Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juli 2009

Av Anna Englund - 22 juli 2009 22:34

Idag har vi varit på Furuvik med Linda, Alva och Olle och efter det var vi på husvisning..Men om allt det skriver jag imorgon för jag är alldeles för trött nu.

Av Anna Englund - 21 juli 2009 23:09

Inofficiell hundutställning 12/9-2009

Alunda/Uppsala län

Valpar 4-9mån, 9mån-8år & Veteraner.

Pris 180:- samtliga klasser

Jens Myrman Grupp 2, 6, 10

Sara Nordin Grupp 5, 7, 8, 9

Vakant Grupp 1, 3, 4

Fri parkering. Katalog 20:- Servering finns. Barn med hund 30:- anm. på plats.

Anmälan sker på skks 3-sidiga blankett, endast första sidan skickas till Johanna Segerlund

Karin Alindersväg 39, 747 32 Alunda

eller på mail johanna.segerlund@hotmail.com

Har ni inte fått svar inom 2dagar så anmäl igen. Ange reg.nr på hund & mailadress på betalningen.

För info: 070/4100438

Anm. Senast 12/8

PG: 83 14 706-6

OTBK

Av Anna Englund - 21 juli 2009 16:37

Snart ska jag iväg till affären så jag kan göra pannkakor ikväll och pasta sallad så vi har till imorgon när vi ska till Furuvik. Vi ska oxå på husvisning imorgon em så får vi se om det är nåt som kan tänkas falla i smaken..Det börjar ju bli en hel del hus och budgivningar för oss nu..Och aldrig går det bra heller:( Men kanske den här gången då om vi tycker om huset vill säga..


Elsa har somnat framför tvn i vårt sovrum så hon lär ju säkert bli jättelätt och få isäng ikväll...eller inte. Men hon kanske blir trött hemma hos morfar ikväll när vi ska dit och fika, får stoppa henne i badet där så kan hon leka sig trött.. Annars så får hon va trött imorgon istället men då blir hon så grinig men det går nog ändå eftersom hon har bästa kompisen med sig.

Nej nu är det off till affären..

Tjipp på er.

Av Anna Englund - 21 juli 2009 11:37

Igår var vi till Helena & co och grilla, Å-T och J kom också dit så vi var ett gäng som satt och åt och skrattade. Ungarna lekte för fullt både inne och ute så ibland lät det som om det var en hel skolklass där och då var de bara 4 stycken...Loke satt i hundgården där och surade för tjejerna sprang utanför och retade honom:) Men eftersom han inte stannar kvar eller lyssnar så himla bra så då får han sitta där. Så efter mycket prat och skratt så var det dags att rulla hemåt fortfarande mätt efter all mat..

När vi hade kommit hem och satt oss vid tvn så pratade jag först med Linda och vi bestämde att vi ska åka till Furuvik imorgon så ungarna(och vi) får titta på djur och åka karusell. Och antagligen så åker Helena & co dit imorgon med så det blir kul..

Och sen fick jag oväntat besök mitt inatten, min syster kom hit och sov kvar här för hon var upprörd..Så det blev sent inatt eftersom vi satt uppe och pratade till ja sent...


Nej nu blir det nog nåt att äta, börjar bli tokhungrig eftersom jag precis klivit upp..

Av Anna Englund - 20 juli 2009 15:34

Vad händer med världen egentligen? Det är ju knappt så man vill öppna en tidning idag för det står bara om våld, pedofiler och mord och andra hemskheter...Och det är inte bara utomlands det händer utan här i ens eget land på ens egna gata nästan..Det står om unga som mår så dåligt psykiskt att de anser att självmord är den bästa lösningen. Det står om pedofiler som antastar barn när de väntar på skolbussen, när ska våra barn få vara säkra? Aldrig eller? Är det så att man kanske inte ska sätta fler barn till världen som den ser ut idag..? Jag vill inte gå omkring och vara kroniskt orolig för att det kanske händer mitt/mina barn något så fort jag släpper dom med blicken.Så var det inte när jag växte upp och så himla länge sen är det ju faktiskt inte, iaf inte så länge sen att världen och samhället ska hinna fallera så till den grad att föräldrar idag knappt vågar låta sina barn cykla på gatan utanför huset av rädsla för att det ska komma en s.k "ful gubbe" och ta dom eller antasta dom..

Är de inte vi som sätter grunden genom våra barn? Med andra ord är det väl oss själva vi ska ta en titt på och förändra...eller har jag fel?

Dessutom är det ju inte bara barnen man ska vara orolig för längre utan även våra djur för det kommer ju bara fram mer och mer om folk som utnyttjar djur sexuellt eller skadar dom för sexuell njutning..Ett ex på detta är en hingst som nån roade sig med att skära bort hela könsorganet på, men hallå!!!!vilken jävla njutning kan det ge att skada ett harmlöst djur på det sättet? Skulle dessa människor få samma njutning tro om man gjorde samma sak mot dom? Nej jag har sagt det förr och säger det igen...Fram för skottpengar på vissa människor och ja jag är definitivt FÖR dödsstraff!!


Nej nu har jag rasat av mig det värsta tror jag även om jag har en pyrande vrede som ger näring till mitt hat mot en viss person men det är en annan sak som inte hör hemma här..Säger bara en sak om de just nu:

BE STRONG MY FRIEND!!

Du vet vem du är....och vill du prata så vet du mitt nummer har öppet 24h för dig....



Nej nog om det nu, det börjar bli dags att stoppa in tjockmagen i byxorna igen och fara iväg till Ektomta och grilla lite med goda vänner...

Ska bara knöla lite först så att min kära oliv flyttar på sig och tar bort foten ur kissblåsan...:D

Lite jobbigt med "kissnödig...inte kissnödig...kissnödig...inte kissnödig"  Ja ni förstår säkert,även om det är jättemysigt och känna när lill*n rör sig så kan den väl göra det med fötterna nån annanstans än just där..*skratt*


Så vi får se om det blir något mer skrivet idag annars så ses vi imorgon..

Ha de gött där ute i cybern...

Av Anna Englund - 20 juli 2009 12:18

Grattis Fia & Stefan till er lilla tös som kom till världen den 14/7!!


Av Anna Englund - 19 juli 2009 22:00

Vi har varit och lämnat Elsa hos farmor och farfar nu på eftermiddagen så nu är vi barnlediga i två dagar...Sååå himla skönt, alltså missförstå inget jag älskar min dotter men ibland kan de liksom bli för mycket av det goda så att säga...Så nu är det lugnt och stilla här hemma, tvn är på med en helt kanonbra film...Walk the line...Mmmm den handlar om Johnny Cash och hans musik....så himla bra musik, på den tiden kunde man verkligen göra musik till skillnad mot nu när det mest är bas och knappt nån text...Så vad jag har för skivor i min bil säger nog sig självt...:D Elsa diggar dom hårt oxå så nu börjar hon kunna sjunga med i vissa av Cash låtar...låter urgulligt..


Aja nog om det. Efter att vi lämnat Elsa så var vi upp till griskojan med isolering så den ska bli varm och go och sitta i sen...Ah dessa bekväma karlar, ska ha allt...

Sen gjorde vi en tur på lite skogsvägar och kolla lite djur så det blev några rådjur och ett antal killingar..dom är ju så söta när dom är små.. och sen var det bara hem som var kvar och vips så hade den här dagen gått oxå..Imorgon måste jag kliva upp tidigt för jag ska skjutsa min farmor till distrikssköterskan för omläggning av hennes bensår...Vad gör man inte för släkten:)  (kan ju ta en tupplur på em)

Nej nu är det godis och tvn som gäller så hörs imorgon

Av Anna Englund - 19 juli 2009 10:50

Var ungefär såhär:

Elsa skulle först ha youghurt för att 2 sek senare ändra sig och vill ha kräm istället. Så när hon sitter där med sina två tallrikar så ska hon inte ha nåt av det. Utan då ska hon minsann ha mandarin istället. Då fick hon det och den åt hon faktiskt upp. Sen skulle hon ha macka bara för att vi åt det så då fick hon en ostmacka som hon åt upp osten på och resten fick hunden...Så hon passar verkligen in på namnet som pappas sambo givit henne.."halvätarn"

Diskussionen vid matbordet handlade om att hon är så stor nu att det är dags att sluta med napp...Så Mange tyckte att dom skulle plocka ihop alla nappar och ta med dom ut i skogen och ge till älgarna...men då skrek hon rakt ut så de var bara att glömma det för tillfället...Under denna napp diskussion så sa Elsa nåt om nappar som inte jag hörde utan jag trodde hon sa snopp och undrade varför..Men det gjorde hon ju inte för hon sa ju napp, snoppar var det ju hennes mamma som pratade om...Ajdå tror att jag måste börja lyssna lite mer noga när hon pratar här hemma så slipper jag försöka förklara varför mamma pratar snoppar vid frukostbordet:D

Det kanske är jag som är skyldig till att hon talar om för sina dagisfröknar att pappa han jobbar minsann med snabeln...och vad kan denna snabel vara tro???

Nej det är nog dags att vara lite tyst här hemma ibland så kan inte Elsa lära sig en massa dumt...eller vad tror ni??

Kanske får visa henne den här bilden och säga att det här är en snabel inte pappas *****


Tror ni det funkar??

Ovido - Quiz & Flashcards