Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under mars 2010

Av Anna Englund - 18 mars 2010 07:07

Varför ska barnen alltid vakna jättetidigt när de är lediga?

Av Anna Englund - 17 mars 2010 18:19

Idag har jag varit med Helena till Ankie och ätit brunch och fika med smarrig chokladkaka som intogs ute på altan i solen..

Det var jätteskönt att komma hemifrån och bara släppa allt som varit de senaste dagarna. Men det känns i huvudet nu att jag har slappnat av idag för jag har en skallvärk som inte är av denna värld som ingenting biter på dessutom..

Så just nu sitter jag i soffan med en kopp kaffe och ser suddigt pga huvudvärken...kallas migrän med ett annat ord typ...

Men det var det värt  


Nej nu tänker jag nog gå upp och slänga mig på sängen en stund så kanske värken klingar av lite iaf..


Av Anna Englund - 16 mars 2010 22:01

Jodå det är sant, den har kommit,iaf hit till Söderby..Kan iofs va så att den bara har drabbat just vårt hus men jävlar vad kyligt det är..

Och det lär fortsätta vara det ett tag typ tills någons ego har frusit ihop eller nåt...


Just nu sitter jag nere i vardagsrummet och tittar på djurpolisen på animal planet och väntar på att det ska bli varmvatten så jag kan duscha..För fenomenet här hemma är som så att det är någon som duschar vid nio och tar allt varmvatten så då får jag vänta till mitt i natten innan jag kan duscha..för jag kan/hinner inte duscha på morgonen eftersom jag då ska leka superkvinna och fixa barn och frukost och amma och hjälpa till med påklädning... Men jag kanske ska strunta i och duscha och gå omkring och lukta kräkor och sur mjölk och ha flottigt och tovigt hår.. Man behöver väl inte se bra ut för en inneboende eller? Eller nej det är fel ord, hotellgäst är nog rätta ordet...


Nej nu ska jag ta mitt pessimisttänkande och gå ut och röka och släppa ut hunden för en nattkiss..

Av Anna Englund - 16 mars 2010 20:53

Jag och mitt humör på en skala på 1-10. 1 är lite 10 väldans mycke..


  • Förbannad=10
  • Grinig=10
  • lättstött=10
  • Förlåtande=1
  • kärleksfull=1

Och ja ni kan ju räkna ut resten

Av Anna Englund - 16 mars 2010 15:24

  

Jag är så jävla förbannad på den s.k andra vuxna medlemmen i denna familj just nu. Man kan inte skicka ett mess en timme innan det är sagt att han ska sluta för att tala om att han helt plötsligt ska köra till sex.. Vafan e det för jävla stil? Så nu står jag här med en ledsen dotter som inte förstår varför pappa inte kommer hem när det är sagt, totalt tappad lust att fixa middag i det kaos som kommer uppstå när det bara är jag hemma, hundar som ska in från hundgården och ha mat mitt i allt detta. Så det enda jag har lust till just nu är att ta ungarna och flytta så kan ju han och hans megaEGO bo här själva!!!

Jävla idiot rent ut sagt  


Det är inte kul att ha det så här var och varannan kväll för det är jag som står där med ett barn som är ledsen för att pappa behagar komma hem när hon ska gå och lägga sig. Och hur förklarar man för sitt barn att pappa uppenbarligen sätter sitt jobb före familj och hem? Jag kan ju inte ljuga för mitt barn när hon frågar varför han inte kommer hem, då tycker inte jag att jag är nån bra mamma.

Och det är lika bra att jag skriver detta oxå, är det någon som tycker att jag inte ska skriva sånt här på bloggen så läs inte!!

Bloggen är min dagbok som jag har för att skriva av mig på oavsett om det handlar om bra eller dåliga saker. Den ger mig respons i form av kommentarer som ger tips, råd och stöttning, ja sånt som jag inte får i mitt eget hem..

Det här är jag, mitt liv och mina känslor!


Jag har faktiskt rätt att bli förbannad i mitt eget hem då hans EGO inte bara drabbar mig utan även hans barn och jag tycker inte de ska växa upp med en deltidspappa som bara är hemma och umgås med dom när det passar honom.

Jag har lagt om hela mitt liv efter mina barn för de betyder allt för mig, jag skulle kunna dö eller döda för dom och betyder det att jag inte kan göra allt jag vill så får det vara så. Det kommer en tid när de har flyttat hemifrån och jag kan göra allt jag vill..Det är ju faktiskt det valet jag gjorde när jag skaffade barn. Men jag trodde ju att det gällde båda föräldrarna inte bara den ena...  Jag tycker inte det ska vara så svårt att komma hem i vettig tid på kvällen och äta med familjen och hjälpa till med hushållssysslor.. Jag kan inte göra allt här hemma, då slutar det bara med att jag blir trött, sönderstressad och irriterad och det går ut över mina barn och djur och mig själv..

För jag mår verkligen dåligt varenda kväll när jag lägger mig och tankarna börjar gå om hur sur jag har varit hela dan.. Då känner jag mig som världens sämsta mamma verkligen.. sen går tankarna om allt som måste göras här hemma och då kan jag inte sova heller och vips så är jag supertrött när jag vaknar och dagen börjar negativt direkt.. Och allt detta bara för att han inte fattar att man jobbar för att kunna leva, man lever inte för att kunna jobba!!!


Nej nu tänker jag gå och banka skiten ur fläskfilen som var tänkt till middag   

Av Anna Englund - 16 mars 2010 14:43

Jag har precis kommit hem från barnmorskan med OK stämpel. Skönt att få allt kollat så att det har läkt som det ska.

Diskuterade även det här med preventivmedel och när man ammar så är det bara minipiller som gäller så det var inget för mig.

Jag är väldigt anti mot allt som har med hormoner att göra då vi har haft en något tragglig väg för att komma dit vi är idag med 2 barn.

Så jag skippar det här med preventivmedel och blir det ett barn till så får det väl bli det, mig gör det inget..Men vi har ju som sagt inga garantier för det, Olivia kan ju bara vara en lyckträff så det kan lika gärna vara som så att det inte blir fler..Det visar sig..


Av Anna Englund - 15 mars 2010 20:48

Klockan är nio och Olivia ligger i sin säng och sover sen ca 1 timme tillbaka och Elsa tittar på film i sitt rum gissar på att hon oxå har somnat..

Hundarna är rastade och ligger lugnt och stilla och tuggar på ben..

KÄRLEK...

Av Anna Englund - 15 mars 2010 12:30

Ja skulle ju som sagt åka till pulkabacken och dricka lite kaffe med Andrens mfl men Olivia somnade innan och hon har varit så otroligt lättstörd  i sin sömn ett par dar så då fick de vara.

När jag kom hem efter att ha lämnat Elsa så mötte jag grannarnas schäfer längs vägen så det var bara att stoppa in henne i bilen och köra hem henne..Skönt att det inte bara är våra hundar  

Sen när jag väl kommit hem och innanför dörren så var det dags att gå ut och hämta min egen älskade Waldo på fel sida om staketet... Jag fattar verkligen inte var han kommer ut för han är för stor nu för att kunna klämma sig igenom staketet, men han har väl nån hemlig passage nånstans den stora busen.

Sen har vi bara tagit det lugnt, jag är så grymt trött nuförtiden bara för att jag sover dåligt. Jag gjorde som sagt illa något i ryggslutet under förlossningen och det spökar nu för det strålar från ryggslutet ända upp i nacken. Så nu förtiden känns det som om jag går med nackspärr, stelopererad rygg och kroniskt huvudvärk pga sömnbrist.. Inte kul..

Så det får nog bli ett samtal till sjukgymnasten imorgon innan det är dags att åka till mvc för det beryktade återbesöket för att se om man får    efter förlossningen.

Nej nu börjar de dra ihop sig för att hämta Elsa och sen åka till Ovanby så tjejerna får leka lite.

Ovido - Quiz & Flashcards