Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juni 2009

Av Anna Englund - 22 juni 2009 15:27

Idag skulle jag och Elsa lämna tillbaka en nyckel som hon stulit med sig hem från dagis...gick inget bra det inte. Den låg på bänken vid kaffebryggaren imorse när Mange åkte till jobbet, när vi skulle åka var den inte kvar där..*suck* Så det var bara till och fråga fröken var den var, och vad var svaret tro? Jo " den har jag gömt och nu kan jag inte veta var". Så det var ju bara till och ringa dagis igen och säga att de får nyckeln så fort vi har hittat den..Och en nyckel som är ett par cm lång kan verkligen ligga precis var som helst, fröken ifråga är ju tämligen duktig på att gömma saker.. och hitta på annat otyg... Igår målade hon köksbordet med rosa nagellack, tur att det gick att ta bort med aceton iaf.. Säga vad man vill men hon är kreativ och sen går det ju så bra att hitta på sånt eftersom fadern i huset oftast ligger och sover på soffan så hon får arbeta ostört:D


Vi har även varit till Tierp idag och träffat syster och hennes dotter, så vi tog oss en mjukglass(årets första!). Smarrigt:)

Sen åkte vi runt på lite olika affärer och kikade lite men hittade inget skoj så det blev lite vardagsshopping och sen hem.

Och nu har äntligen lugnet infunnit sig, Elsa sover på soffan så jag ska passa på att goffa i mig en pirog eller två...Är grymt hungrig jämt så man kan ju börja fundera över hur många jag egentligen föder upp därinne:D

Av Anna Englund - 21 juni 2009 20:54

Nu har jag varit i stan och shoppat lite kläder, men det finns ju för i h-e inga långa cardigans!! Jag tittade och frågade i varje butik och ingen hade såna, alla kanske inte vill ha jätte korta tröjor...

Jaja så det blev till att ta en tur via mamma på vägen hem och plundra hennes garderober på lite kläder:) Kom därifrån med en ikea kasse full med tröjor, kjolar och byxor..Ahh prima nu klarar jag mig ett tag till innan magen har vuxit ur nästa omgång med kläder...


Nej nu ska jag titta på Wrong Turn 2 och sen hopp i säng..

Av Anna Englund - 21 juni 2009 13:18

Ah äntligen är midsommarn över..:) Jag kan inte påstå att jag är något överdrivet fan av den här helgen men det är ju inte jag av någon storhelg överhuvudtaget..Tycker mest det bara är stressigt och jäktigt med ett himla flängande fram och tillbaka.. Jag skulle nog kunna fira dessa helger ensam på soffan med en ask praliner och nåt gott att dricka och tycka det var helt underbart.. Jag menar vad är egentligen meningen med midsommar?? Dricka sprit och äta en massa mat med nära och kära?? Ja det kan jag väl göra oavsett helg eller?? Är det bara för att det är just midsommar som det ska drickas utav hut, bli skandaler och en massa annat skit?? Kolla bara misshandelsstatistiken inom familjen under denna helg...läskigt hög...

Nej nu ska jag sluta vara pessimist men jag är på ruggigt grinigt humör just nu...Jag har inte fått göra något på egen hand bara jag på jag vet inte när medans karln är ute på allt möjligt hela tiden..Så då är det svårt att inte ledsna på allt...Så ja Helena vi måste verkligen planera vår resa och åka:D Sen får Mange tycka vad han vill...Jag måste få ha semester från familjen och hemmet ett par dagar..


Funderar på och ta en mini-semester idag och åka in till stan själv och köpa lite nya kläder..Jag har som vuxit ur allt så jag måste ha lite större upplagor:D

Av Anna Englund - 19 juni 2009 21:25

Hoppas att alla har haft en trevlig dag hittills och fortsätter ha det.. Själv har vi varit hos farsgubben och njutit av god mat och fin dragspelsmusik.

Suttit och tittat på, och dreglat över snaps och öl och längtat ett år framåt i tiden:D Just nu lutar funderingarna åt om vi ska ner på dansen och kanske svänga våra lurviga...Det visar sig sen så att säga. Jag gör en update om det imorgon..

Av Anna Englund - 17 juni 2009 15:19

Jag har känt mig lite off mot bloggen ett par dar men det är nog mest för att det har varit skitväder..Men nu så är de sol ute och humöret stiger med raketfart:D

Igår blev det en heldag hos Linda i Alunda eller ja ute i obygden utanför Alunda:P Helmysig dag med mycket struntprat, ogräsrensning och barnskrik..Massor med fika och god mat och lite mer struntprat på kvällningen när Robban kom över fick avsluta kvällen tills det var dags att åka hem och stoppa Elsa isäng..


Idag har jag varit på inskrivning hos barnmorskan, allt såg bra ut tills hon kollade blodvärdet...bara 99! *suck* Dom tyckte det var dåligt när jag väntade Elsa och gjorde utredning och då låg det på 111 som sämst. Så nu skulle barnmorskan prata med läkaren för att höra om det ska bli nån ny utredning på varför det är så dåligt.. Det förklarar ju varför jag är så sjukt trött och orkeslös jämt..Så nu är det bara att försöka stoppa i sig så mycke järn som möjligt så jag ska testa nån sorts brustabletter med järn för att se om min mage klarar av dom annars så blir det jobbigt för jag klarar inte av dom vanliga järntabletterna.. Gaah är det inte det ena så är det de andra...



Av Anna Englund - 16 juni 2009 12:47

Just nu sitter jag hemma hos Linda i Alunda och ska fika lite, tjejerna behövde leka lite med varandra oxå. Elsa blir ju alldeles rabiat när hon inte får gå på dagis på flera dagar så då var det bara att åka iväg:D Det är fint väder idag...tjohoo...det har ju bara regnat i flera dagar så man har ju mest bara varit deprimerad och inte orkat göra ett dugg.. Men nu så skiner solen även om det inte är så varmt så Loke är överlycklig hemma nu för han får äntligen ligga ute i hundgården igen och dröna... Nej nu suger det i magen efter en äppelmunk så skriver mer ikväll..

Av Anna Englund - 14 juni 2009 19:51

Orkar inte skriva idag så jag lägger ut lite bilder så kommer det en resume imorgon istället...


Av Anna Englund - 13 juni 2009 14:51

ska mumsa lasagne nu sen bär det av till stan en sväng. Elsa måste ha nya regnkläder och så fyller svåger år så vi ska fika lite..men jag har verkligen ingen energi idag..Känner mig som om nån har sugit ur den totalt...Aja den kanske kommer tillbaka med lite mat...

Ovido - Quiz & Flashcards