Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juni 2009

Av Anna Englund - 2 juni 2009 10:28

Regnet bokstavligen bara vräker ner, det är grått och trist..Varför kunde inte det fina vädret fått fortsätta för? Det är ju inte direkt så att man hoppar av glädje och kastar sig ut för att göra något...

Jag fick börja dagen med att slänga på mig första bästa klädesplagg och rusa ut och hämta in Loke från hundgården eftersom han inte går in i kojan så han var tämligen blöt..Så nu ligger han och sover i fåtöljen och stinker blöt hund, och det är ingen mummig doft de inte..

Tror att hans bad ligger inom en snar framtid faktiskt så han börjar lukta lite bättre, men jag ska ha ork och tid till det också..


Till helgen funderar jag på och göra en smörgåstårta, har varit sugen på det i flera dagar nu..Kanske blir en crawing under den här graviditeten:D Med Elsa så var det ostbågar, ostbollar och jordgubbsblandsaft som gällde.. Då tror jag att smörgåstårta är betydligt hälsosammare att äta..


Av Anna Englund - 1 juni 2009 23:14

UTMANING!

Jag har blivit utmanad av LakritsFia och här antar jag utmaningen!

24 frågor skall besvaras.

Reglerna är:

1. Svara på frågorna.

2. Ta bort en fråga du inte gillar och lägg till en ny.

3. Skicka vidare till 8 bloggare.


1. Vilken parfym använder du?

Escada


2. Dagens bus

Elsa har målat Lokes fäll med min sprittnya after sun creme


3. Vad läser du just nu?

Ingenting, har precis läst ut en bok på ca 1300 sidor


4. Dagens höjdpunkt?

Varje gång Elsa lyssnar och gör som man säger:)


5. Vad skulle du vilja lära dig?

Träna tullhundar


6. Vad var ditt senaste inköp?

En ny bok


7. Vad är ditt favoritdjur?

Hund


8. Vad är ditt viktigaste mål för tillfället?

Att må så pass bra så jag kan börja jobba igen efter sommaren och att få en frisk bebis


9. Vad tycker du om personen som skickade frågorna till dig?

Helgo småbarns mamma med hjärtat på rätta stället


10. Vilken är din ögonfärg?

blå

11. Om du kunde ändra något hos dig själv, vad skulle det vara?

mitt humör, skulle vilja ha en existerande stubin åtminstone


12. Om du kunde vara var som helst i världen de kommande timmarna, var skulle du då vara?

I min säng....


13. Vad värdesätter du hos dina vänner?

Ärlighet, ödmjukhet och att jag kan lita på dem!


14. Vad är dina sommarplaner?

åka till Kolmården, furuvik och bara njuta av att vara ledig


15. Vilket är ditt drömyrke?

Något med djur men vet inte riktigt vad


16. Vilket av plaggen i din garderob är din favorit?

Mina pösiga urtvättade huvtröjor..

17. Vad får dig att gråta?

Vad får mig inte att gråta???

18. Nämn tre saker som får dig att le.

Mitt barn, min familj och mina vänner


19. Favorit inredningsstil?

Färger ihop med mörkt trä men inte för mycket möbler och prylar

20. Vilka är dina favoritserier på tv?

Criminal minds, CSI, Navy CIS och Bones 


21. Vad har du på dig just nu?

En lång t-shirt och trosor

22. Vilket är ditt favoritgodis?

Surt godis och ostbågar och chips


23. Hur många barn vill du ha?
 
2 kanske 3 beror på hur vild den här blir.. 


24. Vad är din största fobi?

Getingar


Jag utmanar Alla som läser min blogg och som bloggar själva...

Av Anna Englund - 1 juni 2009 20:37

Det har varit lite dåligt med bloggande ett tag nu men saker och ting kan bara bli bättre:)

I fredags var vi på husvisning på 2 hus men man kan säga att det var dyra tomter helt enkelt för husen var inget att ha. Fuktskador och diverse annat som inte var bra..Men vi ska titta på ett annat på torsdag så vi får se om det är bättre. Finns att göra på det med men det är förhoppningsvis beboeligt under tiden..

I lördags var det avslutning på allmänlydnadskursen och det är skönt även om det har varit jättekul och superba deltagare men jag känner att jag hade inte orken längre sista gångerna. Igår var vi och firade svärmors födelsedag med god mat och tårta men även där så tryter orken efter en stund och jag ville bara hem och lägga mig..


Idag har jag varit till läkaren och pratade om hur dagsläget är för mig med värk så nu är jag sjukskriven fram till semester så får vi se efter den om jag kan börja jobba halvtid eller något innan det är dags att vara mammaledig..

Det visar sig men för tillfället tänker jag bara vila och ta det lugnt och se magen växa:D Nej nu ska jag kasta mig framför tvn för CSI börjar snart...

Ovido - Quiz & Flashcards