Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under mars 2010

Av Anna Englund - 3 mars 2010 21:57

Alltså vad är det med vädergudarna?? Jag är så kollosalt less på detta snöande, det slutar ju aldrig. Man blir ju som en fånge i sitt eget hem då det inte går att va ute för att det snöar och blåser hela tiden. Jag tog hundarna på en prommis nu på kvällen och ibland visste jag ju knappt om jag gick på vägen eller bredvid. Det yrde ju bara en massa och när man bor ute i buschen som jag så är man ganska beroende av den lilla pannlampan man har på skallen.. Tom hundarna hade bråttom hela tiden.. Det är så härligt att gå med Waldo för man riktigt ser hur skönt han tycker det är att få röra på sig så att växtvärken minskar... Min lilla bebis börjar bli så STOR!

Idag har han dessutom varit jättebusig så när pappa och Lena kom på besök så gick han efter pappa och naggade honom i rumpan  

och han har ju inte så liten mun så det var ganska mycket rumpa som kom ikläm mellan gaddarna...hi hi de e min lilla buse de..


Annars så har det varit lugna gatan här idag, Olivia har fått nåt ryck så hon vaknar vid tre på natten och ska va vaken och bubbla i nån timme.. Jag kan inte påstå att jag är så himla förtjust i just den iden men vad kan jag göra.. Hon är iofs väldans söt när hon ligger i spjälsängen och flinar åt mig varje gång jag kikar över kanten. Så det är väl det som gör att  man orkar antar jag.

Jag försökte lägga ut en bild på Olivia i sin nya klänning som hon fick av faster Marion men min telefon och bloggen samarbetade inte så jag får göra ett nytt försök sen.. Nej nu börjar de bli dags för en dusch och sen isäng..

Av Anna Englund - 1 mars 2010 21:48

Jahapp så har jag avverkat mitt första styrelsemöte på klubben. Det gick bra, jag tog på mig RUS utställning som ansvarig sammankallande så nu ska jag gå utställningsutbildning..Det ska bli himla skoj.. Det som var mindre skoj så var det att åka till klubben i full snöstorm... Det snöar och blåser så det blev stora drivor på vägen så ibland så var de till att hålla i ratten och be till de högre makterna att det skulle gå bra, och de gjorde de ju eftersom jag är hemma nu.

Olivia sover i bilstolen och har gjort de i snart 2 timmar, måste vara mysigt i den eftersom hon sover som en klubbad säl.. Men jag kan ju sätta pengar på att går jag och duschar så vaknar hon och ska äta..


Nej jag tar nog chansen så nu blir de duschen...

Ovido - Quiz & Flashcards