Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juli 2009

Av Anna Englund - 12 juli 2009 23:45

Jag börjar väl med att lägga in en bild på magen i v16. Den är tagen med mobilen så det är inte den bästa bilden..



 Idag har vi varit hos svärföräldrarna och haft kubbturnering. Det var kul och ännu roligare blev det av att Mange fibblade så mitt lag vann..:D

Efter det blev det grillning men jag kan för tillfället inte äta grillat så jag åt kall kassler ist men det är gott det med.. Sen var de fika och hem bara som gällde..Fröken måste isäng på vettig tid..

Och nu är det mitt sedvanliga söndags-spökmaraton på tv4+..Så jag skriver mer imorgon..




Av Anna Englund - 10 juli 2009 21:19

Idag har vi inte gjort mycket, vi var över till familjen i brännhagen så ungarna fick leka lite..Och det gjorde dom i vattnet då då...Så när Elsa kom in och var blöt ända in till trosorna så var det dags att åka hem.. Sen när vi kom hem så intog jag ryggläge i sovrummet för jag mådde inge bra...för mycke kaffe som vanligt..lär mig aldrig..

Och nu är det bara jag och Elsa hemma för Mange tog Loke och gick för att lämna tillbaka nyckeln till min far...för 1,5 timme sen...Tydligen så har det blivit väääldigt långt till min pappa helt plötsligt.. Så det var ju en kul fredagskväll som vanligt...Vet inte riktigt vad som är värst, när han sover på soffan hela kvällen eller när han "bara" ska göra de och de...?


Jaja jag orkar inte bry mig längre så jag tänker nog inta sängen igen..

Av Anna Englund - 9 juli 2009 23:28

Ikväll har jag varit på Dragon Palace med Lisa och ätit kina buffé...Smarrigt värre. Så för drygt en timme sen var jag så jävla mat så jag trodde att maten skulle komma tillbaka upp igen och nu är jag tokhungrig igen...Det här är ju illa, jag kan ju inte ha en bebis imagen som är så glupsk eller..?

Och är det inte så så kommer det här sluta illa:) Då kommer jag se ut som en höggravid flodhäst lagom till jul och hur fint är det??

Den som är mest nöjd just nu så är de väl Mange antar jag då vissa detaljer i framkant antagit betydligt större proportioner..*asg*  Får se om han är lika lycklig efter amningen...:D

Just nu verkar allt växa sjukt mycket därinne, jag har haft sjukt mycket växtvärk de senaste dagarna och ihop med foglossning så är det ingen höjdare...

Men de är ju positivt ändå för då växer ju lilloliven iaf..

Och det går så fort...Jag är redan i v 16! Känns som det var igår jag fick reda på att jag var gravid....Hallå var tar tiden vägen egentligen?? Och detta betyder dessutom att jag närmar mig den hemska födelsedagen iår igen...1 år äldre, ca 25 nya rynkor och rumpen har åkt ner ett hack till mot marken...Hå hå jaja tänk om man kunde frysa kroppen i tiden men ändå fortsätta leva..Platt mage, fasta tuttar som inte ramlar ner ett par dm så fort bhn åker av, en fast rumpa som inte behöver stoppas i byxorna för att den gärna ramlar över kanten och fastnar där...Jaja tur att man kan drömma om det iaf...

Nej nu är de ätdags och sen sussa säng...

Av Anna Englund - 8 juli 2009 00:08

Sitter och tittar på Michael Jacksons kosert på tv4 efter att ha sett hans minnesstund.. Och jag kan ju bara konstatera att världen har ju faktiskt förlorat en stor artist..För oavsett hur han var som människa så kunde han göra musik...

Man får bara hoppas att hans liv är bättre där han är idag och fortsätta vårda hans minne och musik...

Av Anna Englund - 7 juli 2009 21:01

Jag och resten av familjen tänkte ta oss en skön kvällspromenad nu när det är lite svalare utomhus men det som skulle ha varit trevligt förvandlades snabbt till en mardröm...Vi hann bara en bit så var vi omringade av mygg. Det var alldeles svart var man än tittade....!! Så vi stressade oss igenom rundan bara för att komma hem och in i säkerhet. Det är ju sjukt hur mycket mygg det är nu, ska man bli som en fånge i sitt eget hem bara för att dessa as till djur ska existera på vår planet..?

Det sägs att dom håller på och bekämpar mygg runtikring här men det har jag fanimig inte märkt...Tror dom bara säger så för att det ska låta bra i allmänhetens öron..

Och det kvittar ju vilken tidpunkt på dygnet som man är ute det är ju lika mycket mygg ändå, vi var hos min pappa i lördags och då skulle Elsa och hennes kusiner bada. Men hur kul är det egentligen och se sina barn bli uppätna samtidigt som dom leker och har roligt..Elsa såg ut som hon hade fått böldpest efter en stund.. Nej nu få de fan vara slut på mygg snart annars så är ju hela sommaren förstörd..


FÖRBANNADE JÄVLA OTYG TILL INSEKTER!!!! 

Av Anna Englund - 7 juli 2009 10:30

Nu har Jenny lagt ut första bilderna på sin sötnos Freja och hon är verkligen jättesöt...Så ja Jenny hon kommer nog lämna bestående spår efter sig oavsett om det är så att misstankarna stämmer..

Kika på bilder och Jennys blogg här.

Av Anna Englund - 6 juli 2009 16:29

Gaah jag vill verkligen ha semester från hela familjen nu..

Jag ingår inte i kategorin mysig-jag-älskar-hemmalivet... Jag vill vara själv ibland och bara vara..Jag vill inte vara mamma och fru på heltid, så roligt är det inte..Ibland är det faktiskt så illa att jag skulle kunna bara gå härifrån och inte komma tillbaka.. Den känslan kommer visserligen av att jag inte får någon direkt hjälp här hemma och på nåt sätt så blev det ännu mindre när jag blev sjukskriven vilket jag är av en anledning..Men den detaljen verkar inte någon ha förstått.. Så ska de fortsätta så här så lär jag inte kunna gå tillbaka och börja jobba igen efter semestern för jag kommer vara slutkörd...Men som sagt talar man för döva öron jämt så är det inte så lätt att få nån ordning på det heller..


Så så är mitt liv just nu...

Av Anna Englund - 6 juli 2009 13:37

Grattis J och R till er flicka Freja!!

Ovido - Quiz & Flashcards