Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under januari 2011

Av Anna Englund - 11 januari 2011 21:32

Ja det tog väl ungefär fram till eftermiddagen så kom febern för Olivia.. Jävla skitsprutor!! Men förhoppningsvis så är det "bara" vaccinationsfeber och då kommer hon va piggare imorgon. Hon sover nu iaf efter Ipren och välling, ja karln med men det hör ju till rutinerna nuförtiden. Alltså sover inte vällingen..ha ha.. Annars så har dagen varit kanon idag, fick besök av bruttorna som kom och och luncha lite så det blev skratt och prat. Sen var det bara att hämta hem en sur sockerabstinensgrinig dotter från dagmamman, jag håller på och avgiftar henne efter allt socker under jullovet....INTE det roligaste.

 Sen har kvällen bara rasat iväg men jag kan inte riktigt säga vad jag gjort utan tiden bara försvann...

Igår lyckades jag få ut en film på youtube och vad händer då? Jo den blir jättemörk så man ser inte ens vad som är på den... Men man hör så jag lägger ut den här ändå.. Den ska föreställa Waldo när han håller på med uppvärmningen av sitt snarkande inför natten.... Och som han låter här det är bara en bråkdel av vad han låter på nätterna när det vibrerar i golvet på övervåningen...Ha ha

(man får låna honom hi hi)


Av Anna Englund - 10 januari 2011 21:25

Imorgon är det dags för Olivias 1års kontroll och vaccinering.. Och jag fasar verkligen för det. Min oro grundar sig i när Elsa fick sin 1års vaccination och det hela slutade ruggans jävla illa. Hon fick skyhög feber som inte gick att få ner och det hela ledde till feberkramper och ambulans in till UAS.. Där fick vi stanna ett dygn för observation och medicinering, vi fick med oss massor med olika "drugs" som vi kunde ge om hon fick kramp igen, vi tryckte i henne febernedsättande med 2 tim mellanrum dygnet runt.. Då febern aldrig släppte fick vi åka in igen och ta prover varannan dag och ena dagen var levervärdena dåliga och nästa gång var de bra men inga andra fel... Så höll det på i 2 veckors tid innan det gav med sig, hon gick ner nästan 2 kg på den tiden och det gör mycket från nästan 11kg till drygt 9kg på så kort tid.. Under den här tiden var jag själv jättesjuk med feberfrossa och noll aptit så det hela slutade med en viktnedgång på 12 kg för min del innan jag fick tiden för mig själv att åka till sjukhuset så jag kunde få medicin och bli bra. Vart pappan i huset höll till under dessa 2 veckor med varannan dags åkande till Uppsala, (jättesjuk och antagligen inte körklar) det tänker jag låta vara osagt så får de som tror rosenskimrande om honom fortsätta leva i den lilla världen....


Så nu hoppas jag innerligt att Olivia INTE brås på sin storasyster för då lär nästkommande veckor vara räddade och vi (jag) kan skaffa ett klippkort i parkeringshuset vid barnakuten.. Så håll alla tummar och tår för att det ska gå bra för Olivia med vaccinationen imorgon.


Och GLÖM INTE TÄVLINGEN!!

Av Anna Englund - 10 januari 2011 11:14

Idag kör jag igång Cliniderm tävlingen i samarbete med Buzzador.


Som jag skrivit tidigare är cliniderm framtaget för att klara vårt nordiska klimat och jag som har en svår hy att sköta och som dessutom är gravid nu med alla tillhörande hormoner kan inte säga annat än " vilken jävla bra produkt!"

Min hy är kanonfin och mjuk, alla "hot spots" är borta och när jag tar på serumet på morgonen så ramlar det genast av ett par år.


Produkterna är värda sitt pris då de är väldigt dryga och det går inte åt onödiga mängder vid varje tillfälle, detta genom att allt är i pumpflaska som doserar ut och man slipper ohygieniska burkar som samlar bakterier.

 Gå in på Cliniderm och läs mer, ni hittar även svaren på mina frågor på deras sidor. Kika även på deras sortiment för herrar, jag ska köpa det åt min gubbe då rakning och kyla är en riktigt dålig kombination.


Det jag vill att ni ska göra är att svara på några frågor och motivera varför just du ska vinna. Maila era svar till mig på anna@tobotroll.se

detta för att ingen ska kunna fuska:)

Den 23 e slutar tävlingen och då kommer jag att lotta ut 4 st presentkit innehållandes 6 st olika provförpackningar från cliniderms sortiment.


Har ni blogg så lägg gärna ut en kopia på bilden och tala om att ni är med och tävlar.. Skriv er bloggadress el dyl i mailen.


Här kommer frågorna:

  1. Vad betyder "klimatblandning"?
  2. Vad skiljer mäns hud från kvinnors?

Så sätt igång att tävla nu, Lycka till!!



Av Anna Englund - 9 januari 2011 21:24

Jag tänkte lägga in ett filmklipp på youtube men efter att ha varit osams med denna sida i säkert massor med minuter så ger jag nu fan i det!

Jaga har försökt förr men med samma resultat... det är alltid något som är fel med mina klipp tom nu när jag videofilmar i hdformat så duger det inte.. Så vad SKA jag använda då för att den ska kunna bli upplagd??


Någon som kan hjälpa mig??

Av Anna Englund - 8 januari 2011 21:41

Jag fortsätter med bloggen men hur öppen jag kommer vara i fortsättningen det har jag inte bestämt än. Idag har vi haft främmande och firat Olivia, kul men jobbigt iaf för min del. När jag satte mig för att äta kändes det som om jag hade elefantfötter och 10 storlekar för små kläder.. Det tryckte och spände överallt.. Nu är det väl lite bättre men det verkar som om sammandragningarna och ryggsmärtan har kommit för att stanna. Jag ska ringa läkaren på måndag om sjukskrivning och medicin så jag hoppas det går bra.


Något jag lärt mig under dessa "crazy" dagar är helt klart vilka som är riktiga vänner. Ni vet vilka ni är och ni är underbara som finns där i vått och torrt och alla tider på dygnet...

Love Ya!!


Av Anna Englund - 7 januari 2011 23:17

Tanken med mitt förra inlägg var att jag skulle ta en break från bloggen och diskussionerna som blivit men när jag läser på en annan blogg och ser mitt eget inlägg nästan ordagrant så... ja det brister kan man väl säga.


Jag tänker inte lämna ut någon länk till denna blogg till någon kan jag meddela redan nu så ni behöver inte göra er besvär och fråga.


Och skulle jag inte klara av negativa kommentarer så skulle jag aldrig godkänna dom men däremot svarar jag dom med vad jag tycker och tänker och detta verkar irritera lite grann så nu står jag i valet och kvalet om jag överhuvudtaget ska ha kommentarsfältet öppet eller om jag ska låsa det?? Eller ska jag låsa hela bloggen?? Eller ska jag lägga ner den helt då jag har tappat sugen på att skriva och berätta om mitt liv, ett liv som kanske andra kan läsa om och känna igen sig i??

Vad tycker ni som läser?

Av Anna Englund - 7 januari 2011 20:24

till den 10 e januari är bloggen


Av Anna Englund - 7 januari 2011 12:54

Vet inte riktigt vad jag ska skriva men det kommer väl efterhand..

Det blev lite reaktioner på inlägg och kommentarer igår och ja vad ska jag säga om det?? Ingenting tror jag utan jag jag lämnar det till kommentarsfältet.


Men en sak som jag vill ha sagt är att bloggen är min dagbok som jag har valt att hålla öppen oavsett inlägg och åsikter... Men det är dock JAG själv som väljer att skriva ut hur jag mår och känner för stunden och jag är inte ute efter medlidande eller kritik i kommentarerna. Råd tar jag gärna emot!!

Och människor som tror sig veta hur mitt liv fungerar, hur min livssituation är eller vilka val jag har gjort i livet och slutligen hur jag mår.

Håll det gärna för er själva för ni kan omöjligt veta om ni inte är spåkärringar möjligtvis.


Visst är det trevligt om jag kan skapa ett samtalsämne genom att lämna ut mig själv här på bloggen men då kan jag samtidigt inte annat än tycka synd om er som diskuterar mig för då måste ni ha ett väldigt innehållsfattigt liv..

Jag väljer vad jag lägger ut här och det är bara en liten yttepyttedel av vad jag berättar för de som är mina närmsta vänner, de och jag själv är de enda som vet något om vad som händer och sker i mitt liv.


Och nu har jag än en gång fått göra ett neggoinlägg vilket inte toppar min hitlista men tyvärr verkar det vara nödvändigt ibland att förtydliga att detta är MIN blogg och JAG väljer vad som ska stå och inte stå...

Passar det inte så läs inte!!

Ovido - Quiz & Flashcards