Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under april 2009

Av Anna Englund - 17 april 2009 19:43

Ungefär så låter det när jag svarar i telefon med fel öra. Har grym värk i vänster öra och hör nada, så nu bara väntar jag på att det ska eskalera och spricka sönder så det släpper...Jag som ska jobba extra imorgon natt hade jag planerat men nu får jag se hur det blir med det..Det visar sig imorgon bitti om jag har överlevt natten eller inte:D Det kanske blir en lång natt med tugga kudde och då inte den snuskiga versionen...:P


Nej nu är det alvedon, nezeril och kudden som gäller..Hmm snart 28 en fredag kväll och jag kommer ligga i sängen före halv nio...bara jag får röja bort tvättberget på sängen först....

Så natti natt...

Av Anna Englund - 16 april 2009 22:03

Jag, Mange och Elsa tog bilen och åkte en sväng nu på kvällen för att se om vi skulle få syn på några djur och det fick vi verkligen. På 1 timme såg vi 75 rådjur, 3 harar och 1 älg..WOW...Och så klagar jägarna på att det inte finns några rådjur:D Men bockarna lär ha fullt upp för av dom 75 st vi såg så var det bara 5 bockar...Vi såg en bock somm sprang runt runt ute på en åker i ca 190 hela tiden och tacka fan för det han hade väl prestationsångest eller något:D

Nej så mycket mer skriver jag inte ikväll nu tänker jag krypa isäng(äntligen)..

75 såna här...

3 såna här....

och 1 sån här...

Det är lagom det på 1 timme...

Och med det säger jag God Natt till er därute

Av Anna Englund - 16 april 2009 07:12

Ögonen går i kors, magen skriker i uppror av allt kaffe, jag vill verkligen bara sova nu...Och som pricken över i så har jag ont i halsen och börjar få feber...*suck*

Av Anna Englund - 16 april 2009 06:08

Elsa klev upp ca 02.30 och tyckte det var morgon då. Jag  hade hunnit få ungefär 1.5 timmes sömn och var måttligt road. Men efter att ha bråkat med henne i över en timme och försökt få henne att somna om så var det bara att ge upp. Hon tyckte att pappa skulle komma hem, så det här med att Mange jobbade natt det var ju en stor nitlott:(

Så nu sitter jag här i fåtöljen och försöker hålla mig vaken på alla sätt, har redan hunnit med ett par koppar kaffe, gå ut med hunden 2 ggr och äta frukost. Och då är klockan bar 06.10 Den här dagen kommer att bli jättelång om inte jag kan lägga mig och sova en stund senare.

Idag borde mina oriflame produkter komma så jag kan plocka ihop mina beställningar för leverans, det är bra jag behöver lite extra pengar. Och min bonusbeställning borde vara med dessutom, massor med roliga saker:D

Nej nu ska jag nog gå ut i köket och starta kaffebryggaren för andra gången idag, och jag funderar starkt på att leta reda på en kork av nåt slag som jag kan stoppa upp i r***n på hunden. Jävla hundkräk på och fisa illa!! Det är ju så man kan spy..Jag har ingen aning om vad han har stoppat i sig men uppenbart var det inte bra.

Apropå hund..Loke krockade med en igelkott utanför igår kväll och blev skiträdd och jag höll på att garva ihjäl mig. Där står jag med en stor rovdjursjagande hund som är helt orädd för älg, vildsvin, björn och lodjur mm...men en liten igelkott den var minsann jättefarlig...Såpass farlig att han studsade en meter rätt upp i luften, reste ragg på hela ryggen och skällde och morrade samtidigt...Ha ha vilken fåntratt:D Vad jobbigt för honom då då att den har flyttat in under altanen så han lär stöta på den fler gånger:)

Dom är ju jättesöta, ser jag den igen ska jag knäppa kort och lägga ut både på den söta igelkotten och på min vettskrämda hund:D

Av Anna Englund - 15 april 2009 20:28

Ungefär så lät det här hemma idag. Jag klev upp, åkte till affären kom hem. Då åkte Mange till jobbet och kommer inte hem förrän imorgon bitti..festligt..Men men så kan det vara ibland, det är ju bara tillfälligt som han jobbar natt.

Här är det lugna gatan ikväll, Elsa har sovit sen före sju, Loke sover i hallen och katten ligger i handfatet och sover..

Tur att det är Greys Anatomy ikväll så jag har något att titta på åtminstone:D

Har tittat lite på tatueringar som jag vill ha och jag har hittat några som jag kan tänka mig.

Den här vill jag ha på underarmen. Tycker den är helläcker.

Och den här vill jag ha på höften, det skulle isf vara den första feminina tatueringen jag har.:D


Vad tycker ni?



Jag avslutar detta inlägg med en bild på fullmånen från förra veckan och säger god natt för ikväll.

Av Anna Englund - 14 april 2009 23:45

Har precis kollat på hitta hem från tidigare ikväll på replay på tv4. Det handlade om en s.k seriös uppfödare som föder upp Flatcoated retriever. Jag vet vem denna person är och har tom varit hundvakt åt en av hennes tikar. Hennes hundar är jättefina, trevliga individer men sorgligt nog så är uppfödaren helt körd i huvudet. Hon har alltså lämnat 6 vuxna hundar och 8 valpar instängda i ett hus utan värme eller något..Det är när jag ser sånt här som jag tycker att det borde vara tillåtet med dödstraff igen eller att man kunde komma undan med lönnmord..Jag blir så jävla förbannad så jag ser rött och att jag känner henne gör det inte bättre! Hade Östhammars kommun varit lite mer engagerade första gången hon upptäcktes så hade detta aldrig hänt men nu fick hon chansen att flytta till Sandviken och fortsätta sin verksamhet där tills det gick så illa som det gjorde nu..

Det som känns bra är att hundarna har fått nya hem och jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte är någon som ställt upp som bulvan så att hon har kommit åt någon hund igen..

Nej skottpengar på vissa helt enkelt!!

 Gå in på TV4.se och då finns programmet på replay(Hitta hem)


Till nåt annat, ja Åsa-T grimman är samma som finns på granngården och den är inte så dyr, Lokes kostade 69kr och fungerar jättebra.


För tillfället är Loke hemma hos min syster då både jag och Mange jobbar inatt. Men han lider inte av det för hon har en labbe som han kan leka med och Xclumber tik som han kan reta gallfeber på, kommer nog sluta som vanligt att han åker på stryk men det får han stå ut med:D

Imorgon blir jag nog gräsänka för det låter som att Mange måste jobba imorgon natt med. Lite trist men jag kan inte säga så mycket om det eftersom jag jobbar natt själv.

Så imorgon blir det nog många inlägg.

Av Anna Englund - 14 april 2009 11:17

Usch vad dålig jag har varit på att skriva ett tag nu men jag har jobbat sen i fredags så då blir jag lite seg. I lördags när jag vaknade så var det en underbar känsla som fyllde mig-det var alldeles tyst hemma:D Inget barn, ingen karl och ingen hund..Tänk att så lite kan betyda så otroligt mycket.. Så jag kunde gå omkring i min sunkiga illgröna allmänt trasiga morgonrock från det att jag klev upp tills det var dags att duscha och åka iväg..SÅ underbart!! Jag passade på att åka lite tidigare för jag skulle vara hämta upp Lisa och jag ville ju ha lite kaffe och struntprat innan det var dags för jobb och allvar:D I södags hände inte så mycket jag sov och sen åkte jag och jobbade, det var i stort min söndag..Lite trist så där men så kan det va ibland..Lisa och jag har hittat en ny favoritsyssla på jobbet när vi har lugna stunder och det är att titta på Hemsökta hus och osaliga andar på TV4 Plus..Sen går man omkring och ser och hör spöken överallt, men kul är det och det är en ganska härlig känsla när man får gåshud och pulsen ökar för att man blir skrämd..

Igår startade jag och Helena igång vår gemensamma allmänlydnadskurs i Alunda. Det är 13 deltagare men igår dök bara 9 upp så det var lyxvarianten igår. 9 deltagare på 2 instruktörer och 2 hjälpinstruktörer..Det blir spännande och se om alla kommer nästa gång.

Annars så verkar det vara en jättebra grupp med duktiga ägare som är ambitiösa och som verkligen vill få ordning på sina hundar. Det är en bandad kompott på hundar allt från berner sennen till chihuahua..Men det är bara roligt när det är blandade storlekar och man kan ju faktiskt träna såna där små "dammtussar" också:D Jag är inte riktigt något fan av jättesmå hundar utan det är stora hundar som är min grej, man behöver liksom inte stå dubbelvikt a'la "doggystyle" för att klappa dom..ha ha.


Idag har jag testat att ha grimma på Loke för att se om det går bättre när jag är ute och går..Och det gick jättebra:D Jag blir så glad när saker funkar som jag hade tänkt mig(händer inte så ofta). Så vi gick till dagis och lämnade Elsa och hem igen och jag hade fortfarande samma längd på mina armar när jag kom hem som när jag gick och Loke kunde andas normalt..

1-0 till mig den här gången!!


Nej nu är det dags att hoppa tillbaka i sängen för att sova en stund, jag ska jobba extra pass inatt.


Detta är en halti grimma som jag använder, skonsam för hunden..Bara så de som är okunniga vet. Tänkte bespara vissa att skriva dumma inlägg om dessa i vissas ögon "munkorgar" och nej det är INTE en farlig hund bara för att den har grimma..Utan det är en stark hund som drar i kopplet som har den och då använder man en sån för att skona ägarens axlar och armar och hundens luftstruppe som annars blir hårt ansatt om hunden drar i kopplet hela tiden.

En jättebra uppfinning:D

Ovido - Quiz & Flashcards