Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under maj 2009

Av Anna Englund - 6 maj 2009 14:22

Igår vaknade jag av en skräckupplevelse som inte ens önskar min värsta fiende..

Jag vaknade vid 8 av att jag hörde Elsa ropa på mig med gråten i halsen, hon lät som hon var instängd någonstans. Men det var hon inte utan hon hade smygit upp och gått ut på vår fallfärdiga balkong och stängt dörren!! Det finns inget handtag på utsidan så hon kom inte in och räcket är trasigt och kan rasa för det är så dåligt och dörren går inte att låsa..Så där ute stod hon i endast nattlinne och jag vet inte hur länge hon har varit där ute. Loke var oxå med henne därute och pep och Elsa var som en isbit så jag skulle tro att det var en bra stund som hon var utestängd. Jag kände mig som världens sämsta mamma när detta hände men vårt sovrum ligger på andra sidan huset så det är svårt att höra annars när man försöker prat med varann inomhus så det blev inte bättre av en dörr emellan. Och Elsa smyger verkligen upp på morgonen för att inte jag ska vakna för då hinner hon med en massa sattyg. Men jag fick en puls på 200 minst när jag upptäckte detta och jag tackade han däruppe flera gånger att hon inte ramlat ner för då hade jag aldrig förlåtit mig själv..

Men hon verkar ta det bra och hon har försökt smyga ut fler gånger så hon har uppenbarligen inte lärt sig något av det heller. Annars så har jag mest tagit det lugnt, jag är för trött om dagarna så jag orkar inte göra så mycket. Idag tog jag med mig Loke i Baggen-bältet på promenad så han fick komma ut men jag tror att det är åska eller nåt i luften för han blev faktiskt trött!


Snart ska jag hämta Elsa på dagis och sen ska vi hem och slappa ett tag tänkte jag men hon är väl antagligen inte på samma våglängd som mig. Sen är det dags för matlagning och idag blir det fläskkotletter med potatismos och sky till middag..Det är mumsigt om jag kan äta vill säga utan att må illa..Men illamåendet är bara positivt eftersom det är tecken på att den lill* är kvar därinne.

Jag är lite nojig om det den här gången men det är nog bara för att det var oväntat och jag kan som sagt inte styra det utan det är ju faktiskt ödet som bestämmer om den här lilla varelsen vill komma till världen.


Av Anna Englund - 4 maj 2009 13:41

Jag är så arg så jag skulle kunna jaga den där jävla mäklaren till världens ände bara för å få slå honom på käften!!

Allt var i princip klart med husköpet, datum för kontraktskrivning inbokat, lägenheten uppsagd...Vad gör han då? Jo släpper in en ny budgivare som lägger sig så högt så vi kan omöjligt gå över...Så det var mitt hus med min trollskog det:( Jag vill bara gråta för jag hade verkligen sett fram emot att äntligen få ett eget hus..

Så nu måste vi fortsätta leta och leta och vi vill inte bo kvar här så i värsta fall får vi väl bo hos svärföräldrarna eller nåt..Allt är ju bättre och det mesta är ju billigare också än detta..

Tur att jag har en bebbe i magen som jag kan vara glad över:D


Av Anna Englund - 4 maj 2009 08:21

Min svårslagna present till Mange var att att jag är gravid så vi ska ha en bebis efter jul:D

Så jag är bara i v6 och jag vet att många tycker att man ska vänta innan man berättar nåt. Men jag anser att det gör detsamma för händer det nåt så gör det detsamma om jag har berättat eller inte. Och skulle det hända något så är det bara kroppens sätt att göra sig av med något som är fel och då får vi försöka igen.

Det bästa av allt är att det blev till på den naturliga vägen så den här gången slapp vi hålla på med provrör och syskonförsök..Jätteskönt...Så sammanlagt så har det tagit mig 7 år att bli gravid på egen hand...

Så det var min present och hemlis:D

Av Anna Englund - 4 maj 2009 06:57

Nu är jag ledig i nio dagar så jag tänkte ta mig i kragen och lägga in lite bilder....

Av Anna Englund - 2 maj 2009 22:33

Idag har det varit uppochnervänt i mitt liv..Jag somnade inte förrän halv tio imorse för hjärnan gick på högvarv. Mange fick sin svårslagna present imorse...men jag håller nog ett tag till på vad det är tror jag...Eller vad tycker ni??

Av Anna Englund - 2 maj 2009 05:19

Om 2 timmar sitter jag i bilen och är äntligen på väg hem. Det känns som ett grustag i ögonen för att jag är så trött men jag har lite hemligheter att göra först innan jag får sova:D

Vad det är får ni reda på senare i framtiden....kanske...


Jag får väl även säga Grattis Mange på födelsedagen! Ja jag ska ju säga det åt honom när jag kommer hem också men jag kan ju göra det även här.

Det värsta av allt är att jag har som sagt inte köpt något än...

Vad köper man åt någon som bara har två intressen i livet och det är jakt och grävmaskiner?? Han vill ha en ny bössa men det känns liiite dyrt då då..Aja jag får fundera lite och vem vet jag kanske redan har den bästa presenten åt honom....hmmm...

Av Anna Englund - 1 maj 2009 22:48

Ja för gubben iaf, jag får vänta ett tag till. Men oturligt nog för Mange så har han jour till torsdag så självklart ringde dom in honom inatt:) Och nu jobbar jag hela helgen så han kan inte åka ut något då heller...Kan inte neka till att det ligger lite skadeglädje bakom dessa ord:P

Annars då jodå livet leker, får snart skriva pappren på huset och tatueringen har slutat värka helt och hållet nästan..

Inte mycket som saknas nu inte eller jo kanske...man är ju faktiskt aldrig helt nöjd..Eller är ni det??


Inatt är det tvn som gäller om det är lugnt på våningen för det är helg och då är det en massa spökprogram på tv4+ som jag bara måste se..Jag gillar ju allt som är paranormalt, spöken och fenomen och annat.. Sen är jag går omkring med nerverna utanpå kroppen efteråt det gör inget det är ju liksom en del av poängen:D


Mange fyller år imorgon men eftersom jag jobbar så tar vi firandet nästa helg istället för då har jag bara en "figgning" inbokad på lördag fm. Ska bli kul det var länge sen nu som jag figgade.

Av Anna Englund - 1 maj 2009 09:51

Vart har åtiden tagit vägen egentligen? Det är redan maj, och jag är fortfarande i februari typ..Kan det va ett ålderstecken tro:D Nej då så illa är det inte men håll med om att året har bara runnit iväg. Det är ju snart sommar och dags för semester. Men säkerligen kommer tiden gå sakta nu bara för att vi får flytta in i huset då...:) Det är en sån underbar känsla att veta att snart har jag mitt eget hus med min egen stora trädgård som jag får göra vad jag vill med. Ingen hyresvärd som kan säga något och inga grannar vägg i vägg att tänka eller bli irriterad på.

Elsa kan bygga koja och vara ute och leka hela dagarna på gräsmattan.

Och så ska vi bygga ett ordentligt hundhus åt hunden som kommer bli hundarna eftersom jag tänker skaffa mig en st bernhard igen. Då kommer det verkligen att bli rena lantidyllen, skogen bakom huset fåren som bräker en bit bort och en stor st bernhard som ligger och såsar på trappan...

Ah vad jag längtar.....


Ja till nåt annat då, igår var vi till min syster med familj och grillade lite. En trevlig kväll bortsett från att min systers hyper-översexuella labradorhanne försökte göra valpar med Loke i ett par timmars tid så när vi åkte hem var båda helt slut. Frasse efter att ha torrjuckat hela denna tid och Loke efter att ha försökt komma undan..Helt sanslösa djur, Frasse har inte riktigt förstått det där med motsatta könet tror jag:D


Ikväll är det dags att börja jobba igen, och dessutom ända till måndag morgon.*pust* Men sen är jag ledig i nio nätter så jag överlever nog. Ska lägga viltspår åt Loke i veckan så han får testa det, men det kommer nog gå kanon. Han visar redan så bra spåregenskaper, så förhoppningsvis så ska han klara anlaget under sommaren. Vill ju diplomera honom så han får fler användningsområden så han kan arbeta året om och inte bara under älgjakten..Utställningar ingår ju inte riktigt i arbete tycker jag.

Nu i maj har vi 2 utställningar inbokade, 1 inofficiell ute på gräs som träning inför Österbybruk som är officiell och dessutom Lokes premiär i officiell klass. Spännande:D


Nej nu är det dags för en kopp kaffe, en bra bok och sen hopp isäng igen och sova ett tag så jag orkar vara vaken inatt.

Ovido - Quiz & Flashcards