Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under maj 2009

Av Anna Englund - 19 maj 2009 13:58

Idag har jag äntligen tagit mig i kragen och ringt läkaren och bokat tid. Detta efter en natt då jag har vaknat ungefär en gång i halvtimmen och haft ont i fogarna*suck*

Varför kan jag inte bara få njuta av att vara gravid för??


Idag har jag bara legat på soffan i princip, orkar inte så mycket mer för tillfället. Skulle behöva göra massor men som sagt orken finns inte...


Ja du Å-T visst är hon underbar min kära dotter:D Vi får se om ett par år om du fortfarande tycker så när din kära dotter gör samma sak:P

Nej jag måste ju faktiskt berömma mitt barn för att använda hjärnan och va kreativ men hon kunde ju vara det på mindre dyra saker...


Var in och läste på Lokes uppfödares hemsida och herrejösses vilka bra valpar det är i de sista kullarna.Dom är snygga och går bra på utställning och dom är helt orädda och funkar kanon i skogen redan... Några är redan testade på vildsvin med bra resultat, och några (inkl Loke) har redan ställt älg...Så även om Loke är ett rabiat, ouppfostrat, envist litet jävla MONSTER så är han guld värd i många användningsområden...Synd bara att jag har mycket svårare för att gå ut och lägga spår åt honom...Jag får skicka ut Mange helt enkelt...Ska bara hitta något bra utdrivningsmedel mot latmaskar först:D

Förslag någon????

Av Anna Englund - 18 maj 2009 15:25

Lägger ut en bild på en butter Elsa som har roat sig med min mascara, som hon mycket väl vet att hon inte får ha... Men som vanligt med henne det man inte får göra är ju självklart det man gör:D

 


 Annars så tar jag det mest lugnt idag, känner av lördagen fortfarande i höfterna..:(  Och dessutom så är det så jävla tråkigt väder, regn och blåst och inte så vansinnigt varmt direkt.

Det märks på Loke och Sune att det är tråkigt väder för båda ligger och sover och vad det gäller Loke så är ju de ett otroligt ovanligt fenomen.. Annars så brukar han mest bråka, låta illa, tugga mig i fötterna och bara vara överjävlig. Ikväll är det dags för Loke att få sig en dusch inför helgens utställning, men jag måste samla kraft för det först. Hade jag fått dricka sprit så hade det varit läge för en styrketår eller två före oxå.. Så som ni kanske förstår så är det inte det lättaste att få in honom i duschen och få honom att stanna där. Och inte håller han världens bästa humör därinne heller, han blir tokgrinig och nästan försöker bitas när man tvättar magen på honom:) Äkta karl de där, är sjukt rädd om juvelerna..*asg*

 Sen när duschen väl är avklarad så kommer ju nästa fas i det hela och det är ju att få honom torr*suck* Det gillar han inte heller, men jag är envisare så när hunden väl är hyffsat torr så brukar jag se ut som en dränkt katt full med hårtussar...Och badrummet kan väl liknas med ett världskrig..

Jag skriver och talar om hur det gick imorgon..Nu ska jag stappla mig ner för trappan till källaren och ta upp köttfärs för vi ska äta chili con carne ikväll...mumma....
























Av Anna Englund - 17 maj 2009 22:55

Eller som Elsa säger jag orkar inte sova:D Nej då jag ska lägga mig ska bara äta nåt, duscha ta nässpray så jag kan andas..sen ska jag sova..


Apropå nässpray, blir man snorig även när man har blivit beroende av spray eller blir man bara tjock i näsan?? Jag har levt med min spray sen före jul så jag antar att jag är beroende men jag är ju toktäppt i näsan och får snyta mig hela tiden. Då måste jag ju va förkyld inte bara ha abstinens...eller???

Vilket leder mig in på nästa fundering...HUR mycket snor kan en människa producera per dygn egentligen??? Kollar man på Elsa ex så rinner det ju kroniskt hela tiden när hon är förkyld, det måste ju ta slut eller sitter det någon illasinnad liten körtel därinne och fnissar och bara matar på en massa???

Aja jag får fråga läkaren när jag träffar honom om mina fogar, till dess så får jag helt enkelt fortsätta fundera...


God natt på er alla underbara människor därute!!

Av Anna Englund - 17 maj 2009 19:17

Ja och låten med:D

Helt underbar och medryckande och definitivt värd vinsten.

Jag talar ju självklart om Alexander Rybak...

Se själv

Norges bidrag 2009

Av Anna Englund - 17 maj 2009 17:07

Very nice puppy male, with excellent proportions in head, dark and good pigmented eyes, Very nice colour and shape, good proportions and properly angles for the breed. Beautiful movement, tail carriage excellent over the loin.

1:a pris, HP, BIR, BIS 2.


Domare: Stefania Sigurdadòttir.

Av Anna Englund - 17 maj 2009 12:11

Jag var på utställning med Loke i Tierp igår och det gick jättebra för honom.. för min del var det foglossningsbältet och alvedonen som räddade dagen..

Loke fick 1:a pris med hp, blev BIRvalp och avslutade med att bli BIS 2...:D

Kritiken kommer senare.

Av Anna Englund - 14 maj 2009 05:15

Nehe det gick inte det här eller. Sitter och väntar på att bli avlöst av Lisa så jag kan åka hem, Fogarna och bäckenet är helt kaputt:( Jag går som tant Agda 110år med reumatism ungefär..Fan jag vill ju verkligen kunna jobba...

Så nu när jag kommer hem är det bara att vänta tills klockan blir 8 sen ska jag jaga BM så jag får tid för inskrivning och en tid snarast hos läkaren för att se om det är något man kan göra..Ska jaga en tid hos SG oxå så dom får dra bäckenet rätt så blir ju det lite bättre iaf.. Varför kan inte jag få ha en normal graviditet för som de flesta andra?? Fattas bara att det är 2 stycken därinne med så är ju lyckan total eller vad man ska säga... Så några spår med Loke lär det ju inte bli den här sommaren om jag inte kan sparka ut Mange i skogen och göra dom, är ju visserligen hans hund men det är väl inte riktigt där intresset ligger.. Jag får leja någon annan (syster,Helena) annars:D Eller vad säger ni???


Syster får nog hoppa in redan i helgen och hjälpa till eftersom jag har utställningar inbokade och hon är ju ändå där...

Jaja det visar sig hur det blir just nu är jag mest bara ledsen över min kropp och mina hormoner.

Av Anna Englund - 13 maj 2009 22:32

Usch jag känner mig på riktigt gnällhumör idag... Jag vill inte vara här jag vill vara hemma i min sköna säng och sova..

Just nu sitter jag på kontoret och muttrar för fogarna värker, bältet som ska hjälpa mot detta skaver utav bara helvete och så finns det inget gott att äta heller:(


*Gnäll, gnäll tycka synd om mig själv, mutter*


Men jag kan inte va på topp jämt heller, men snart så:D

Och jodå Helena allt kommer nog lösa sig det tror jag oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards