Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juli 2009

Av Anna Englund - 18 juli 2009 20:57

Idag har vi varit ute på landet hos svärföräldrarna så Elsa fick bada i sin pool..Ganska skönt att slappa lite men jag har inte mått så bra idag så jag hade lika bra kunnat vara hemma. Sen var det hem och äta och så har vi tagit en promenad på kvällningen nu när det går för de är inte lika mycke mygg längre.. Loke blir bara bättre och bättre på och gå fint i koppel..äntligen. Nu är det bara när man möter andra hundar som han har lite problem med att uppföra sig men de jobbar vi på:)

Jag skulle så gärna vilja åka ut i skogen och lägga spår åt honom men vildsvinen har ju bosatt sig uppe på bästa spårmarkerna så det är och utmana ödet och gå upp där då...och så tror jag inte att han bryr sig så himla mycket om spåret om det finns färska grisspår och sniffa på..Suck är det inte det ena så är det de andra...


Just nu sitter jag och tittar på South Park på Comedy central, helt sjukt program som egentligen inte ens är bra..Men jag kan ändå inte låta bli att titta på det och värst av allt är att jag kan sitta och tokgarva åt det...Undrar om det är bevis för hur sjuk humor jag egentligen har??

Jag förstår ju att barn lär sig mycket dumma saker om dom tittar på sånt här det gör ju jag och jag ska föreställa vara vuxen*asg*


Nej nu är det nog dags för lite godis och slappa i fåtöljen..

Av Anna Englund - 17 juli 2009 21:37

Grattis Sofia & Patrik till er lilla Alice:D

Av Anna Englund - 17 juli 2009 16:51

Vi har precis kommit hem efter att ha varit och badat ett par timmar eller ja jag har inte badat men Elsa. Vi har varit vid Fälanbadet som är ett gammalt nedlagt bad med långgrunt och sol hela dan och kvällen och nästan inget folk. Jätteskönt och bara slappa utan en massa måsten..Men sen gick solen imoln och då kom myggasen direkt så då var det bara att fly till bilen..Jävla otyg...och det kan inte sägas för många gånger.. Så nu ska vi äta och sen blir det en riktig slappar hemma kväll bara..Har flängt så mycket hela veckan så nu skriker fogarna rakt ut så jag måste börja ta de lite lugnare och inte blir de bättre av att jag går upp i vikt...10 kg redan och då är de mer än halva tiden kvar...*suck* Jaja de e bara å gilla läget, tjock blir jag oavsett..Nej nu är de snart dags för mat så tjipp på er..

Av Anna Englund - 17 juli 2009 01:13

1. så är jag för tillfället jättemallig över att vår rabiata totalt ouppfostrade laika har gått fot runt nästan hela kvarteret..Kan bero på:

  • mörkt ute
  • inge folk ute
  • har varit hemma själv
  • solsting
  • slagit huvudet
  • 1/2 ugnsform lasagne

Vilket av dom det är vet jag inte, jag gissar på en kombination av alla...

för jag har svårt att tro att han helt plötsligt har kommit på att han ska börja göra som jag vill när han inte har gjort det på 8 månader..Och jag tror inte att det har nåt med att han har blivit maskulin ( i Manges ögon för han har börjat lyfta på benet)..Så nej det var nog bara en tillfällighet...


2. Har jag precis slutat prata i telefon med jobbarkompisen i Örsa, fullt normalt att göra vid den här tiden...eller inte...Men dock alltid lika kul.


3. kan jag uppenbarligen inte cykla, höll på att cykla av vägen hem till pappa. Höll även på att cykla av igen på väg därifrån när vi skulle till pizzerian.. Och för att ta tredje gången gillt nästan så var det inte långt bort att jag hade hamnat i diket när vi cyklade hem från pappa..Och det bara för att jag tittade på ett rådjur ute på en åker och samtidigt svängde åt det hållet...


Och ja jag skulle kunna rabbla upp massor med saker men det tänker jag inte göra för nu börjar det verkligen bli dags att krypa isäng..Och njuta av att vara barnledig tills imorgon...*wohoo*

Elsa somnade på soffan hemma hos pappa så då fick hon sova kvar...såå skönt och slippa bli väckt imorgon bitti av nån som skriker om att man ska starta tvn och ge henne saft och hämta kudden och rätta till filten och byta kanal femtielva gånger...och ja jag tror ni förstår vad jag menar..

Så natti natt

Av Anna Englund - 15 juli 2009 23:16

ja för att fortsätta på poolhistorien...den slutade med att ungarna fick bada i kallt vatten..Och dom hade sina klagomål så att säga men Elsa hon doppade sig ändå:D Jag vet inte riktigt vad hon är gjord av men ibland kan man ju tro att det är stål eller nåt.. Nu ikväll har vi varit till svärföräldrarna och ätit mat, dom har finbesök uppe från Strömsund så det var kul.

Och nu ska jag smaska i mig en Gott & Blandat och sn in i duschen och isäng, ska till farmor imorgon fm och lägga om hennes bensår och så tänkte jag färga håret till en mer neutral färg än mitt lysröda, halvt utväxta burr..

Så tjing tjing

Av Anna Englund - 15 juli 2009 14:44

Sitter just nu hos syster, åkte hit för att Elsa skulle få leka med kusinerna på en gräsmatta..(ni som läser vet vad jag pratar om)

Och då tänkte ju vi vara lite smarta så vi tömde ur vattnet ur poolen gjorde rent den, flyttade den och började fylla på nytt.. Sen glömde vi som bort vattnet...så nu är den tokfull med bara kallvatten och jag antar att ungarna inte är så sugna på att bada i den...Så nu måste vi nog slå våra kloka ihop och försöka få till den så den blir hyffsat badvänlig åtminstone..

Så hur det gick med det berättar jag om ikväll..

Av Anna Englund - 14 juli 2009 22:39

Idag bestämde vi oss för en tur till köpcentrat i Valbo, Mange behövde skor och kläder för han ska minsann börja springa med Loke..(tror jag på när jag ser det) Men nu har han iaf dom sakerna + 2 par nya jeans. Elsa fick en docka som man kan ge vatten så kissar den i blöjan eller på pottan..Själv fick jag ett par nya tennisskor typ...Så det blev Mange som shoppade mest idag för ovanlighetens skull:D

 När vi hade shoppat klart blev det lunch på Mc Donalds och sen var det bara att bege sig hemåt..När vi kom hem var Elsa på mindre bra humör, jag tror hon vaknade på fel sida idag. Så det var bara att sätta henne framför tvn och hoppas på att de skulle vända. Mange fick gå ut till hundgården och hjälpa vår ibland väldigt korkade hund fram för han var under hundkojan och försökte ta sig ut åt fel håll vilket resulterade i att hans huvud stack fram under kojan och inget mer..och så såg han väldigt dum ut också..


Nu på kvällningen har vi varit till pappsen och klippt klorna på hans hundar, dom var något långa så det var behövligt. Så eventuellt ska vi åka med dom till Eckerö över dan imorgon men det visar sig när jag vaknar hur dagsformen är...Nej nu är det nog dags för sängen tror jag...

Av Anna Englund - 13 juli 2009 20:05

Idag tänkte vi att vi skulle åka hela familjen nånstans för att mata fåglar eftersom Elsa tycker det är roligt.. Ja så jag började dan med att ringa mamma för att fråga henne om hon visste nåt ställe där man kunde mata fåglar..Och nja hon visste inte nåt direkt, så det blev till att sparka igång den där stackars kraken däruppe.. Aja sagt och gjort vi packade in oss i bilen och tänkte att vi åker till Lövstabruk för där är det alltid fåglar i dammen...Eh nej det var helt tomt..Så då åkte vi vidare till Forsmark och den dammen för där finns det ALLTID fåglar...bara inte idag..

Så då vände vi bilen hemåt via Österbybruk och tro på f-n där fanns det faktiskt några fåglar som hon kunde mata..Så efter nästran 10 mil i bilen hittade vi dom knappt 2 mil hemifrån, tänk om vi hade tänkt tvärtom vad mycket restid vi hade sparat:D

Så vi passade på när vi var i Österby så det blev lunch på grillen, inte det nyttigaste men så smarrigt...

Efter det tog vi en sväng runt mamma och fikade lite och Elsa fick leka lite..(bara några mils omväg där med)

Sen åkte vi hem och jag intog ryggläge på soffan och Elsa lade sig i sin säng och tittade film och Mange tog med sig Loke och åkte ut i skogen och tittade till sitt nya skötebarn...Vildsvinskojan...Ah suck dessa jägare..*asg*


Och nu är det kanske dags att äta lite men oliven har kört fullt race imagen så ena sekunden är jag hungrig och i nästa har jag mest halsbränna och då är man inte så jättanshungrig direkt..Men jag måste äta annars så kommer jag inte kunna sova inatt och så måste jag ju föda den inneboende oxå..

Men det är himla mysigt nu när man ligger på soffan och den knölar och bökar och boxar på därinne, det är något jag verkligen har saknat sen jag väntade Elsa..

Nej mat var det ja och titta klart på Bones, sen är de dags för Criminal minds...

Hörs imorgon

XOXO

Ovido - Quiz & Flashcards