Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juni 2009

Av Anna Englund - 13 juni 2009 11:10

Jaa i torsdags var vi till min kära arbetskollega i Uppsala eller nej inte kollega utan vän och fikade lite och Elsa fick hoppa i studsmattan. På kvällen var vi över till familjen W så Elsa fick leka med sin dagiskärlek ett tag. När vi kom hem var jag helt slut och hade tokont i fogarna så igår blev det en lugn dag mest. Vi var över till pappsen på em och kvällen och tittade på när Mange fick leka med sin grävmaskin...Åt god mat där och jordgubbar och glass, och satt och pratade en hel del. Frida (Lenas dotter) var hemma från Norge så det var kul att träffa henne, det var ett tag sen..Sen var det bara hem och sova som var kvar...

Elsa har haft två kreativa morgnar i rad nu, igår lekte hon vägbygge i köket med jordgubbskräm och oboy pulver och idag har hon hällt ut 1.5 flaska spishällsrengöring på köksgolvet och på Loke så han fick en andra dusch idag...Tänk om man bara hade en liten del av den energin, vad mycket man skulle orka göra jämt..

Av Anna Englund - 12 juni 2009 20:30

Just nu sitter jag hos pappa och jäser efter riktigt god mat och jordgubbar och glass till efterrätt... Elsa sover uppe på soffan så nu är det lugnt och stilla, kan de bli bättre eller??

Av Anna Englund - 11 juni 2009 22:45

Varför jag var arg igår?? Jo för att göra en historia kort, vi lade bud på ett hus som i våra ögon har ett utgångspris i drömklass..Så vi var realistiska vi räknade på vad allt skulle kosta som måste åtgärdas omgående vilket var rätt mycke och beräknade den kostnaden ihop med ett skäligt pris på huset...Och säljarna tackade nej vilket vi räknat med eftersom dom bara vill ha pengar och verkar tro att huset är i lika toppskick som när dom köpte..Det är det definitivt INTE... Men då tyckte vi bara att då var vi inte intresserade av huset utan vi letar vidare...Ett par timmar senare kan jag läsa på internet att det finns så jävla mycket puckade rixpuckon och idioter (typ vi)...Då blir jag arg!! Man skriver inte sånt på nätet oavsett om man vet vilka det är som lägger bud eller inte...Det tar jag som en förolämpning och då blir jag grinig...Men då kan dom stå med sitt tomma hus som dom inte har råd med i fortsättningen oxå...


Annars så har vår dag varit fullspäckad idag och just nu är jag alldeles för trött för att orka berätta om det så jag skriver det imorgon..

Av Anna Englund - 10 juni 2009 20:43

Jag blir riktigt grinig när någon förolämpar mig vilket har hänt just nu..Jag är inte idiot jag är realist!!!

Jag lever inte i en rosaskimrande drömvärld som vissa andra gör helt enkelt...Och klarar man inte av det..Nej men visst så sluta prata med mig och var inte så jävla skenhelig...Jag är jag och det är bara att acceptera det helt enkelt..Jag säger inte att jag är Guds bästa barn för det är jag inte snarare han där nere isf men jag tål inte hycklande människor som inte står för vad dom tycker och som inte vågar säga det direkt till mig...


Gaaahh Jag blir så ARG!!!

Av Anna Englund - 10 juni 2009 18:51

Har precis försökt mig på bedriften att bada Loke...Ha ha ha han är ju fan nästan omöjlig att bada, han blir som en ål och varvar mellan att sitta och ligga och därimellan ta nåt varv som inkluderar utbrytsförsök...Men nu så är han badad och luktar gott igen..Mer än vad man kan säga om mig, jag ser ut som en varulv på benen med Loke päls och stinker blöt hund..Och som alltid när jag gör nåt som inkluderar lite kläder så kliver det in nån man känner...Och det är ju dumt att bryta trenden...Och jag trodde faktiskt att det var Mange jag gormade åt på andra sidan badrumsdörren men icke då det var Lulle..Men jag hade rätt mycke kläder iaf, t-shirt och trosor, täcker de mesta som behövs täckas..:)


Lillfnorpan här hemma hon tog kväller strax efter fyra och sover fortfarande...Mmm härligt de är bara att hoppas att hon sover för natten isåfall...Och med tanke på tiden hon klev upp så borde hon va trött nu.. Så jag får ju se om jag får tidig kväller eller om det blir sen natt:D

Av Anna Englund - 10 juni 2009 10:40

Jag klev upp kvart över sju imorse och tänkte då att Elsa inte hunnit hitta på sattyg, ack vad fel jag hade då då...Kommer till hallen och konstaterar att toarullen fått sig en upprullning..(igen) Pustar och plockar ihop allt papper och går in i badrummet bara för att mötas av nästa toarulle upplindad och knyten i nåt sk spindelnät..Allt var fastlindat med papper i badrummet, toastolen, duschen, tvättkorgslocket och handfatet..Gaaah jag tror jag får spunk, hur i helvete hinner hon allt???Dessutom hade hon hunnit måla hela sig själv med blå tuschpenna...tom i naveln!!

Jag blir så trött....

Och som pricken över i så regnar det och är bara grått och trist ute...Så det var bara och klä på sig och knata ut och hämta in puckohunden som ligger mitt i regnet och ser ut som sju svåra år...Han HAR hundkoja, han bara vägrar gå in i den så egentligen så är det inget synd om honom..Jag tror att han bara manipulerar oss för att få komma in och ligga och dröna i soffan hela dan istället för att vara ute i friska luften...

 Apropå sjuka saker, hittade en bild när jag googlade på hund+kul bilder..Är det så här det ska va om man har en översexuell hund?? Oj hoppsan det är ju faktiskt lite synd om vår hanhund som aldrig får komma till...Vad ska vi göra? Jo vi köper en fuskhund som han kan sätta på när han känner för det...Men HALLÅ!!! Vart händer med världen egentligen??? Skulle aldrig falla mig in att köpa en porrhund åt Loke om han skulle bli översexuell, då är det kulorna som ryker isåfall... Nej det går bara utför med en del saker tycker jag...Och det här är och förmänskliga hunden lite för mycket!!!

 





















Av Anna Englund - 9 juni 2009 23:44

Hittade en helt underbar låt och tårarna bara sprutar på mig just nu efter att ha lyssnat på den...Den får en att verkligen sakna alla nära och kära man har förlorat under åren...

Lyssna på den och ni kommer inte ha torra ögon efteråt....



Av Anna Englund - 9 juni 2009 22:30

Huset som vi har spanat på sen i julas ska komma ut snart:) Ägaren till huset skulle dit på söndag så då tänkte vi passa på och gå dit och prata med henne. Så får vi se hur det går då då...

Ovido - Quiz & Flashcards