 23 maj 2009 18:12

Idag gick Loke officiellt på utställning för första gången och det gick kanonbra:D


1a pris i kv, 2a pris och ck i kk och 2a plats i bhkl...

 Jag är så glad:)


Lite kritik också då kan bli lite fel i den då jag knappt klarar av att läsa den.


Typ och helhetsintryck: excellent

Very nice head, correct ears, eyes & bite enough, correct set & carried tail. Hindquarters legs could be a bit stronger..


Domare. Denis Kuzelj

Österby bruk, Uppsala läns kk.(internationell)


sen står det lite till som jag inte förstår så det får jag luska på ett tag till..

Av Anna Englund - 22 maj 2009 12:44

Fick lite bilder från Lokes uppfödare från utställningen i Borlänge. Flera fina bilder men jag fastnade verkligen för den här...Och då gillar inte jag foton på mig själv men den visar verkligen hur det ska va mellan hund och ägare..


Av Anna Englund - 22 maj 2009 11:50

Imorgon är det dags för Loke premiär på officiell utställning...Jag får se vem som ställer honom, om det blir haltande jag eller om jag får tag på nån vänlig själ som kan hjälpa till..Visar sig...Just nu ligger jag och slappar på soffan, Elsa tittar på Bernard på boomerang. Ett ganska sjukt barnprogram egentligen, handlar om en isbjörn som råkar ut för diverse olyckor mest, men Elsa gillar det tokmycke så hon får väl titta då.


Annars så är det himla lugnt här hemma nu, Loke i hundgården, katten sover, Elsa sitter still och Mange har följt med pappa ut i skogen för att resa upp ett jakttorn som blåst ikull..Rena semestern....

Nej nu ska jag avnjuta en varm kopp kaffe(för ovanlighetens skull)

Av Anna Englund - 21 maj 2009 13:48

Igår när jag skulle sätta ut Loke i hundgården hos svärföräldrarna så drog han till i kopplet och det bara small ialla fogar...de gjorde sjukt ont men släppte efter en liten stund så jag trodde inte det var nån större fara...Var iväg efter det och stod på appell plan och hade hundkurs, inte så ansträngande direkt men kände ändå att det började värka på ganska bra i fogarna...Åkte hem och sov och vaknade idag och kom knappt ur sängen!! Det skär och ilar i alla fogar...Jag kan knappt gå, har svårt att sätta mig ned och när jag väl kommit ned kommer jag knappt upp istället...Kan nästan inte ta mig ned för trappan...Jävla skit!!!!

Så lite senare idag när Mange och Elsa kommer hem så ska vi åka till mamsen och hälsa på för min mormor är uppe på besök och så hade jag sån tur att mamma hade ett par kryckor stod så nu ska jag låna dom så tillvaron blir lite lättare...kanske...


Av Anna Englund - 19 maj 2009 19:52

Jaha så fick jag och Elsa äta middag själva...Mange står ute på skogen ,med trasig bil...Tror det var nåt om någon broms som satt fast, aja är det inte det ena så är det de andra med hans bil...Man kan väl säga att den har betalat sig flera gånger om i reparationskostnader...Men nu får han ha den tills den i princip rasar på plats.. Tacka vet jag min fina saab, hel och fungerande....ja om man bortser från glapp i gasspjället och att det sitter två larm i bilen som inte samarbetar med varann så den fellarmar ...men annars så går den som en klocka:D


Nu har Elsa precis kommit ur duschen och jag har blivit två flaskor schampoo och balsam fattigare..*gaaah* Når inte Elsa flaskorna på hyllorna så löser hon det genom att skaka på hela ställningen för det är ju alltid någon flaska som ramlar ner. Så nu har jag tappat räkningen på alla flaskor duschcreme, schampoo och balsam som har gått åt här hemma...


Tror jag får skaffa en korg som man kan hänga uppe i taket med HÄNGLÅS!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards