Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under april 2009

Av Anna Englund - 13 april 2009 06:45

Om exakt 15 min bär det av hemåt i dimman men det gör inget för jag får åka hem...*tjohooo*

Idag ska jag sova, slappa och sen åka och kicka igång en allmänlydnadskurs, det ska bli spännande och se vad det är för deltagare.

Sen är det hem till sängen igen som gäller:D

Så jag skriver mer ikväll när jag kommer hem och är jag för trött så blir det imorgon..


Tjippeluren på er goa människor därute..

Av Anna Englund - 12 april 2009 06:03

Jag hade skrivit ett inlägg om min dag igår men då fick internet något spel och stängde ner sig så allt försvann!!Jävla skit!! Och jag orkar verkligen inte skriva om allting nu så det får bli ett inlägg på eftermiddan när jag har vaknat istället.

Jag skriver ett mess från kollega istället..Passar som bra efter 2 nätter och en natt still to go...Då behöver man ett sig ett skratt eller två..



 En amerikansk turist hade nyligen varit i Kina, där han levt promiskuöst, utan att ha använt kondom. Han kommer hem till USA och vaknar efter en vecka med gröna och lila fläckar över hela penisen. Han går till doktorn som tar många prover. -Jag har dåliga nyheter, du har mongolisk VD, det finns inget botemedel. Vi måste amputera!

-NEJ, skriker mannen, jag vill tala med en annan läkare! Han går till en kinesisk läkare som säger; Dumma amelikanska doktol, vill alltid opelela. Tjäna mel pengal så. Behövel inte opelela! -Tack gode Gud! sa mannen. -Ja, sa doktorn, inte oloa sig. Vänta en vecka, penis lamla av själv!!


Aj då.....


Av Anna Englund - 11 april 2009 05:53

Nu är de ju så här att jag har en jobbarkompis som har dille på att skicka historier till mig så nu tänkte jag att ni ska få ta del av dom. Ni får ta dom för vad de är, några är söta, några är snuskiga och några är riktigt hemska...Enjoy...


Det var en kille som hette Bo som varje dag cyklade över en bro. Varje gång så skrek han, "Hej, jag heter Bo och jag cyklar över en bro" En gång mötte han en kvinna på bron, dom blev kära och bestämde sig för att träffas senare på kvällen under bron där det var mörkt och ingen kunde se dem. När de träffades under bron  sa kvinnan, "Jag har mens så du får köra in den där bak!". "Visst" sa Bo och körde in den. När de stod där och gökade så ropade Bo, "Hej jag heter Bo och jag har sex under en bro!!". Då ropade kvinnan, "Hej jag heter Kjell och jag är utklädd ikväll!!!"


Ha ha ha och det som är värst är att jag har verkligen humorn för att tycka att den är skitkul!!

Av Anna Englund - 11 april 2009 02:49

Jag har suttit och funderat lite på dessa bokstavskombinationer som man ska skriva när man loggar in, det kan ju inte finnas hur många som helst..Jag menar någon gång måste det ju ta slut på såna, vad gör dom då?


Ja nu för att komma till min vardag idag, förstår inte att jag tappar tråden så lätt måste va åldern som börjar spöka eller så är det för att klockan är ca 3 på morgonen...

Idag är min första natt av tre så jag tänkte vara lite smart igår, om jag sitter uppe länge så kan jag ju sova längre...eller?

Nej, för det första så var jag så innebombens trött när klockan var elva så det var bara att krypa isäng.

Och nej det gick inte att sova länge idag heller för det var varmt och telefonen ringde och familjen var hemma och levde om. Men jag lyckades ligga och dra mig i sängen till halv ett ungefär, då var det bara att inse att det inte skulle bli nån mer sömn så det var bara att kliva upp.  Sen var det dags att duscha och göra sig iordning för att åka till farsgubben och avnjuta en smarrig middag bestånde av nån skum men god förrätt med räkor och kräftstjärtar på någonting med ostbågar på(?).Men gott var det:D Sen blev det vildsvin, potatisbakelser och sås och gele...MUMMA...Jag åt så jag trodde jag skulle spricka och jag är fortfarande mätt..Ha ha inget onödigt fika inatt inte:D

Sen blev det luftgevärs turnering...spännande..Två st jägare, tre st som knappt har hållt ett gevär och så jag som är nåt mellanting...Gissa vem som vann efter en utslagsomgång??? Jo JAG!!!!!

24 p på 5 skott båda gångerna, kan man vara mer jämn eller??

De två jägarna som var med och skjöt var kom dom??Jo sist  på 15 resp 16 p på 5 skott...Illa..

Sen var det dags för kaffe och tårta och bakelse och sen var det bara att brassa iväg till jobbet för ett 10 timmars pass...mindre kul..


Något mer då...hmm...Jo svågern är nere på Elmia mässan och ställer ut sin bil för 2a året irad nu så jag hoppas att det går bra,lite ändringar på bilen som en motivlack på huven annars så är den sig lik skulle jag tro.Jag har inte sett den i nya outfiten men jag lär ju få göra det..

Så såg den ut sist jag såg den...

Av Anna Englund - 10 april 2009 14:22



GRATTIS ÅSA-TERES OCH JOCKE TILL ER LILLA FLICKA SOM KOM TILL VÄRLDEN INATT!!

öNSKAR OSS ALLA I FAMILJEN ENGLUND 

Av Anna Englund - 9 april 2009 20:19

En bild säger allt och ja de kan jag hålla med om..

Av Anna Englund - 9 april 2009 09:53

Ja så var det morgon igen och man måste kliva upp och här hemma betyder det jättetidigt iaf i Elsas ögon. Och inte får man ta de lugnt och njuta av en kopp kaffe i godan ro heller...Nej då har man Elsa som klättrar omkring överallt, Loke som står och skäller/skriker i örat på en och grannen under sätter igång och spikar panel och kör nån kompressor som dånar fan... *suck*

Så en morgon här går till ungefär så här:

Jag kliver upp och spanar av lägenheten efter diverse sattyg som Elsa/Loke kan ha hunnit med innan jag kom upp.

Jag sätter på kaffebryggaren(man måste leva på hoppet). Kastar på mig första bästa klädesplagg som jag hittar och ut med Loke bara för att konstatera att han egentligen inte var nödig. Får en katt i nacken på vägen in som uppenbarligen inte kan gå själv utan ska åka snålskjuts(slöa katt-as)

Kommer upp och försöker få bort katten från nacken med mindre lyckat resultat, fungerar när jag sträcker mig efter kattmaten då kan han minsann SPRINGA!! till sin skål...

Ger katten mat och häller sedan upp en kopp kaffe och sätter mig i soffan...Ah vad skönt...i ca 2 min..då kommer Elsa och klättrar upp i knät allt som oftast arg för att Loke har gjort nåt han inte får..Så efter att ha tappat hörseln på ena örat, lugnat barnet så få får jag äntligen dricka mitt kaffe...då är det kallt...Varför är det så? VARFÖR??????

Av Anna Englund - 8 april 2009 20:30

Vad är det med vuxna människor egentligen? För att dra lite snabbt, jag blev anklagad för att ha glömt en lift inne hos en boende som hade resulterat i att den boende trasslat in sig i selen och höll på att få själva liftanordningen i ansiktet...Detta kastade personalen i ansiktet på mig imorse när jag var på väg och skulle gå hem efter att ha jobbat i 10 timmar. Detta skulle ha skett igår morse--så varför fick jag ingen rapport om detta igår kväll? Varför står inget om händelsen i SoL pärmen? Och sist av allt vi använder inte lift på natten så varför skulle jag ställa den vid sängen där den står ivägen??? Som tur är var vi två stycken inne hos den boende på morgonen så vi vet ju vad som är korrekt..Och det räcker för mig men jag tänker iaf ta upp detta med min chef då jag tycker att det är ett jävla påhopp mot mig att anklaga mig för något som detta! Och de som jobbar inom vården vet hur lätt allting sprids och blir något mycket värre i slutändan...Så nej jag försökte inte hänga den boende i liften igår morse!!!!Bara så ni vet.


Jag förstår inte hur själva vårdtänket har kunnat falla bort så totalt på bara ett år, nu är det ju bara en jävla häxjakt på varandra i personalen. Vad är nöjet med att leta fel med lupp nästan bara för att få skriva en avvikelserapport på någon?? Jag menar det måste ju vara de boende och vården som är viktigast inte vem/vilka som gjorde vad..Huvudsaken att de boende trivs och mår bra och att anhöriga är nöjda och att jag själv är nöjd med min insats på arbetet. Men sorgligt nog så glöms det bort av många på mitt arbete och frågan är ju då-vem blir lidande i grund och botten? Jo de boende för vården blir ju sämre om man ska ägna en massa tid till att leta fel och brister...

Nej sköt ert jobb och sluta bry er om andras liv!!

Och har ni inget eget liv så skaffa ett för fan!!!!!



Och som min kära internet kamrat dreverjägaren säger: CARPE DIEM!!!

Kom alltid ihåg era nära och kära och vårda dem ömt, en vacker dag är de borta.....

 


Ovido - Quiz & Flashcards