Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under mars 2010

Av Anna Englund - 15 mars 2010 07:58

Lägger ut några bilder på Olivia i gåstolen. Hon tycker verkligen att den är jättekul så då får hon sitta i den så länge hon orkar. Samtidigt så tränar hon ju nacken och ryggen.

      

Av Anna Englund - 14 mars 2010 13:35

Ja men ser man på solen behagade visa sig idag med, trevligt med vår i luften. Det finns hopp om en kommande sommar ändå även om det inte kändes så för ett par veckor sen. Hundarna ligger utslagna i solen ute i hundgården så de stortrivs verkligen nu.

Idag har Olivia provat och sitta i gåstolen och ja jag vet att hon är liten men hon är stadig i nacken och kan hon sitta upprätt i våra knän så kan hon sitta i den oxå. Och hon tyckte det var helspännande, hon såg ju allt från en annan vinkel. Hon tom lyckades putta sig iväg en liten bit med fötterna..Duktiga kickan, gör mamma stolt  

Sen har vi då den andra nippertippan här i hushållet som har hållit på sen i fredags med städningen av sitt rum och just nu har hon inte kommit någonvart med det överhuvudtaget. Det är ju så mycket lättare att leka när man är däruppe än att städa..Så det slutar väl som vanligt med att jag går upp och styr upp allting..suck vad man är dumsnäll ibland.. Vi ska sortera upp hennes leksaker idag oxå för hon har slutat leka med säkert 2/3 av alla prylar så det är bara onödigt att de ligger framme.

Ja och så ska det hinnas med storstäd av huset och pulkaåkning idag så det är som vanligt för mycket att göra och alldeles för lite tid..

Av Anna Englund - 13 mars 2010 17:32

Vi har precis kommit in efter att ha varit ute ett par timmar, vi har promenerat och tittat på spår i snön efter rådjur mm. Sen har Elsa åkt pulka nerför snödrivorna inne på tomten och morsan kunde inte va sämre hon så jag hoppade upp på en plastpåse och kastade mig utför den livsfarliga 1,5m höga drivan.. Och jävlar vad kul det var   tom så Mange åkte en sväng med till Elsas stora förtjusning.. Och Olivia hon bara sov och sov och sover fortfarande, jag tror hon tar igen all missad sömn från igår när hon sov kanske bara 1 timme på hela dan. Och självklart när man är ute sådär hela familjen så glömmer jag bort och ta med kameran. Men det kommer fler tillfällen kanske redan imorgon för då funderar vi på att åka till landet och åka pulka i källarbacken. Men det beror på om det tänker vara fint väder eller inte.

Nej nu börjar det dra ihop sig till matlagning och ikväll vankas det älgbiff med klyftpotatis och bearnaise sås..Smarrigt  

Av Anna Englund - 13 mars 2010 10:57

Jaha så var det lördag igen och jag har inte en susning om vad jag ska hitta på och göra.. Det är totalt hjärnstopp. Jag vet att man inte behöver göra nåt varje dag men tiden går så mycket fortare då.

Det är jättefint väder ute så jag skulle ju kunna vara ute och pula med nåt men Olivia tycker inte om att sova ute i vagnen så hon vaknar oftast efter en halvtimme ca. Så det känns meningslöst att stoppa ner henne i overallen bara för den korta stunden. Och just nu är Mange på fotbollsträning så jag är själv med båda ungarna och då blir det oxå svårt att hitta på nåt som kan roa stora fröken eftersom jag måste ju amma och ta hand om Olivia med.

Jaja Mange kommer ju hem så då får han roa Elsa istället, dom två kan ju behöva umgås oxå eftersom han är borta i veckorna.


Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe men jag lägger ut lite foton..

            

Av Anna Englund - 11 mars 2010 22:14

Jag äger ca 60 kg fjolla tydligen. Han är livrädd för hundar, soptunnor, springande människor, bilar. Han kan inte hoppa in i bilen när vi ska åka nånstans men däremot när vi ska åka hem. När vi kommer bort så kan inte hoppa ur bilen men det går med vindens fart när han kommer hem..Gaahhh jag får spel på honom  och ja jag vet att det är spökålder på honom och det märks himla bra. Är han ute och lullar på tomten och Loke börjar skälla i hundgården då blir han skraj och ska gå in..men jiiises han bor ihop med honom och hör honom varje dag.. Så idag när jag var till klubben för att träna så var det typ så här: först baxa/lyfta/skuffa in hunden i bagageutrymmet, åka iväg, baxa/skuffa/dra/muta ur hunden framme på klubben. Stå och titta på dessa "livsfarliga" en tredjedel så stora hundarna. Sen dags för hemfärd då hoppar hunden frivilligt in i bilen med en fart som om fan själv biter han i rumpan.. Sen stannade jag till nere i centrum för att ta en kvällsvända med honom innan vi åkte hem och vad blir det då? Jo en repris av hur man skuffar ur en st bernhard ur bilen som inte vill...jag lär ju få muskler som inte är av denna värld av det här..gick en vända i Alunda med femtielva tvärnitar pga hundar, soptunnor, brevlådor mm..och självklart så blev det ett raketfartigt hopp in i bilen när vi kom fram till den.. och när vi kom hem så nästan gled han ut ur bilen när bagageluckan var öppen 2 dm..

Jag kommer bli puckad i huvudet om han ska hålla på länge med det här, iofs så höllmin förrs st bernhard på med lite egna ideer oxå så jag var känd på gatan för att prata med soptunnor så grannarna tyckte nog att jag var lite  

Ha ha men det gör inget för det är jag fortfarande.. Det måste jag vara om jag ska stå ut med en rabiat laika och en envis st bernhard med hjärnspöken..

Så är livet i vår galna förvirrade familj  


Nu blir de sängen så jag orkar med morgondan..


Pöss & Kram





Av Anna Englund - 10 mars 2010 12:15

Waldo har skaffat sig ett nytt jobb, ist för att bara ställa till med hyss så har han nu börjat med buskbeskärning. Så nu är min syrenbuske hälften så stor mot förr, jasminbusken är toppad och ena rosbusken har fått en rotoperation..

Att det ska vara så kul att bara demolera allt...suck...

Lägger ut lite bildbevis på honom..  


Slänger in en bild på mumlan och hennes standardposition på nappen...snett...

     

Av Anna Englund - 9 mars 2010 21:59

Lägger ut en liten kvällsbild på mumlan. Och om det är någon som tycker att de kommer ut lite bilder på Elsa så beror de på att hon aldrig blir fångad på bild nästan..

  

Av Anna Englund - 9 mars 2010 11:22

Lite foton från igår och idag.

                  

Ovido - Quiz & Flashcards