Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juli 2009

Av Anna Englund - 6 juli 2009 11:06

Är det det här som kallas för semester tro..? Manges semester skulle börja idag och var är han då? Jo på jobbet...jag blir inte ens förvånad längre..Snarare att det börjar bli en vana.. Jag börjar kunna hans prioriteringslista utantill och den är väl kanske inte riktigt så självklar som jag tycker den borde vara..men men det är ingen ide att säga nåt så jag är tyst..

Och just nu sitter jag här och funderar på om min kära vän J är på bb och sätter sin bebis till världen...*hmmm*

Hon svarar inte i nån telefon och det brukar hon jämt göra så nu är jag jättenyfiken.....men det är bara att vänta och vänta...

Av Anna Englund - 5 juli 2009 22:30

Hrar bunkrat upp framför tvn med cider och munkar så nu är det bara att räkna ned tiden tills mitt sedvanliga nattmaraton med spökprogram börjar på tv4+..Söndagar är helt klart bäst på det viset, först är det ghost hunters sen är det massor med avsnitt med hemsökta hus:) Och det slutar alltid på samma vis att jag blir skiträdd och knappt kan sova efteråt..:D


Annars så har det varit lugnt mest idag, fick besök mitt på dagen av Jenny så det blev en kopp kaffe och lita allmänt prat. Sen när Mange kom hem så gick jag och lade mig för jag har en riktigt skum tryckande huvudvärk, antagligen så är mitt blodvärde så lågt nu så det börjar märkas med huvudvärk oxå..*suck* Tänk om det bara kunde vara en dans på rosor och vara gravid istället för att man ska ha ont överallt och mest bara må dåligt..


Jaja imorgon får vi besked av banken om vi kan fortsätta buda på huset eller om vi får ge oss den här gången oxå..Hoppas hoppas....

Nej munkar och cider var det ja...

Av Anna Englund - 5 juli 2009 11:47

Sitter och tittar ut och konstaterar att himlen är direkt jävla kolsvart, undrar om det tänker bli åska idag med tro?

Igår var det åska ett tag på eftermiddagen men som tur var så gick de förbi en bit bakom här så det var inte så farligt. Jag gillar åska men det skulle ju vara synd om det blir ett sånt där riktigt oväder så Elsa blir rädd eller nåt..

Jaja det visar sig och inte går det och göra så mycket åt det heller isf.

Just nu har jag det lugnt här hemma, Elsa sover på soffan, katten ligger nånstans och sover han med och Loke ligger ute i hundgården och sover och har det bra.


Jag har varit lite off här ett tag men det är för att det har varit mycket att göra. Och så har jag varit borta med Elsa så hon har fått bada då vi inte kan ha någon pool på vår ickeexisterande tomt..

Men nu ska det nog bli bättre på den fronten..

Av Anna Englund - 3 juli 2009 18:51

Just nu sitter jag och pustar i fåtöljen efter att ha tryckt i mig massor med lappskojs...de e ju så gott och så enkelt att göra.. Har fortfarande inte hört nåt om något motbud än så nu hoppas jag att de som ska titta på huset imorgon inte blir intresserade....

Av Anna Englund - 2 juli 2009 22:55

Hämtade Elsa i Nynäshamn idag så nu är hon hemma igen vilket betyder slut på lugnet:D Men det gör inget för det har varit så tyst här de sista dagarna. Så nu är hela familjen hemma och samlad igen och de som verkar nöjdast är djuren.. Vi lade ju som sagt bud igår på hus och vi har fortfarande inte hört något från mäklaren vare sig om nåt motbud eller om det är klart..liiite jobbigt då då. Men det är bara att ha is i magen så länge..

Vi hade bröllopsdag igår och hur firade vi den då? Jo vi åkte och badade hunden, tog en mjukglass på lyktan i Gimo och åkte hem..Är lite pinsamt att säga men ingen av oss kom väl direkt ihåg det så jag hade tänkt åka till klubben och träna Loke och ja ni förstår säkert..


Nej nu ska jag knapra lite hårt bröd och ta lite drickyoughurt så jag överlever natten, är kroniskt hungrig ttycker jag. Lilloliven måste vara glupsk därinne:D


Ovido - Quiz & Flashcards