Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juni 2009

Av Anna Englund - 8 juni 2009 21:53

Det här är vad jag ser när jag tittar ner varje dag...Om jag knappt kan se mina fötter nu och då är jag i v11 hur ska de då bli sen när jag är på slutet av den här graviditeten??


Apropå det..Hur??? kan ett barn få ut alla sina leksakskorgar i vardagsrummet och tippa ut dom på 2 min utan att det hörs??? Elsa kan det iaf och det är ett mysterium...

Ja just det i helgen har fröken ifråga förstört ögoncreme och dagcreme för ca 500kr för mig...mindre kul så att säga..Hon har även visat Mange hur fort det går att rulla upp allt toapapper på rullen..Manges lösning på och få tillbaka pappret var att sätta fast rullen på borrmaskin i tron att det skulle funka och rulla upp pappret med den...Funka inte..:D Men av misstagen lär man sig så nästa gång så lär han ju skippa borrmaskin..Ha ha ha.

Just nu sitter jag i fåtöljen och mest bara jäser..har precis stoppat i mig en massa chips och dessutom har jag stulit och ätit upp Elsas lördagsgodis som var kvar...Och jag som inte ens tycker det är gott längre med godis:( Så nu mår jag mest bara dåligt och då är det ju ingen ide att gå och lägga sig heller...*suck*

Jag som är toktrött och ska upp ganska tidigt imorgon och lämna Elsa på dagis och sen ringa chefen...

Så jag får väl sitta här och pusta och stånka och tycka syndom mig själv ett tag till antar jag...

Och Lisa om du läser det här inatt, ha de gött på jobbet:D

Av Anna Englund - 8 juni 2009 21:13

Igår försökte sig Elsa på en fight med Sune(katten) man kan väl säga som så att hon förlorade stort...

 Hennes förklaring var att Sune inte ville byta blöja...


 Konstigt att han blev arg...nej inte direkt:D

Annars så var vi till mamsen och fira födelsedag igår och åt smörgåstårtan jag gjort...mumma som sagt...


 Och så måste jag ju lägga in en bild på vår fina laika...igen...kan inte sägas för ofta...

Loke är finaste hunden så är de bara även om han saknar rätt många hästar i sitt stall....*asg*




Av Anna Englund - 7 juni 2009 20:31

SKINKTÅRTA

12 längder bröd eller 2-3 st formfrallor


Fyllning 1: 2 Burkar tonfisk

                 4 tärnade äpplen

                 2 dl gräddfil

                 2 dl majonnäs

                 4 msk hackad purjolök

                 4 tsk senap

                 6 msk bostongurka

                  salt, peppar


Fyllning 2: 500 gram mjukost ( Greve)

                 150 gram hackad skinka

                  salt, peppar


1 lager bröd med halva fyllning 1.

1 lager bröd med resten av fyllning 1 och fyllning 2 ihoprörda.

1 lager bröd och garnering- 2 dl gräddfil och mjukost (greve) ost, skinka, tomat, gurka, vindruvor och äpple och sallad.


Smaska på...

Av Anna Englund - 6 juni 2009 22:39

Idag har det varit städning på schemat med viss framgång iaf..Typ 2 rum blev städade varav ett är på gång och vara nerstökat igen..Känns tröstlöst och städa med en 3åring i familjen..Man plockar och plockar och hon river fram, men hon har kul man får väl se de så.. Även om mitt humör sjunker lika fort som hon drar fram leksaker..Men just nu är mitt humör i botten jämt, skyller på hormonerna:D

Jag har även gjort smörgåstårtan till imorgon så nu är det bara garneringen kvar, kanske lägger ut en bild på den när den är klar...Lägger iaf ut receptet imorgon på den för den är himla smaskig så den är värd att prova.:)

Det kommer en bild på magen Lisa jag lovar men jag ska lyckas med att ta en och det är inte det lättaste..

Mange tyckte att jag skulle ta en på honom, så jag kanske ska göra det.

En på min mage med en bebis i och en på hans mage med en STOR latmask i som Elsa säger...Ibland har hon bara för goa kommentarer *ler*

Nej nu orkar jag inte skriva mer för idag så ses imorgon igen

XOXO

Av Anna Englund - 5 juni 2009 22:17

Idag var vi in till stan och lämnade in vår trasiga tv på Onoff så den blir lagad eller vad dom gör..Har bara tagit typ 3 veckor eller nåt men som sagt när det gäller mig så är startbanan vääääldigt lång..

Det blev även ett besök på Jula där jag shoppade mig en ny fritös..mumma...dock inte så nyttig men vad fan man lever bara en gång:D

När vi kom hem så blev det lugna gatan här hemma som gällde, slappa lite, laga mat och äta. Sen bäddade jag och Elsa ner oss i vår säng och kollade på Familjen Robinson på Disnet channel.,fast Elsa såg bara halva sen somnade hon. Men då var ju jag tvungen att titta klart för den var ju ganska kul som vissa disney filmer faktiskt är...:)


Imorgon är det städning och göra smörgåstårta som ligger på schemat, inte de roligaste att städa på en lördag men eftersom jag inte kan städa själv för jag får ont så då får det bli på helgen när Mange är hemma..

Men det går fort när man är två så det är helt okej och göra det på helgen..

Sen är det bara smörgåstårtan kvar att göra men det är roligt att pyssla med och så kan man äta upp resterna:P

Tårtan tänkte vi ta med till mamma på söndag för hon fyller år på tisdag så då passar vi på att fira henne på söndag istället..Och vips så hade jag en anledning att äta smörgåstårta..*skrattar*

 Typ nåt sånt här tänkte jag göra, fast efter eget recept...









Av Anna Englund - 4 juni 2009 20:43

Idag har vi varit på husvisning och det blåste och regna så jag höll fan på å frysa ihjäl...Fint hus men med en hel del att göra innan det blir bra. Det finns eventuellt ett hus till som vi ska titta på men där blir det nog ett lägre bud än utgångspriset isf för huset är inte värt så mycke som dom vill ha..


Annars så har jag tagit det lugnt idag och uträttat lite ärenden. Det dåliga vädret gör ju inte direkt att man jublar av glädje..

Imorgon blir det nog en tur till staden och lämna in vår trasiga tv och se hur dyrt det är att laga den...*suck* Vi blev bjudna på logdans i slutet av juni idag, det ska bli jättekul även om jag inte får festa men som sagt hur kul det blir hänger ju faktiskt på sällskapet och inte på drickat..Eller hur??

Nej nu blir de nog en snabbdusch och sen är det dags för Criminal Minds..

Av Anna Englund - 3 juni 2009 20:25

Min dåliga dag fortsätter med en djävulsk huvudvärk som inte vill släppa..Elsa är övertrött och bara skriker och grinar så det bättrar ju inte på saken heller..Men nu är pyjamas på och dags för tandborstning sen nattadags och hon lär ju vara lättsövd idag att döma av ljuden..

Imorgon är det dagis för hennes del och en till vila dag för mig men jag måste offra mig på förmiddagen och städa undan här hemma men det gör inte så mycket eftersom jag kan vila hela eftermiddagen..


Just nu tittar jag på Extreme makeover home edition, alltså vilka otroliga människor det finns i världen egentligen..Idag handlar det om en familj som lever under existens minimum bara för att kunna hjälpa låginkomstarbetare med dagis och omsorg nästan dygnet runt...

Helt fantastiskt tycker jag...

TUMMEN UPP FÖR ALLA DESSA MÄNNISKOR!!!

Av Anna Englund - 3 juni 2009 17:15

Usch idag är jag riktigt trött, sov hela eftermiddagen tills det var dags att hämta Elsa på dagis...

Igår var vi över till en gammal kompis i Alunda och fikade, det var jättekul, vi tappade kontakten när vi flyttade upp hit så vi har knappt pratat med varann på 3 år..Så det blev kaffe, god rabarberpaj och mycket prat hela eftermiddagen. Men jag blir ju som sagt trött av det mesta så när klockan var åtta igår kväll sov jag som en gris...Vilket straffar sig för sen låg jag ju vaken och tittade på tv inatt istället..

Men så kan de bli ibland, imorgon är det dags för husvisning igen så vi får se den här gången då nu är de ju åtminstone en annan mäklare..

 Jaja nog om det, jag skriver kanske lite mer ikväll och lägger in lite bilder på familjen...


Tills dess får ni njuta av en vacker bild på en vacker jakthund.

Dreverjägarns Drever Mira..


Ovido - Quiz & Flashcards